E קלאס "פעור עיניים" במרכב 210
מרצדס במרכב W210 אשר הגיע למלא את מקומו של 124 המפורסם קבע טרנד חדש. חלוקה נועזת של פנסי החזית לאליפסות בגדלים שונים, קווים חלקים – כל הדברים שהיו בלתי רגילים ויוצאים דופן בהתחלה, מהר מאוד הצליחו לדבר אל נהגים בכל רחבי העולם. על צורת פנסי חזית הייחודית המזכירים עיניים W210 רכש את הכינוי המפורסם "פעור עיניים".
מרכב חדש, שהתאפיין במקדם גרר נמוך במיוחד לאותה תקופה – 02,7 וזכה מיד בפרס על עיצובו, הפך את W210 גם לאחד הרכבים הבטיחותיים ביותר בסגמנט. אופטימיזציית מבנה מרכב, אזורי דפורמציה גדולים ומערכות החזקה בתא הנוסעים משופרות לקחו את בטיחותו לרמה חדשה.
על צורת פנסי חזית הייחודית המזכירים עיניים, W210 רכש את הכינוי המפורסם "פעור עיניים".
מעבר להופעה חדשה לחלוטין E קלאס השני זכה ליותר מ- 30 חידושים טכניים. בדגם זה את הופעתם הבכורה ביצעו שפע מערכות חדשניות, כולל חיישן גשם בשביל המגבים, חיישן איכות אוויר עבור מיזוג אוטומטי ומערכת סיוע בחנייה עם חיישני אולטרסאונד Parktronic (PTS).
גרסאות ומנועים
תכנית הדגמים של E קלאס בתחילה כללה שמונה גרסאות: שלושה עם מנועי דיזל וחמישה עם בנזין. קו המנועים הורכב בעיקר מדגמים שכבר בנו לעצמם מוניטין, שהוכיחו את עצמם בדגמי 124 ו- 202, והותקנו ב- E קלאס החדש בגרסה המשוכללת. אולם בין מנועי הדיזל מדובר בחדשנות אמיתית. לראשונה מנוע דיזל בעל הזרקת דלק ישירה הותקן במכונית נוסעים של מרצדס – זהו מנוע 5 ציל' 2,9 ליטר OM 602 DE 29 LA, שגם צויד במגדש טורבו המופעל על ידי מערכת הפליטה ובמצנן. המנוע החדש עם טכנולוגיית 2 שסתומים המסורתית יכל להשוויץ במומנט גבוה הרבה יותר שהיה זמין כבר בעת 2000 סל"ד ובצריכת דלק מופחתת בהשוואת למנוע 6 ציל' 3,0 ליטר האטמוספרי. עבור מרצדס מנוע זה הפך לצעד הראשון לקראת החדרת מנועי דיזל בעלי הזרקה ישירה למוכניות נוסעים עבור לקוחות עם דגש על נוחות.
במנועי הבנזין חלו שינויים גם כן. דגם 2,2 ליטר שודרג ל- 2,3, מה שהוביל להגדלת מומנט ולאופטימיזציית צריכת דלק, פליטות ורעשי בעירה. במנוע 2,0 ליטר הותאמה גיאומטריית תא הבעירה. בדומה לדגם 2,3 ליטר הוא זכה למערכת הזרקת דלק משוכללת בעלת מערכת HFM עם חיישן מדידת מסת אוויר. למערכת זו עבר גם ה- V8 בנפח 4,2 ליטר. פונקציות בקרת הזרקה, הצתה ודוושת גז האלקטרונית אוחדו לתוך יחידת בקרה Bosch Motronic 1.0. זה אפשר לשלב את שליטת גיר האלקטרונית, המותקנת ב- E 420 מתחילת הסדרה, לתוך מערכת בקרת המנוע.
שישה חודשים לאחר השקת המכירות לסדרה נוספה גרסה ספורטיבית מרצדס E 50 AMG. הרכב זכה למנוע 5,0 ליטר V8 בהספק 255 קילוואט (347 כ"ס), ולאבזור ספורטיבי נרחב נוסף על כך, כולל מתלים ספורטיביים, חישוקי סגסוגת קלה עם צמיגים רחבים ועיצוב AMG. בדומה ל- E 420, גרסת E 50 AMG – היורש החוקי של E 500 מסדרת 124 – היה זמין אך ורק עם תיבת 5 הילוכים אוטומטית בתפעול אלקטרוני שהותקנה גם בדגמי 8 ו- 12 צילינדרים מסדרות S קלאס ו- SL.
מתיחת פנים שנת 1999
בקיץ 1999 מרצדס חשפה את הגרסה המעודכנת של סדאן E קלאס. עד אז היצרנית משטוטגרט הספיקה למכור בסביבות מיליון רכבי סדרת 210 (וזה רק בארבעה שנים!), מה שהפך את הדור השני של E קלאס לרכב המוצלח ביותר בעולם בסגמנט. המכונית הנמכרת ביותר זכתה לעיצוב ומבנה משוכללים עוד יותר. החידושים כללו מנועי דיזל CDI חדשים, תיבת 6 הילוכים ידנית חדשה, כריות אוויר צדדיות ברמת גימור הבסיסית ומערכות עזר אלקטרוניות מודרנית. במהלך מתיחת הפנים לעדכון או שיפור זכו יותר מ- 1800 מרכיבים. בזמן שמפרט האבזור הבסיסי הורחב משמעותית, מחיר הרכב גדל בממוצע ב- 2,9% בלבד.
עיצוב E קלאס המחודש נשאר נאמן לחזית "ארבעת העיניים" שקבעה את הטרנדים העיצוביים בשנת 1995. ובכל מקרה המפתחים שיפרו את מראהו החיצוני והפכו את הרכב לדינאמי עוד יותר: החרטום הונמך בערך בשני ס"מ, השתנו מכסה המנוע, הגריל והפגושים, והכנפיים המשוכללות תרמו להתקנת פנסים שטוחה ועמוקה יותר. לעיצוב החדש התאימו את ביתי מראות הצד ואת הפנסים האחוריים.
מרצדס E קלאס המעודכן רכש שני מנועי CDI חדשים בעל מומנט מוגבר ב- 42% בהשוואה לדגמים הקודמים בעת צריכת דלק צנועה במיוחד. מרצדס פיתחו תיבת 6 הילוכים ידנית חדשה שהפכה לברירת מחדל עבור דגמי בנזין ודיזל בעלי נפח מנוע עד 2,8 ליטר. הילוך שישי פעל כהילוך אוברדרייב, כלומר, הפחית משמעותית את רמת הסל"ד בעת תנועה בכבישים מהירים. הודות למבנה רב-סינכרונים מורכב הגיר הידני התאפיין בהעברת הילוכים מעודנת במיוחד.
מבחינת רמות הגימור, הדור השני של E קלאס המשיך בעקבות הרעיון המצליח של קו העיצוב והאבזור שהושאל במקור מ- C קלאס במרכב W202. אמנם גרסאות CLASSIC, ELEGANCE ו- AVANTGARDE כעת נבדלות בעיצובים ייחודיים עוד יותר. כל רמות הגימור בוססו על אבזור סטנדרטי מורחב משמעותית בעל פונקציות בטיחות חדשניות, כגון בקרת יציבות ESP, כריות אוויר צדדיות, הגה רב-תכליתי אשר הושאל מ- S קלאס וצג מרכזי בלוח המחוונים.
בשנת 1999 קנה המידה ואינטנסיביות מתיחת הפנים הדגישו את חשיבותו של E קלאס לקו הדגמים של מרצדס-בנץ: לזמן ההוא רכבי סדרת 210 היוו 23,6% מכל המכירות של מכוניות נוסעים ממרצדס. ואצלו בסגמנט E קלאס תפס 25% מנתח השוק באירופה ויותר מ- 30% בגרמניה.
לקראת מרץ 2002, כאשר למלא את מקומו של W210 הגיע דגם-יורש W211, המכירות בממוצע היוו יותר מ- 200,000 רכבים בשנה, מה שהפך את הדור השני של E קלאס למכונית יוקרה הנמכרת ביותר בעולם. בין השנים 1995 ל- 2002 מרצדס-בנץ ייצרה 1,374,409 סדאנים E קלאס. הפופולארי ביותר (כמעט 20% מהנתח) היה E320, ומאחוריו צעד E220 CDI (כמעט 16%). בדיוק הם הפכו לדגמים הנמכרים ביותר באירופה.