סוזוקי סוויפט החליפה דור: אותה גברת בשינוי אדרת
הדור השישי של סוזוקי סוויפט שמר על אותן מידות, אבל מבחינה ויזואלית הסופרמיני הפכה למעוגלת יותר. תא הנוסעים נראה מיושן, אך למפרט האבזור הוסיפו אופציות מודרניות. הותקן מנוע חדש בשילוב עם תוספת היברידית וגיר רציף. בעיקרון, מדובר באותה "גברת" בשינוי אדרת.
ביפן, תחילת המכירות של הדור השישי של סוזוקי סוויפט מתוכננת ל-13 בדצמבר 2023. הסופרמיני תופיע אצל סוכנויות באירופה באביב של 2024
הדור החמישי של המכונית הוצג עוד ב-2016 ובשנת 2020 עבר עדכון. בישראל, סוזוקי סוויפט הנוכחית מוצעת עם מנוע 1.2 ליטר המפיק 83 או 90 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית או אוטומטית.
ההצגה הרשמית של הדור החדש של סוזוקי סוויפט התקיימה באוקטובר בתערוכת הניידות של יפן 2023 בטוקיו, אך הפרטים הטכניים לא נחשפו שם, מכיוון שהמכונית הוצגה בתור קונספט. אולם כבר אז היה ברור שלא יהיו שינויים דרסטיים.
בישראל, למרות שהמיני נהנית מפופולריות כאחת המכוניות הטובות ביותר לעיר, היא לא נכנסה לעשרת המובילות בשוק שלנו בהתבסס על תוצאות המחצית הראשונה של 2023
עיצוב חיצוני
מבחינה חיצונית, סוזוקי סוויפט 2023/2024 החדשה היא מעוגלת יותר, אם כי ההקפדה על הפורמט שנבחר עוד לפני 20 שנה נשמרה במלואה: עדיין אותן קורות הגג המושחרות והגג ה"מנותק" האופייני. המימדים הכלליים נותרו כמעט ללא שינוי: האורך גדל ב-15 מ"מ בלבד (ל-3,860 מ"מ), הרוחב (1,695 מ"מ) והגובה (1,500 מ"מ) נותרו זהים, וכך גם בסיס הגלגלים (2,450 מ"מ). קוטר הגלגלים הבסיסיים הוא R15 (גלגלי R16 זמינים בתוספת תשלום).
עם זאת, כל יחידות התאורה כעת מכילות לדים ומקדם הגרר הופחת ב-4,6%. מספר חיבורי הדבק במבנה המרכב הוגדל, כיסוי הרצפה נעשה עבה יותר, וכתוצאה מכך בידוד הרעשים השתפר. הסופרמיני החדשה כבדה בצורה ניכרת מקודמה: הגרסה הבסיסית שוקלת 910 ק"ג (במקום 840 ק"ג), הגרסה הבכירה שוקלת 1020 ק"ג (במקום 970 ק"ג).
חלל פנימי
בתא הנוסעים – הפתרונות המסורתיים השגרתיים: מחווני חוגה קלאסיים, בלוק בקרת אקלים נפרד עם מקשים פיזיים ובורר הילוכים קבוע. אפילו מסך מערכת המדיה בגודל "9 מוצע כאופציה. מסך המולטימדיה הוזז כלפי מעלה: הוא לא מוטבע בפאנל הקדמי, אלא "מרחף" מעליו במסגרת שחורה ומבריקה עבה.
לראשונה הופיע בלם חניה אלקטרומכני בעל כפתור במקום ידית. חבילת מערכות בטיחות חדשה צוידה במכ"ם בפגוש ובמצלמה מתחת לשמשה הקדמית. לרשימת העוזרים האלקטרוניים הוסיפו בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב נהיגה בפקק ומצלמה לניטור מצב הנהג. רף ההמעסה הונמך, נפח תא המטען הוא 265 ליטר.
מנועים ושאסי
הפלטפורמה Heartect היא זהה, אבל השלדה עצמה עברה מודרניזציה קלה: מתלי מקפרסון הקדמיים קיבלו מייצב אחר, מהלך המתלים האחוריים הוגדל, ובשני הסרנים הותקנו באמפ-סטופים מחוזקים. היצרנית מבטיחה שאופי הנהיגה הזריז נשמר. מרווח הגחון הוא עירוני לגמרי – 120 מ"מ.
בתחילת המכירות סוזוקי סוויפט 2023/2024 תוצע עם יחידת כוח אחת – מנוע חדש בעל שלושה צילינדרים במקום ארבעה: 1.2 ליטר אטמסופרי Z12E המפיק 82 כ"ס ו-108Nm. רמת הגימור הבסיסית XG מגיעה עם גיר רציף (שגם הוא, אגב, חדש). ההנעה היא קדמית או כפולה (לא קבועה).
רמות הגימור הבכירות Hybrid MX ו-Hybrid MZ הן היברידיות-קלות: יש להן מערכת חשמל 12 וולט. למנוע הבנזין מצטרף מתנע-גנרטור (3,1 כ"ס ו-60Nm), שעוזר בשניות הראשונות של האצה. הוא מופעל על-ידי סוללת ליתיום-יון 3 אמפ"ש קומפקטית הממוקמת מתחת למושב הנהג. הגרסאות ההיברידיות מוצעות גם עם גיר רציף וגם עם תיבת 5 הילוכים ידנית; הנעה קדמית או כפולה. אבל רק ברמת גימור Hybrid MX ניתן לקבל שילוב של הנעה קדמית וגיר ידני.