בתצוגת הרכב בגואנגג'ואו התקיימה הופעת הבכורה של הקרוסאובר החשמלי מבית ג'נסיס – Electrified GV70. הדגם ינחת בישראל בינואר 2022. GV70 – אלקטרו-קרוסאובר הראשון של המותג וה"חשמלית" השנייה המבוססת על דגם שכבר קיים בהיצע. הראשון היה סדאן Electrified G80. גם הוא הופיע לראשונה בסין – בתצוגת הרכב בשנגחאי לפני חצי שנה.
ג'נסיס GV70 ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

ממתינים לג'נסיס GV70 החשמלי בישראל

ג'נסיס GV70 ‏2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

בתצוגת הרכב בגואנגג'ואו התקיימה הופעת הבכורה של הקרוסאובר החשמלי מבית ג'נסיס – Electrified GV70. הדגם ינחת בישראל בינואר 2022. GV70 – אלקטרו-קרוסאובר הראשון של המותג וה"חשמלית" השנייה המבוססת על דגם שכבר קיים בהיצע. הראשון היה סדאן Electrified G80. גם הוא הופיע לראשונה בסין – בתצוגת הרכב בשנגחאי לפני חצי שנה.

כיום בישראל מוצעים רשמית שני קרוסאוברים של ג'נסיס – GV70 ו- GV80. הראשון מצויד במנוע טורבו בנזין 2,5 ליטר בהספק 304 כ"ס ובתיבת 8 הילוכים אוטומטית, הנעה – אחורית. GV80 – בעל הנעה כפולה, מנוע טורבו דיזל 3 ליטר בהספק 278 כ"ס.

לפרוטוקול

חזות ותוכן פנימי

שינוי כיוון ממנוע דלק לחשמל התבצע לפי תרחיש בדוק: מדגם המקור הקרוסאובר החשמלי ג'נסיס GV70 נבדל, בראש ובראשונה, בפאנל חלק במקום גריל, בו מוסתר שקע הטעינה, ומאחורה חסרים קצוות אגזוז השגרתיים. וכנהוג, אווירודינמיקה משופרת הודות לפגושים שונים וג'נטים חדשים. חלל הפנים עבר מודרניזציה קלה גם כן: הרכב החשמלי יכול להרשות לעצמו טונל מרכזי נמוך יותר המספק יותר מקום עבור הנוסעים בשורה האחורית.

ג'נסיס Electrified GV70 החדש תומך בטכנולוגיית V2L – אליו ניתן לחבר צרכני אנרגיה בהספק סולידי עד 3,6 קילוואט. בנוסף, הוא כולל מצב נהיגה בדוושה אחת, ומערכת מתלים מודרנית Pre-view ECS הקשורה למצלמה שסורקת את הדרך מול הרכב. גימור תא הנוסעים מבוצע מחומרים אקולוגיים על פי האופנה האחרונה.

חטיבת כוח

עבור Electrified GV70 שנת 2022 הכינו חטיבת כוח כבירה עם שימוש ברכיבים מפלטפורמת E-GMO, לדוגמה, מערכת הטעינה פועלת במתח של 800 וולט ותומכת בהספק עד 350 קילוואט. בזכותה ניתן להטעין את הסוללה מ- 10% עד 80% תוך 18 דקות בלבד. מידע לגבי קיבולת טרם דווח, אולם מובטח טווח נסיעה עד 400 ק"מ על טעינה אחת שנמדד על פי השיטה הקוריאנית, על פי הסינים – 500 ק"מ – כאן משתמשים בהאצות והאטות תכופות, הנסיעה מתבצעת במהירות נמוכה.

באשר להנעה, כבר ברמת גימור הבסיסית ג'נסיס GV70 חשמלי החדש הינו בעל הנעה כפולה הודות לשני מנועים המפיקים 218 כ"ס ו- 350Nm בכל סרן. יכלל מצב boost (הוא גם מצב "ספורט"), המצליח להפיק מהמנועים 489,5 סוסים ו- 700Nm, במקרה זה תוכלו לזנק עד 100 קמ"ש תוך 4,5 שניות, וגרסה זו אפילו מהירה יותר מזו בעלת מנוע טורבו V6 3.5. בין פיצ'רים נחמדים אחרים, הקרוסאובר ניחן במצב נהיגה e-Terrain. בדומה לסדאן Electrified G80, הקרוסאובר מכבה את אחד משני המנועים החשמליים על מנת לחסוך טעינה.

באיזה קרוסאובר מבית ג'נסיס תבחר/י?
32 קולות