כובש אמריקה המבוקש ביותר בגרמניה
בשנת 2010 דווקא הדור השלישי של מרצדס-בנץ C קלאס הפך לרכב המבוקש ביותר בגרמניה מהסגמנט הבינוני עם היקף מכירות הגדול ביותר, אשר עקף אפילו את פולקסווגן פאסאט האולטרה-פופולארי. יתרה מכך, בכל רחבי העולם התייחסו לדגמי C קלאס עם כבוד רב. הרפוטציה הגבוהה של C קלאס התבססה על איכות גבוהה באופן קבוע של הרכבים ויכולות המפתחים לשפר את מה שנראה כבר בלתי ניתן לשיפור.
העולם הפנימי והחיצוני של W204
בהשוואה ל- W203 הקודם, סדאן סדרת 204 של מרצדס C קלאס היה ארוך ב- 55 מ"מ (4581 מ"מ), רחב ב- 42 מ"מ (1770), גבוה ב- 15 מ"מ (1441), וזכה לבסיס גלגלים ארוך ב- 45 מ"מ (2760 מ"מ). את מקדם הגרר הצליחו להפחית עד 0,25-0,33, בהתאם לדגם.
מרצדס C קלאס 204 במרכב סדאן היה זמין בשלושה גרסאות סטנדרטיות: Classic, Elegance ו- Avantgarde. האבזור הבסיסי של דגמי הכניסה Classic כלל חישוקי סגסוגת קלה 16 אינץ', בקרת אקלים, מושבים קדמיים חשמליים, בקרת שיוט, פנסי ערפל קדמיים ואחוריים, חיישני חנייה אחוריים, פנסים אוטומטיים, מגבים עם חיישני גשם, ממשק לטלפון נייד, מנעול מרכזי עם שליטה מרחוק, חלונות חשמל, מראות מתחממות, מחשב דרך, בקרת לחץ אוויר בצמיגים, אימובילייזר והרבה מעבר.
Elegance ו- Avantgarde צוידו במראות צד אלקטרו-מכאניות ומראות חמשל. גרסאות אלו של הרכבים נבדלו בגימור פנים באיכות גבוהה.
כמו בדור שהוחלף, דגם 204 יוצר במרכבי סדאן (2007-2014), סטיישן (2011-2014) וקופה (2011-2015), היו גרסאות עם הנעה אחורית או כפולה 4MATIC.
מנועים ושאסי
W204 צויד במתלים תלת-זרועיים עם תמוכות מקפרסון בסרן הקדמי ובמערך רב-חיבורי עצמאי. המתלים צוידו במערכת ריסון Agility Control. התנהגות המתלים הותאמה באופן הידרו-מכאני.
בגרסאות הבסיסיות של 204 הותקנו מנועי I4 M271, V6 M272, ודיזלים I4 OM646, OM651, V6 OM642. מנועים אלו עברו אל דור השלישי מהשני, הם מעט שוכללו, אך שמרו על האמינות האגדית. המודרניזציה נגעה בהגברת העוצמה ובו-זמנית בהפחתת צריכת הדלק ופליטת מזהמים.
כבר ב- 2008 לקו מנועים הסטנדרטי הצטרפו דגמי דיזל 4 צילינדרים חדשים מסדרת OM651 בעלי מגדש טורבו.
בטיחות
חבילת אמצעי בטיחות הבסיסית עבור דגמי מרצדס 204 כללה כריות אוויר קדמיות כפולות, כרית ברכיים לנהג, כריות אוויר קדמיות וצדדיות, ווילונות בטיחות בגודל מלא, ABS, חלוקת עוצמת בלימה אלקטרונית, סיוע בבלימה, בקרת יציבות אלקטרונית, בקרת משיכה, משענות ראש אקטיביות במושבים קדמיים, חגורות בטיחות בעלות קדם מותחנים ומגבילי מתח בשתי שורות המושבים.
בעת פיתוח W204 התבצע מבחן ריסוק וירטואלי. כלומר, קודם כל רוסק הרכב הוירטואלי. וזה היה מבחן ריסוק דיגיטלי הראשון בתעשיית הרכב.
יתר על כן, C קלאס החדש צויד במערכת הגנת נוסעים מניעתית PRE-SAFE ובמערכות הכנה לבלימת חירום. רמת בטיחות הגבוהה אושרה על ידי מבחני הריסוק של Euro NCAP, כאשר על פי תוצאותיהם מרצדס 204 קיבל את ציון בטיחות הגבוהה ביותר – 5 כוכבים.
די מעניין שבעת הפיתוח של W204 התבצע מבחן ריסוק וירטואלי. כלומר, קודם כל רוסק הרכב הוירטואלי – זה היה מבחן ריסוק דיגיטלי הראשון בתעשיית הרכב.
תת-סוגים של 204
בשנות חייו של W204 פותחו מספר מודיפיקציות של רכב זה. גרסת הנעה כפולה נהייתה זמינה לרכישה כבר בשנת 2007. סטיישן S204 החל לכבוש את העולם באותו זמן. מעבר לכך, היצרנית ניסתה להוציא לשוק דגם היברידי – C300 BlueTEC Hybrid בעל מנוע בנזין 4 צילינדרים וחטיבת כוח היברידית בהספק כללי של 224 כ"ס.
בשנת 2008 לצי של C קלאס הצטרפו רכבים בעלי תווית BlueEFFICIENCY שעוצבו בצורה שתמזער את צריכת הדלק ותגביר את היעילות התפעולית. שוכללו המרכב, החלונות, הפנסים וכו', ובדיוק זהו הרכב אשר זכה למקדם גרר של 0,25.
עדכון חל על המנועים כמו כן, כתוצאה מכך פותחו מנועים אפקטיביים וחסכוניים הבאים: C180 KOMPRESSOR BlueEFFICIENCY, C200 CDI BlueEFFICIENCY ו- C350 CGI BlueEFFICIENCY.
הצלחה, ושוב הצלחה
כמו הדורות הקודמים של C קלאס, 204 זכה להצלחה, המכירות צמחו על בסיס קבוע מרגע השקת הדגם לשוק (75 אלף יחידות הוזמנו מראש עוד לפני יציאת הרכב).
וב- 2010 היקף המכירות של W204 שבר את נקודת המיליון. מהם – 800 אלף סדאנים. ורבע מכל דגמי 204 נמכר בארה"ב, אפילו יותר מאשר בגרמניה! עד מתיחת הפנים נמכרו כ- 1,2 מילין רכבי דור שלישי של C קלאס במרכב W204.