פולקסווגן שיתפה תוכניות לעתיד הקרוב: גולף חשמלי, פרויקט טריניטי וקרוסאובר חשמלי המוני חדש
פולקסווגן שיתפה את התוכניות שלה לעתיד הקרוב וסיפרה על דגמים חדשים שיושקו לפני 2030. וכולם חשמליים: גולף חדש, פרויקט טריניטי וקרוסאובר המוני שעוד לא קיבל שם.
למרות העובדה שהשקת דגמים חשמליים חדשים מאת התאגיד הגרמני נדחתה פעמים רבות בשל בעיות בפיתוח מערכת הפעלה מהדור החדש, התוכניות הן עדיין רציניות, רק המועדים השתנו. קודם ההנחה הייתה כי פלטפורמת MEB תוחלף בפלטפורמת SSP (Scalable Systems Platform) החדשה כבר בשנת 2024, אך הפעם השקתה נדחתה לסוף העשור הנוכחי.
טריניטי
דגם המפתח שיבוסס על פלטפורמת SSP יהיה פרויקט טריניטי (באנגלית Trinity), שמידע ראשוני לגביו הופיע ב-2021. צפוי שהמכונית החשמלית החדשה תהיה בסגמנט של טסלה מודל 3, המציעה לא מעט פונקציות מעניינות. אך בניית המפעל החדש במיוחד עבור הפרויקט הזה בוטלה לעת עתה. הייצור של טריניטי יחל במפעל בעיר צוויקאו, שם מייצרים היום את רוב הרכבים על בסיס פלטפורמת MEB.
בינתיים לפרויקט טריניטי אין טיימליין מדויק.
טריניטי הוא שם הצופן לספינת הדגל של פולקסווגן, עם זאת, לא מדובר במכונית הגדולה ביותר (אורכה בערך ברמה של הקרוסאובר ID.4, כלומר כ-4,6 מ') וגם לא היקרה ביותר בהיצע. לא יהיו רמות גימור במובן הרגיל של המונח: הקונה יוכל לבחור רק את קיבולת הסוללה, את צבע המרכב ואת עיצוב הגלגלגים, וכל השאר יהיה מתוקנן במידה המרבית על מנת לצמצם את עלות הייצור.
גולף
הדור השמיני הנוכחי של גולף יהפוך לרכב האחרון שיפעל על דלק פחמימני. בשנת 2024 צפוי לצאת דגם מעודכן שיחזיק עד 2027, ולאחר מכן – זהו, מעבר לחשמל. הדור התשיעי של פולקסווגן גולף, כבר החשמלי, גם יתבסס על פלטפורמת SSP חדשה. אבל הייצור שלו יתבצע במפעל הראשי בוולפסבורג.
ID.גולף החשמלי יושק לא לפני שנת 2028.
ותוכניות אחרות
כמו כן, בוולפסבורג מבטיחים להשיק ב-2026 ג'יפון חשמלי המוני חדש. אין מידע עליו כרגע.
בשנת 2022 החברה הבטיחה להשיק קרוסאובר חדש קטגוריית C (כמו טיגואן) על בסיס פלטפורמת +MEB, שאמור להצטרף ל-ID.4 ו-ID.5. אבל היום הוא אפילו לא מוזכר.
בנוסף לרכבים החדשים המובטחים, יש חדשות פחות טובות. הייצור של ID.3 החשמלי במרכב האצ'בק יאורגן במפעל הראשי בוולפסבורג ויופסק באתרים אחרים עקב הביקוש הנמוך.
כיום ה-ID.3 מורכב במפעל בצוויקאו, במפעל השקוף בדרזדן (גרמניה) ובמיזם הסיני המשותף SAIC-VW באנטינג (חלק משנחאי). ארבעה מפעלים לדגם לא כל-כך מוצלח זה בהחלט מוגזם. בסין, פולקסווגן רוצה לעבור לפלטפורמות של יצרנים מקומיים. האם ל-ID.3 יש עתיד בשוק, בינתיים לא ברור.
בהיצע הגלובלי של פולקסווגן קיימים כבר 5 דגמים חשמליים המבוססים על פלטפורמת MEB: האצ'בק ID.3, הקרוסאוברים ID.4 ו-ID.5, הקרוסאובר הגדול ID.6 המיועד לסין והמיניוואן ID.Buzz.
פולקסווגן נחושה לנטוש רכבים בעלי מנועי בעירה פנימית ולעבור לייצור רכבים חשמליים. בשנת 2033 בקו הדגמים האירופי יישארו רק דגמים חשמליים, בתנאי שהאיחוד האירופאי ישמור על האסטרטגיה הנוכחית להוציא לפועל את תוכנית פליטות CO2 אפסיות החל מ-2035.