פורד קונטור הוא הגרסה האירופית של פורד מונדאו שמיוצר בין השנים 1994 - 2000 בגרסת דור אחד. בשנת 1997 המרכב ותא הנוסעים של פורד מונדאו (Mk I) הפופולרי עברו עדכון קל וכתוצאה נוצר קונטור האירופי. במקור ''מונדאו המיועד לאירופה'' היה זהה לחלוטין לגרסה האמריקאית. מבחינת העיצוב החיצוני הוא הגיע עם שמשה קדמית שונה, חלונו
פורד קונטור ‏1997. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

פורד קונטור. מונדאו המיועד לאירופה

פורד קונטור ‏1997. מרכב, צורה. סדאן, 1 דור, שדרוג

פורד קונטור הוא הגרסה האירופית של פורד מונדאו שמיוצר בין השנים 1994 - 2000 בגרסת דור אחד. בשנת 1997 המרכב ותא הנוסעים של פורד מונדאו (Mk I) הפופולרי עברו עדכון קל וכתוצאה נוצר קונטור האירופי. במקור ''מונדאו המיועד לאירופה'' היה זהה לחלוטין לגרסה האמריקאית. מבחינת העיצוב החיצוני הוא הגיע עם שמשה קדמית שונה, חלונות קדמיים אחרים, מראות צד וידיות דלת אחרות. השלדה, המנועים והמרכיבים הנוספים של קונטור היו זהים לאלה של מונדאו. אמנם דגם מונדאו קיים גם היום והקונטור שרד במשך כ-6 שנים. לא היו סיבות מיוחדות להיעלמותו של קונטור, פשוט בשוק לא היה צורך בשניהם.

העיצוב החיצוני

בהתאם למה שנאמר קודם, ההבדל בין פורד קונטור לפורד מונדאו היה בשמשה הקדמית, בחלונות הקדמיים, במראות הצד ובידיות של הדלתות. המכנה המשותף של קונטור ומונדאו היה מבנה מאוזן במיוחד של רכב שסיפק נקודת תצפית מצוינת מהמושב של הנהג. שדה הראייה היה טוב בכל הכיוונים (כולל החלק האחורי). התמוכות הקדמיות לא מנעו לראות פרטים בעת פניה ומראות הצד סיפקו תמונה ברורה של כל פרט מאחורי הרכב.

עיצוב פנים

בהתחשב בשורשים האמריקאיים שלו, פורד קונטור קיבל תא נוסעים יוקרתי לסגמנט עם הרבה ספקים חשמליים ועם תוספות רבות יעילות ובידוריות, כמו מחזיקי הכוסות או הרדיו. מושב הנהג היה ניתן לכוונון לאורך ובזווית. המימדים של הרכב איפשרו נסיעה נוחה במושבים האחוריים גם לנוסעים גבוהים במיוחד. בנוסף, לדגם היה פתרון חדשני - המעצבים הצליחו לאחד מבחינה ויזואלית בין המושב לבין הפנל הקדמי, מאוחר יותר הדבר יושם ברכבים של המותגים הנוספים. דגם קונטור היה נחשב כרכב משפחתי לשימוש קבוע לצרכי היומיום, לכן היה לו תא מטען מרווח, אך המשענות של המושבים האחוריים שהתקפלו בנפרד הפכו את תא המטען למרווח עוד יותר.

מנועים ושלדה

ליתרון המרכזי של הרכב הייתה נחשבת השלדה: מתלים קדמיים מחוזקים מסוג מק'פרסון עם מוט יציבות ומתלים אחוריים רב-חיבוריים שהגיעו גם הם עם מוט ייצוב. מתלים רכים, הגה בסגנון אמריקאי ותיבת הילוכים אוטומטית - המרכיבים האלו במקור היו יותר אמריקאים בהשוואה לדגם מונדיאו. אמנם כמעט כל המרכיבים וחלקי החילוף של קונטור ומונדאו היו ניתנים לחילוף זה בזה, למעט לוחות של הדלתות. פורד קונטור החדש צויד במנוע V6 חזק בנפח 2.5 ליטר עם הספק 172 או 203 כ''ס, שהאיץ את הרכב מ-0 ל-100 קמ''ש ב-7.9 שניות בלבד.

מה דעתכם, האם במהלך 20 השנים האחרונות המכוניות השתפרו או הדרדרו?
10 קולות