אקורה היא חטיבה נפרדת של יצרנית הרכב היפנית הונדה, הפועלת בקטגורית פרימיום. Honda Motor Co., Ltd היא חברה יפנית מעשיריה הראשונה של יצרני הרכב בעולם ומדורגת ראשונה בעולם בייצור אופנועים. אקורה הפכה למותג הפרימיום הראשון ביפן, והתחרתה על בסיס שווה בשוק האמריקאי עם מותגים אירופיים המוכרים והוותיקים אשר מייצרים מכוניו
אקורה. לקחה סיכון והצליחה.
AUTOBOOM

אקורה. לקחה סיכון והצליחה.

אקורה. לקחה סיכון והצליחה.

אקורה היא חטיבה נפרדת של יצרנית הרכב היפנית הונדה, הפועלת בקטגורית פרימיום. Honda Motor Co., Ltd היא חברה יפנית מעשיריה הראשונה של יצרני הרכב בעולם ומדורגת ראשונה בעולם בייצור אופנועים. אקורה הפכה למותג הפרימיום הראשון ביפן, והתחרתה על בסיס שווה בשוק האמריקאי עם מותגים אירופיים המוכרים והוותיקים אשר מייצרים מכוניות יקרות. אקורה מייצרת מכוניות יוקרה ברמה עולמית עם חידושים טכנולוגיים לא רק בתחום שיפור את איכויות נהיגה, אלא גם ההופכים את חיי הנהג לנעימים יותר.

"מי שלא לוקח סיכונים לעולם לא יקבל שום דבר!" - כל איש עסקים יודע על כך היטב. אבל כל סיכון חייב להיות מושכל ומבוסס, אז הוא מוצדק. זה מה שהונדה עשתה - חשבה על זה עד הסוף, לקחה סיכון וזכתה! ההימור של הונדה, שהפך להצלחה פנומנלית, הוביל ליציאה לשוק של מותג רכב חדש ופופולרי - אקורה. אקורה החלה להתחרות על הלבבות והארנקים של אמריקאים מול מותגי יוקרה גרמנים בפלח שוק הפרימיום בשל ההתפתחויות ההנדסיות המתקדמות ביותר שלה, הדרישות הגבוהות ביותר לאיכות הייצור, אבל הכי חשוב - בזכות ההבנה הטובה של דרישות הלקוחות.

יש לציין שרעיון כזה - להשיק מותג פרימיום חדש בשוק האמריקאי - עלה אצל יצרניות רכב יפניות גדולות אחרות. אצל ניסאן יש אינפיניטי, וטויוטה יש לקסוס, שהן חטיבות "יוקרה" של חברות רכב האלה, שנוצרו במיוחד כדי להיכנס לשוק האמריקאי. אבל אקורה הייתה הראשונה!

לידתו של המותג

יש להודות כי באמצע שנות ה-80 של המאה שעברה הונדה גם לפני הופעתה של אקורה כבר היתה פופולרית והיה לה ביקוש רב בקרב האמריקאים בשל שילוב האידיאלי של מחיר ואיכות. הונדה הצליחה לצבור מוניטין של אמינות, חסכוניות ומחיר נמוך, מה שלא היה אצל המותגים האמריקאיים. אבל הזמנים השתנו, ההכנסות של אנשים גדלו, הבעלים של הונדה זולה ואמינה החלו לגלות עניין במכוניות יפות ואיכותיות מאירופה, והונדה בשלב מסוים פשוט חדלה להתאים לדרישות העולות. כך הופיע מותג היוקרה אקורה, שנועד למלא את הפער הזה.

וכל זה התחיל מכך שבשנת 1981 הונדה עיצבה סדאן גדולה Legend. מנוע הזרקה רב עוצמה 24 שסתומים V6, מתלים עצמאיים, בלמי דיסק בכל הגלגלים וגימורי יוקרה - כל זה ביחד יצר את תדמית של מכונית פרימיום. הסדאן הייתה בבירור יקרה יותר ממכוניות הונדה המוכרות לאמריקאיים והרגילות עם תדמית "זולה ואמינה". היפנים הבינו כי מכירת מכונית כזו יקרה תחת המותג הונדה תהיה בעייתית. והימרו על לייסד יחידה עצמאית חדשה, המתמקדת בצרכים ובציפיות של קונים של מכוניות יקרות. ובכן, מכיוון שקודם כל בקטגוריה הזאת, שמים לב ליוקרה, ואחר כך על כל השאר, אזי צריכים להיות לה נציגויות עצמאיות, ושירות לקוחות ממדרגה ראשונה.

השם "אקורה" לא נבחר במקרה. הוא נגזר מהמילה הלטינית "אקו", כלומר "מחט". לכן, "אקורה" ניתן לתרגם כ"חד, חידוד" או "נעשה בדיוק".

כך החלה אקורה באופן רשמי את פעילותה בארצות הברית, ופתחה 60 נציגויות שהציעו לקונים מכונית ספורט 3 ו-5 דלתות אינטגרה וסדאן 5 דלתות יוקרתית Legend. המשימה העיקרית של הונדה הייתה לשכנע את הקונים שהיא מציעה הרבה יותר מאשר רק הונדה יקרה. אפילו שמו של המותג החדש - "אקורה" - נבחר לא במקרה. הוא נגזר מהמילה הלטינית "אקו", כלומר "מחט". לכן, "אקורה" ניתן לתרגם כ"חד, חידוד" או "נעשה בדיוק". אפילו הלוגו של המותג החדש התאים לשם - אות A בצורת מחוגה - כלי למדידה מדויקת של חלקים בשימוש אצל מהנדסים.

משמעות השם "אקורה" נועדה להוכיח כי מכוניות חדשות הן תוצר של טכנולוגיה גבוהה ופיתוחים ההנדסיים האחרונים. אקורה אכן הביאה לשוק מכוניות עם מנועים חדשים לחלוטין, כולל מנוע ה-V6 הראשון של החברה, עם הזרקת דלק אלקטרונית, עם בלמי דיסק על כל הגלגלים וחידושים טכנולוגיים אחרים של אותה תקופה.

בסוף השנה הראשונה מכרה אקורה כמעט 53,000 מכוניות וגדלה ל-150 נציגויות. שנה לאחר מכן, המכירות הסתכמו בכמעט 110,000 מכוניות! מבחינת מכירות, אקורה עקפה כל מותג אירופי של מכוניות יקרות בארצות הברית! השתיקה את המבקרים הקשים ביותר, והוכיחה באופן חד משמעי שאקורה הפכה לשחקן מרכזי בשוק המכוניות היקרות.

פרסים והישגים

עד סוף 1987 זכתה אקורה במספר רב של פרסי רכב. Legend ואינגרה זכו במבחנים השוואתיים אחד אחרי השני. אינטגרה ו-Legend Coupe הקלאסית, שהושקו ב-1987, היו ברשימה של 10 המכוניות הטובות ביותר על פי Car and Driver. Legend Coupe זכתה ב- «1987 Import Car of the Year» מ-Motor Trend, ו-Road and Track קרא ל- Legend Coupe אחת מ- 10 המכוניות הטובות בעולם. בדצמבר 1988, מספר סוכנויות אקורה עלה ל-285, ו-Legend הפכה למכונית הפרימיום הזרה הנמכרת ביותר בארצות הברית!

בשנת 1989, אקורה הציגה את המכונית השלישית - אקורה NSX האקזוטית והספורטיבית, שקיבלה שני פרסים ממגזין רכב, כ"מכונית השנה הטובה ביותר" ו"העיצוב הטוב ביותר של השנה". החידוש יוצא הדופן שוב הפגין את המובילות הטכנולוגית של אקורה. ל-NSX היה מרכב בייצור המוני הראשון בצורת מרכב אחיד עשוי מאלומיניום, המנוע הראשון עם מערכת חלוקת גז והרמת שסתומים (VTEC) וטלטל טיטניום הראשון.

אקורה מייצרת מכוניות יוקרה ברמה עולמית עם חידושים טכנולוגיים לא רק בתחום שיפור את איכויות נהיגה, אלא גם ההופכים את חיי הנהג לנעימים יותר.

כך הונדה חוללה מהפכה בעולם רכבי היוקרה. מאז הופעתה של אקורה, אנחנו יודעים כי מכונית יקרה לא חייבת להיות אירופאית. אקורה, עם המוניטין המוצק שלה כמובילה בטכנולוגיה, תמיד ניסתה למשוך קונים אוהבי טכנולוגיה. המוניטין המצוין של אקורה ביישום טכנולוגיות חדשות מעולם לא ספג פגיעה ותמיד התבסס על חידושים טכנולוגיים החדשים.

הונדה הצליחה להשיג את מטרתה. כיום, המותג אקורה הוא בין המובילים במכירת מכוניות יוקרתיות באמריקה. במהלך תקופה קצרה של קיומה, החברה השיגה הרבה, והכי חשוב, היא מצליחה לשמור על מעמדה. המטרה של אקורה ליצור מכוניות הייטק נוחות ככל האפשר הושגה. אקורה מייצרת מכוניות יוקרה ברמה עולמית עם חידושים טכנולוגיים לא רק בתחום שיפור את איכויות נהיגה, אלא גם ההופכים את חיי הנהג לנעימים יותר.