Xpeng G9 הוא קרוסאובר גדול עם מנוע חשמלי אחד או שניים והנעה אחורית או כפולה בהתאם. בהתחלה הדגם הוצע בשוק הסיני בלבד, אבל סביבת "המגורים" שלו מתרחבת: בשנת 2023 יתחיל הייצוא שלו לאירופה. הרכב זכה לטעינה העוצמתית ביותר מבין הקרוסאוברים החשמליים: טעינה בהספק 480 קילוואט תוסיף טווח של 200 ק"מ תוך 5 דקות, בעוד שטווח הנסיע
Xpeng G9. אלוף הטעינה
AUTOBOOM

Xpeng G9. אלוף הטעינה

Xpeng G9. אלוף הטעינה

Xpeng G9 הוא קרוסאובר גדול עם מנוע חשמלי אחד או שניים והנעה אחורית או כפולה בהתאם. בהתחלה הדגם הוצע בשוק הסיני בלבד, אבל סביבת "המגורים" שלו מתרחבת: בשנת 2023 יתחיל הייצוא שלו לאירופה. הרכב זכה לטעינה העוצמתית ביותר מבין הקרוסאוברים החשמליים: טעינה בהספק 480 קילוואט תוסיף טווח של 200 ק"מ תוך 5 דקות, בעוד שטווח הנסיעה הכולל מגיע ל-700 ק"מ! "אלוף הטעינה" הוא כבר הדגם השלישי באירופה של המותג הצעיר אך השאפתני Xpeng, אחרי P5 החשמלי במרכב סדאן ו"הקופה החשמלי החכם" P7, שכבר משווק במדינות בהן אוהבים מאוד טכנולוגיות מתקדמות: נורבגיה, שוודיה, הולנד ודנמרק.

נכון להיום לחברה פשוט אין מספיק אמצעי ייצור על מנת ליישם את ייצוא הרכבים לכל השווקים המעוניינים בכך. עם זאת, בהתחשב בקצב הצמיחה של יצרניות סיניות, אין ספק שהיום שבו XPeng תשווק בכל רחבי העולם אינו רחוק. כולל ישראל.

חשוב

הקרוסאובר החשמלי החדש נוצר על בסיס הפלטפורמה החדשה X-EEA 3.0 שנועדה במיוחד לרכבים החשמליים. נכלל חיבור לרשתות 5G, כך שכל המערכות מתעדכנות במהירות וללא בעיות "על גבי האוויר", כולל מערכת נהיגה אוטונומית המתקדמת. האוטופיילוט מגייס 32 חיישנים שונים, ביניהם חיישני LiDAR לתצוגה מדויקת של כל מאפייני הסביבה הקרובה. בחברה טוענים כי האוטופיילוט שלה אינו מפסיד משום מבחינה לזה של טסלה. גם בנוגע לבטיחות הכל כמו שצריך: הרכב עומד בדרישות האיחוד האירופאי לשמירה על איכות הסביבה והמיחזור וקיבל 5 כוכבים בדירוג הבטיחות של Euro NCAP.

עיצוב חיצוני

Xpeng G9 הוצג לראשונה בסתיו שנת 2021 בתור קונספט, שהתגלם בדגם הסופי כמעט ללא שינויים. מימדי המרכב: אורך 4,891 מ"מ, רוחב 1,937 מ"מ, גובה 1,680 מ"מ. בסיס הגלגלים עומד על 2,998 מ"מ. הקרוסאובר קיבל עיצוב יפה שמרמז על המעמד הגבוה: מבנה סולידי וקווי מתאר חלקים כמו של חללית, אותם משלימים חלונות נטולי המסגרת וידיות הדלת הנשלפות. מקדם הגרר הוא 0,272 בלבד. בחרטום של הרכב החשמלי נמצא פס התאורה המקורי, המכונה על-ידי החברה "פני הרובוט".

בסרטון: אקספנג G9 2022 שנת. ג'יפ.

חלל פנימי ואבזור

לרשות הנהג לוח מחוונים דיגיטלי עם צג בגודל 10,25 אינץ', מסך מגע של מערכת המולטימדיה בגודל 15 אינץ' ומסך נוסף לנוסע הקדמי. השקיעו גם בטעינה האלחוטית, שכן ישנם שני משטחי טעינה ובקרת האקלים מתפצלת לשלושה אזורים. מימין להגה נמצא מנוף השליטה בתמסורת. בהתחשב באורך בסיס הגלגלים, כמעט 3 מטר, הקרוסאובר יכול לשמח לא רק במרווח בתא הנוסעים, אלא גם בתא מטען ענק בנפח 660 ליטר (הנפח המרבי הוא 1,576 ליטר). ישנו תא אחסון נוסף מלפנים בנפח 71 ליטר.

Xpeng G9 החדש קיבל אוטופיילוט רמה 3 עם שני מעבדי ביצועים גבוהים Nvidia Orin. קיימת אפליקציה לשליטה מרחוק. בתא הנוסעים מפוזרים שקעי USB רבים ורמקולים של מערכת השמע Dynaudio בהספק 2,250 וואט. המושבים הקדמיים כוללים אוורור, כמו כן ארבעת המושבים (פרט למרכזי הנוסף בשורה השנייה) מגיעים עם חימום, עיסוי רטט וכוונון חשמלי: אפילו במושבים האחוריים ניתן לכוון את זווית משענת הגב.

בסרטון: אקספנג G9 2022 שנת. ג'יפ.

יחידת כוח ושאסי

הגרסה הפשוטה ביותר של הקרוסאובר עם הנעה אחורית מצוידת במנוע חשמלי המפיק 313 כ"ס ו-430Nm. גרסת ההנעה הכפולה מצוידת במנוע קדמי נוסף בהספק 238 כ"ס, עמו ההספק המרבי צומח ל-551 כ"ס ו-717Nm. טווח הנסיעה של הגרסה עם הנעה על סרן אחד הוא 702 ק"מ (מחושב לפי מחזור WLTP), גרסת הנעה כפולה יכולה לעבור 650 ק"מ. כל Xpeng G9 שנת 2022/2023 מצויד בסוללה בקיבולת 98 קוט"ש והמהירות המרבית של הקרוסאובר מוגבלת ב-200 קמ"ש. המטען בהספק גבוה מספק אנרגיה ל-200 ק"מ תוך 5 דקות בלבד.

Xpeng G9 בבירור נועד להתחרות בקרוסאובר החשמלי טסלה מודל Y, גרסתו עם הנעה כפולה, הספק של 345 כ"ס וסוללה בקיבולת 75 קוט"ש מציעה טווח נסיעה של 533 ק"מ. מעבר לכך, הוא מסוגל לאתגר את הקרוסאובר הגדול טסלה מודל X. אמנם, למרות שהגרסה תלת המנועית שלו Tri motor Plaid בהספק כולל של 1,020 כ"ס לא עומדת בתחרות מבחינת טווח הנסיעה (547 ק"מ לעומת 650 ק"מ אצל הדגם הסיני), היא מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 2,6 שניות ומסוגלת להשיג מהירות מרבית של 262 קמ"ש!

לצורך ההשוואה
האם לדעתכם Xpeng G9 "מאיים" על טסלה?
15 קולות