הרכב בעל השם ה"ג'נטלמני" היפה קוואליר (Cavalier) יוצר בין השנים 1982 – 2005 ובהתחלה היה אחד מדגמי שברולט המבוקשים ביותר בארה"ב. ולא רק מפני שהוא הזמין גבירות למסעות מרתקים או השפיע על המין המהמם בדרך חמקמקת כלשהי. לא, מדובר ברכב מקטגוריה הבינונית עם הנעה קדמית שהיה, בראש ובראשונה, לא יקר, קומפקטי ודי זריז, הוא הוצ
שברולט קוואליר. מזמין גברות ולא רק אותן
AUTOBOOM

שברולט קוואליר. מזמין גבירות ולא רק אותן

שברולט קוואליר. מזמין גברות ולא רק אותן

הרכב בעל השם ה"ג'נטלמני" היפה קוואליר (Cavalier) יוצר בין השנים 1982 – 2005 ובהתחלה היה אחד מדגמי שברולט המבוקשים ביותר בארה"ב. ולא רק מפני שהוא הזמין גבירות למסעות מרתקים או השפיע על המין המהמם בדרך חמקמקת כלשהי. לא, מדובר ברכב מקטגוריה הבינונית עם הנעה קדמית שהיה, בראש ובראשונה, לא יקר, קומפקטי ודי זריז, הוא הוצע בצורות מרכב שונות לכל טעם ולכן הקסים לא רק נשים, אלא גם את השאר. וגם אצלנו בישראל עדיין אפשר להיתקל בשברולט קוואליר בשוק יד שניה. בשנת 2005 קוואליר נשלח למנוחה המגיעה לו, שכן במהלך תקופת הקיום הפוריה שלו יצאו מעל 5 מיליון רכבים. אבל בשנת 2016 ג'נרל מוטורס החליטה להחיות את השם הנשכח, אמנם כבר לא באמריקה, אלא בסין.

דור ראשון

שברולט קוואליר הראשון שהוצג בשנת 1981 היה הדגם ה"קרוב" ביותר לאופל Ascona האירופאית, אבל לפי הסטנדרטים האמריקאים הרכב עם מרכב סדאן באורך 4,4 מטר נחשב לקומפקטי וזול. בנוסף לכך, הוצעו מרכבי סטיישן, האצ'בק 3 דלתות, קופה וקבריולט. בהתחלה הרכבים צוידו רק במנועי 4 צילינדרים בנפח 1,8 – 2,0 ליטר עם גל הזיזים התחתון, אך כבר לאחר כמה שנים הופיעו מנועי השפרצה ישירה ובשנת 1985 בדגם הקומפקטי התקינו את המנוע החזק V6 בעל בנפח 2,6 ליטר. עכשיו מובן מדוע הוא משך לא רק גבירות. בנוסף לארה"ב, קוואליר יוצר גם במקסיקו.

דור שני

יצא בשנת 1988, מדובר במודרניזציה של הגרסה הקודמת. מרכב האצ'בק 3 דלתות הוסר מההיצע, דגם הקופה קיבל צורת מרכב חדשה עם קווי מתאר נמרצים יותר. מפרט האופציות נהפך לעשיר יותר, הוסיפו רמות גימור "ספורטיביות" ולמבחר יחידות הכוח הצטרפו מנועי בנזין עם 4 ו-6 צילינדרים בנפח מ-2,0 עד 3,0 ליטר.

דור שלישי

יוצר בין השנים 1994 – 2005, עבר מתיחת פנים ב-1999 וב-2002. אורכו של הדגם הבסיסי במרכב סדאן צמח ל-4,6 מטר, בנוסף לו, היצע צורות המרכב כלל קופה וקבריולט. הרכב זכה לעיצוב אווירודינמי חדש בסגנון שברולט קמארו של אותן שנים, אבל נפרד ממנועי ה-V6: קוואליר השלישי צויד רק במנועי 4 צילינדרים בנפח 2,2 – 2,4 ליטר. בין השנים 1996 – 2000 הרכב יוצא ליפן (עם הגה ימני, מן הסתם) ונמכר בתור טויוטה קוואליר. אז שברולט קוואליר הופיע לראשונה גם בישראל, אצלנו הוצע דגם סדאן ברמת גימור די פשוטה עם מנוע 2,2 ליטר בהספק 141 כ"ס בשילוב עם תיבת 4 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית.

דור רביעי

בשנת 2016 קוואליר חזר לחיים בסין, הייצור שלו מתבצע במפעל המשותף של שברולט ותאגיד SAIC. שברולט קוואליר החדש הוא רכב מרווח למדי במרכב סדאן עם מכלולים פשוטים, מפרט אבזור צנוע ומחיר אטרקטיבי. מימדי המרכב: אורך 4,544 מ"מ, רוחב 1,779 מ"מ, גובה 1,467 מ"מ, בסיס גלגלים 2,600 מ"מ. קוואליר הסיני קיבל מראה חנני במיוחד בסגנון הדגמים המודרניים של המותג. הגלגלים הבסיסיים מגיעים בקוטר "15, בתוספת תשלום זמינים גלגלי "16. החלל הפנימי הוא פשוט אבל נעים, ואפילו מגיע בשני צבעים. בין האופציות: בקרת יציבות, ריפוד מושבים מ"עור" ומערכת מולטימדיה MyLink עם מסך מגע 7 אינץ'. עם זאת, בקרת האקלים אינה זמינה כלל, רק מזגן רגיל. השאסי כולל קורת פיתול בסרן האחורי. המנוע הוא אטמוספרי 1,5 ליטר בהספק 109 כ"ס ופועל יחד עם תיבת 5 הילוכים ידנית או 6 הילוכים אוטומטית.

איזה קוואליר אהבתם יותר?
8 קולות