אלפא רומיאו 4C (קוד מרכב 960) – מכונית ספורטיבית דו-מקומית קומפקטית בעלת מערך מנוע מרכזי, יוצרה בין השנים 2013 עד 2019 במרכבי קופה וקבריולט. הגרסה הפתוחה 4C ספיידר החזיקה קצת יותר על פס הייצור. בדומה לאחיו 6C (יוצר בין השנים 1920 עד 1950) ו- 8С Competizione (סוף שנות ה- 90) הקופה הספורטיבי 4C קיבל את שמו ממספ
אלפא רומיאו 4C ‏2013. מרכב, צורה. קופה, 1 דור
AUTOBOOM

אלפא רומיאו 4C. תרגיש כמו נהג מרוצים

אלפא רומיאו 4C ‏2013. מרכב, צורה. קופה, 1 דור

אלפא רומיאו 4C (קוד מרכב 960) – מכונית ספורטיבית דו-מקומית קומפקטית בעלת מערך מנוע מרכזי, יוצרה בין השנים 2013 עד 2019 במרכבי קופה וקבריולט. הגרסה הפתוחה 4C ספיידר החזיקה קצת יותר על פס הייצור. בדומה לאחיו 6C (יוצר בין השנים 1920 עד 1950) ו- 8С Competizione (סוף שנות ה- 90) הקופה הספורטיבי 4C קיבל את שמו ממספר הצילינדרים במנוע. 4C צויד במנוע בנזין טורבו 4 צילינדרים בנפח 1,75 ליטר המפיק 240 כ"ס.

Alfa Romeo 6C קבריולט, שנת 1927.

הכל התחיל נהדר – הופעת הבכורה של הקופה הדו-מקומי האיטלקים הוכרזה כי אירוע יוצא מן הכלל, הרי מדובר בשיבה כפולה: למכוניות קופה ספורטיביות קלות ולשוק האמריקאי. אולם הסתבר שהאיטלקי המרהיב יקר יותר מאחד המתחרים הראשיים שלו – פורשה קאיימן: קבריולט 4C ספיידר עלה בארה"ב $66,900, הקופה – $55,900, באירופה – 60 אלף יורו. מה שבסופו של דבר השתקף על רמת המכירות – עם כל שנה חדשה התרחשה נפילה ניכרת. ירידת הביקוש, כצפוי, הובילה להחלטה להפסיק את ייצור הדגם הספורטיבי, וחבל… הרי הוא כה נאה! נועז, חושני, חם-מזג… ואילו רגשות הוא מעורר בכם? אל תשכחו להשאיר את דעתכם בסוף.

Porsche 718 Cayman купе, 2004 г.

חזות

אלפא רומיאו 4C – פרי דמיונו של המעצב לורנצו רמאצוטי, אשר שאב השראה מתדמיתו של הקופה האגדי Alfa Romeo Tipo 33 Stradale, שזרח בשנות ה- 60. מכונית הספורט יצאה קומפקטית (3989 מ"מ לאורך, 1864 מ"מ לרוחב, 1183 מ"מ לגובה, בסיס גלגלים של 2380 מ"מ), מעודנת, אגרסיבית במידה ובאופן כללי אטרקטיבית במיוחד. תא המטען, כראוי במכונית ספורט, מאוד צנוע – מסוגל להכיל 110 ליטר של כבודה בלבד. אך היתרון העיקרי – משקל כולל שלא חורג מעבר ל- 895 ק"ג.

בתדמית של 4C לא נוכח דבר מיותר, וכל האלמנטים העיצוביים של המרכב (בליטות והטבעות) למעשה תורמים באופן פעיל לאווירודינמיקה, והודות לכך המכונית אוחזת בכביש היטב. ממש "נדבקת" לקרקע. הדגם החדש התהדר בבודי קיט אווירודינמי מקרבון, בדיפיוזר עשוי אלומיניום, בפנסי חזית LED ובחישוקי סגסוגת קלה יהירים: R18 מלפנים, ו- 19 אינץ' מאחורה. המכונית הוצעה בשתי אפשרויות צבע: אדום בסיסי Alfa Red או לבן בלעדי Carrara White.

חלל הפנים ואבזור

אלפא רומיאה 4C החדשה קיבלה תא נוסעים בעל שני מקומות ועיצוב ספורטיבי – מושבי ספורט בעלי תמיכת צד, סביבת נהג ארגונומית עם גישה נוחה לכל היחידות והגה ספורטיבי. עם זאת, זוהי מכונית מודרנית למדי. היא כוללת לוח מחוונים דיגיטלי לחלוטין המציג על המסך את נתוני מצב נהיגה הנבחר ותאורה משתנה עבור כל אחד מהם: צהוב – מרוץ, אדום – דינמיקה, אפור – רגיל, כחול – לכל מזג אוויר. מפרט אבזור הבסיסי מכיל: חבילה מלאה של כריות אוויר, מערכות ABS ו- ESP, מזגן, חיישני לחץ בצמיגים, חלונות חשמל, מערכת שמע.

מנועים ושאסי

קופה ספורטיבי אלפא רומיאו 4C צויד במנוע טורבו בנזין 4 צילינדרים בנפח 1,75 ליטר. המנוע כולל מערכת תזמון שסתומים משתנה והזרקת דלק ישירה, מא שאפשר לו להפיק עד 240 כ"ס בעת 6000 סל"ד. שיא המומנט – 350Nm בטווח בין 2200 עד 4250 סל"ד, עם זאת, 280Nm מרשימים למדי זמינים כבר בעת 1700 סל"ד. תיבה – 6 הילוכים רובוטית TCT בעלת שני מצמדים יבשים המשלבת הילוך מראש. תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש – 4,5 שניות בלבד. מהירות מרבית מוגבלת על ידי האלקטרוניקה בנקודת 250 קמ"ש, אולם במהלך ניסויים המכונית ללא בעיה השיגה 280 קמ"ש. צריכת דלק – בסביבות 6,8 ליטר ל- 100 ק"מ בנהיגה משולבת.

אלפא רומיאו 4C ‏2013. מנוע. קופה, 1 דור

במהלך ניסויים המכונית ללא בעיה השיגה 280 קמ"ש

בסרטון: אלפא רומיאו 4C 2013 שנת. קופה.

אלפא רומיאו 4C מורכבת על פלטפורמה מוקלת חדשה, בבסיסה – מונוקוק עשוי סיבי פחמן השוקל 65 ק"ג בלבד, המתלים – עשויים כמעט מאלומיניום במלואם. המרכב מיוצר כולו מחומר מרוכב בעל צפיפות נמוכה וחוזק גבוה אשר שוקל פחות ב- 20%. חלוקת משקל המרכב – ביחס 40:60 לטובת החלק האחורי. ההנעה אחורית בלבד. בסרן הקדמי – מערך מתלים רב-חיבורי עצמאי, מאחורה – מבנה עצמאי מבוסס תמוכות מקפרסון. המשקל הקל אפשר לנטוש את הגה הכוח, דבר ששיפר משמעותית את התנהגות הכביש של המכונית בעלת מזג ספורטיבי אמיתי.

על כל הגלגלים של 4C התקינו מנגנוני בלמים מאווררים Brembo עם צלחות בקוטר 305 מ"מ מקדימה ו- 292 מ"מ מאחורה. מלפנים – קליפרים 4 בוכנות מחוזקים המספקים עד 1,25g של האטה מרבית. כתוצאה מכך, מ- 100 קמ"ש עד 0 מכונית הספורט עוצרת תוך 36 מטר בלבד.

אלפא רומיאו 4C ‏2013. גלגלים. קופה, 1 דור

בין היתר, אלפא רומיאו 4C החדשה זכתה למערכת בקרת משיכה משוכללת Alfa DNA בעלת מצב "מרוץ" מיוחד (מעבר ל- «Dynamic», «Normal» ו- «All Weather» השגרתיים). במצב "Race" בקרת היציבות נכבית לחלוטין, ומוסרת את השליטה ברכב אך ורק אל ידיו המיומנות של הנהג. ברגע זה אפשר היה להרגיש את עצמך נהג מרוצים אמיתי!

איזו רגשות מעוררת אצלכם אלפא רומיאו 4C?
12 קולות