אקספנג G6. למעריצי מדע בדיוני
אקספנג G6 הוא קרוסאובר חשמלי חדש בסגנון קופה מאת חברת XPeng הסינית, שהוצג לראשונה בתערוכת הרכב בשנחאי באפריל 2023. ה-G6 הוא הדגם הראשון המבוסס על פלטפורמת SEPA 2.0 החדשה התומכת במערכת חשמלית 800 וולט. הקרוסאובר יכול לעבור מעל 750 ק"מ על טעינה בודדת. עיצוב הרכב פותח בהשתתפות סופר מדע בדיוני מפורסם, מפרט האבזור כולל טייס אוטומטי XNGP ויחידות הכוח של הרכב החשמלי מפיקות 296 או 486 כ"ס.
לאקספנג כבר יש קרוסאובר חשמלי, אקספנג G9 הגדול המיועד לשוק האירופי. היתרונות שלו כוללים טעינה מהירה (תוספת של 200 ק"מ תוך 5 דקות בלבד) וטווח נסיעה של 700 ק"מ.
עיצוב חיצוני
אקספנג G6 עוצב באופן לא שגרתי עבור המותג: ראשית, זהו קרוסאובר-קופה, שנית העיצוב בוצע בסגנון סיי-פיי חדש. מדע בדיוני הוא ז'אנר שתמיד משך מוחות סקרניים, ולכן בחירה זו די הגיונית. המפתחים התייעצו במיוחד עם סופר המדע הבדיוני הסיני הראשי ליו צשין. לאווירודינמיקה הוקדשה תשומת לב רבה: ברכב מיושמים 17 אלמנטים המפחיתים את ההתנגדות לאוויר. כתוצאה מכך, מקדם הגרר, אמנם אינו יוצא מן הכלל, הוא בהחלט מכובד: 0,248. והרכב באמת נראה כאילו הוא מהעתיד, אבל לא מהרחוק מדי. המידות מאפשרות לשייך את ה-G6 לקטגוריה הבינונית: אורך 4,753 מ"מ, רוחב 1,920 מ"מ וגובה 1,650 מ"מ. בסיס גלגלים – 2,890 מ"מ.
חלל פנימי
תא הנוסעים מיועד לחמישה נוסעים, הוא מכיל מסך מולטימדיה גדול, לוח מחוונים דיגיטלי ומשענת יד נוחה בין המושבים עם מחזיקי כוסות. המושבים הקדמיים, שאפילו נוחים למראה, מצוידים בחימום, אוורור וכונוון חשמלי עם פונקצית זיכרון מצב. פתחי האוורור נשלטים באופן חשמלי גם הם. חומרי הגימור – תערובת של חומרים טבעיים, כמו עור נאפה על ההגה הקטום מלמטה, מיקרופייבר וטקסטיל אנטיבקטריאלי עם סיליקון. בחירה כזו עוזרת לשמור על אוויר נקי בתא הנוסעים.
מערכת הנעה
אקספנג G6 שנת 2023 הפך לרכב החשמלי הראשון המבוסס על הפלטפורמה החדשה SEPA 2.0 בעלת מערכת חשמל 800 וולט. מתח כזה מספק טעינה מהירה של הסוללה המשולבת בשאסי: תוך 10 דקות בלבד ניתן להוסיף כ-300 ק"מ של טווח נסיעה. הטווח הכולל בין טעינות מגיע ל-755 ק"מ. תחילה תצא גרסת הכניסה של הקרוסאובר עם מנוע חשמלי אחד בהספק 296 כ"ס, לאחר מכן מבטיחים להשיק גרסה בעלת הנעה כפולה, ששני המנועים שלה מפיקים 486 כ"ס.
המשקל העצמי של הרכב נע בין 1,995 ל-2,100 ק"ג, בהתאם לגרסה. כוונון המתלים בוצע על ידי מומחים מגרמניה, והבטיחות עומדת בדרישות המקובלות לא רק בסין, אלא גם בארה"ב ובאירופה – שווקי המפתח עבור אקספנג.