קיה. ללא נטישת מנועי בעירה פנימית, אך עם סדרה של דגמים חשמליים חדשים
ב-12 באוקטובר 2023 בתערוכת EV Day תציג קיה סדרה שלמה של דגמים חשמליים חדשים, שניים מהם ייחשפו לציבור לראשונה. תוכניות החברה בנוגע לעתיד ה"ירוק" הן רציניות במיוחד, ויחד עם זאת התאגיד הקוריאני אינו ממהר לנטוש את מנועי הדלק.
היצרנית ליוותה את ההכרזה על EV Day בתמונה המציגה 5 דגמים מקטגוריות שונות. כולם מואפלים: נראות בבירור רק צלליות המרכבים ו"חתימות האור" של פנסי החזית. שלושה מתוך חמשת הרכבים החשמליים כבר מוכרים לנו – הקרוס-האצ'בק EV6 שנמכר בישראל, הקרוסאובר EV5 וקרוסאובר הדגל הגדול EV9.
קיה EV5 בינתיים רק מתכוננת להשקה. צפוי שבמסגרת EV Day החברה תשתף פרטים טכניים על הדגם הגלובלי. עבור הגרסה הסינית הם כבר ידועים: שם, EV5 שאורכה 4,6 מ' תצויד במנוע חשמלי אחד המפיק 218 כ"ס ו-310Nm.
שני הרכבים החשמליים האחרים הם חדשים לחלוטין. אחד מהם הוא קרוסאובר קומפקטי, כנראה EV3 המיוחל, אולם קיה טרם חשפה את שמו. צפוי שדגם זה ימוצב כהזול ביותר בהיצע החשמלי של המותג באירופה ויעלה פחות מ-30 אלף דולר.
ולאיזה סגמנט ישתייך הרכב החשמלי השני, קשה לומר. אם לשפוט לפי התמונה, הוא דומה לסדאן או ליפטבק, ויוקצה לו השם EV4. אבל ייתכן שהדגם ימוצב בתור קרוסאובר-קופה, עם קשתות גלגלים בולטות ואורות יום אנכיים. החלטה עיצובית כזאת יושמה לראשונה על-ידי קיה בדגמים החשמליים.
סביר להניח ש-EV3 ו-EV4 יוצגו בתור קונספטים המקורבים לדגמי הייצור. הגרסאות הסופיות כמעט בוודאות יהיו מבוססות על פלטפורמת E-GMP, שאותה כבר חולקים EV5, EV6 ו-EV9.
המותג הקוריאני לא מתכוון לנטוש מכוניות עם מנועי בעירה פנימית. בעתיד הקרוב נראה גרסאות מעודכנות של המיניוואן קרניבל ושל מכונית המנהלים K5. יתרה מכך, משפחת הדגמים הזולים החדשה קיה K3 גם תצויד במנועי בנזין בלבד – המכוניות בתצורת סדאן והאצ'בק נועדו להחליף את קיה ריו הגלובלית.