גרסת דור שלישי לסדאן הדגל ביואיק לה קרוס יצא עוד בשנת 2016. ב-2019 הדגם פרש משוק אמריקאי בעקבות ביקוש נמוך, אבל התקבל באהבה בקרב הקהל הסיני ובאותה שנה עבר מתיחת פנים. בתחילת מאי 2023 החטיבה הסינית של ביואיק סוף-סוף הציגה את גרסת הדור הרביעי החדש והשיקה את Avenir היוקרתית. וכבר לקראת סוף מאי כל הפרטים עבור לה קרוס החד
ביואיק לה-קרוס. דור 3 שנת 2023
AUTOBOOM

ביואיק לה-קרוס. דור 3 שנת 2023

ביואיק לה-קרוס. דור 3 שנת 2023

גרסת דור שלישי לסדאן הדגל ביואיק לה קרוס יצא עוד בשנת 2016. ב-2019 הדגם פרש משוק אמריקאי בעקבות ביקוש נמוך, אבל התקבל באהבה בקרב הקהל הסיני ובאותה שנה עבר מתיחת פנים. בתחילת מאי 2023 החטיבה הסינית של ביואיק סוף-סוף הציגה את גרסת הדור הרביעי החדש והשיקה את Avenir היוקרתית. וכבר לקראת סוף מאי כל הפרטים עבור לה קרוס החדש נחשפו לציבור, כולל המחירון ורמות הגימור. הדגם החדש מוצע כמקודם עם שני מנועי טורבו לבחירה, אך המנוע הגדול יותר הפעם מצויד במערכת היברידית קלה.

הגרסה הבסיסית של ביואיק לה קרוס עם מנוע בנזין טורבו 1,5 ליטר עולה 25,800 דולר, עם מנוע 2 ליטר – 28,700 דולר, גרסת Avenir הבכירה – 34,500 דולר.

המחירים

הגסה החדשה של סדאן לא תחזור לארה"ב. על ייצור הדגם בסין עדיין אחראי המיזם המשותף של התאגידים SAIC וג'נרל מוטורס. כבר ניתן לבצע הזמנות.

העיצוב החיצוני

ביואיק לה קרוס. תא מטען.
תא המטען הוקטן: הקיבולת ירדה מ-523 ל-506 ליטר.

ביואיק לה קרוס שנת 2023/2024 מבוסס על פלטפורמת הדור הקודם עם הנעה קדמית, אורך בסיס הגלגלים נשאר זהה (2,905 מ"מ). המרכב, לעומת זאת, התקצר: 4,996 מ"מ לעומת 5,026 מ"מ. ותא המטען הוקטן בהתאם: הקיבולת ירדה מ-523 ל-506 ליטר.

המרכב עוצב בסגנון המקורי החדש של המותג, אותו כבר הדגימו הקרוסאובר החשמלי אלקטרה E5 והקרוסאובר הקומפקטי אנקור GX. בחזית: "אף הכריש" ואורות היום הממוקמים עד כדי כך גבוה שמתמזגים עם הפנסים הראשיים. הפנסים האחוריים מאוחדים לפס יחיד. הגרסה הבכירה Avenir מגיעה עם פנסי מטריקס, תוספות הכרום בפגוש הקדמי, גריל בעל שבכה מקורית וגלגלי R19 (בגרסה הסטנדרטית 17 או 18 אינץ').

חלל הפנים

כבר בגרסה הבסיסית, בתא הנוסעים מותקן מסך מאוחד בגודל "30 בעל רזולוצית 6K. השליטה בתמסורת מתבצעת האמצעות "משוטי" לחיצה מאחורי ההגה, כפתורי כוונון המושבים הועברו לדלתות (כמו ברכבי מרצדס) ובין המושבים הופיע משטח טעינה "מרחף" לסמארטפונים.

רמות הגימור העשירות כוללות חימום ואוורור מושבים, מצלמת 360°, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת ניטור סימוני כביש. לה קרוס Avenir הבכירה מוסיפה ריפוד עור מנוקב, עיסוי במושבים הקדמיים והאחוריים, תאורת אווירה דינמית ובקרת אקלים תלת-אזורית.

מערכת ההנעה

ביואיק לה קרוס. מנוע.

בדומה לגרסה הקודמת, ביואיק לה קרוס החדש מוצע עם שני מנועי בנזין טורבו 4 צילינדרים לבחירה, אך המנועים עצמם עברו מודרניזציה. הגרסה הבסיסית מצוידת במנוע טורבו 1,5 ליטר המפיק 180 כ"ס ו-250Nm (במקום 169 כ"ס ו-250Nm) בשילוב עם גיר רציף (קודם הותקנה תיבת 9 היל' אוטומטית). שאר הגרסאות מגיעות עם מנוע טורבו 2 ליטר: ההספק הוא זהה – 237 כ"ס ו-350Nm. למנוע כזה עדיין משודכת תיבת 9 היל' אוטומטית, אך המנוע הגדול יותר הפעם מצויד במערכת היברידית קלה. ההנעה היא קדמית בלבד.

מה דעתכם על הדגם החדש?
9 קולות