בשנת 2023 ג'נרל מוטורס מפסיקה את הייצור של שברולט בולט EV ו-EUV החשמליים, אך מנכ"ל התאגיד האמריקאי מרי בארה רמזה על כך שהסיפור של המכונית הכי זולה, אבל לא הכי מוצלחת בשוק ארה"ב, לא נגמר כאן: בולט עוזב, כדי להיוולד מחדש. החברה מבינה שהמכונית צברה קהל מעריצים נאמן ולנטוש אותה הוא לא רעיון טוב. את החיים השניים של בולט
שברולט. בולט עוזב, כדי להיוולד מחדש
AUTOBOOM

שברולט. בולט עוזב, כדי להיוולד מחדש

שברולט. בולט עוזב, כדי להיוולד מחדש

בשנת 2023 ג'נרל מוטורס מפסיקה את הייצור של שברולט בולט EV ו-EUV החשמליים, אך מנכ"ל התאגיד האמריקאי מרי בארה רמזה על כך שהסיפור של המכונית הכי זולה, אבל לא הכי מוצלחת בשוק ארה"ב, לא נגמר כאן: בולט עוזב, כדי להיוולד מחדש. החברה מבינה שהמכונית צברה קהל מעריצים נאמן ולנטוש אותה הוא לא רעיון טוב. את החיים השניים של בולט, ואולי אף מחירים נמוכים יותר, נראה לאחר תחילת השימוש בטכנולוגיה Ultium שתוזיל משמעותית את עלות הייצור.

איך הכל התחיל

שברולט בולט שנת 2016. האצ'בק 5 דלתות, דור 1.

שברולט בולט EV יצא בשנת 2016 בפורמט של קומפקט-ואן (או האצ'בק גבוה) – סוג מרכב לא בין הפופולריים בארה"ב, ואפילו באירופה העניין לוואנים משפחתיים החל לדעוך באותה תקופה. עם זאת, המכונית נהנתה מפופולריות כלל לא גדולה אבל ראויה, הודות ליחס המחיר לטווח הנסיעה, שגדל מ-383 ל-417 ק"מ (לפי שיטת EPA) אחרי עדכון בשנת 2019.

שברולט בולט 2021. האצ'בק 5 דלתות, דור 1, שדרוג.

בשנת 2021 בולט EV עבר עדכון וקיבל גרסת קרוסאובר עם מרכב קצת יותר אטרקטיבי ותוכן פנימי זהה לחלוטין. אבל למעשה, שני הרכבים מצוידים בטכנולוגיות חשמליות משנת 2016, ו-7 שנים בשביל רכב חשמלי היא תקופה ארוכה מדי.

באותה שנה GM ביצעה ריקול המוני של כל הגרסאות של בולט בשל סוללת LG פגומה עם סיכון מוגבר להתלקחות ספונטנית. בתחילת 2022 בתקשורת האמריקאית החלו להסתובב שמועות שבולט לא יחזור. והם לא טעו.

שברולט בולט EUV שנת 2021. ג'יפ 5 דלתות, דור 1.

באפריל 2022 ג'נרל מוטורס חידשה את הייצור של בולט EV ובולט EUV במפעל Orion Assembly במישיגן. כתוצאה, הדגם זכה להצלחה המסחרית הגדולה ביותר מאז ההשקה – בארה"ב נמכרו 38,120 יחידות, מה שגבוה ב-53,5% בהשוואה ל-2021. בשנת 2023 המצב רק השתפר: ברבעון הראשון נמכרו 19,700 יחידות. הצמיחה במכירות נובעת בעיקר מהנחות גדולות (כ-5,000 דולר).

תא נוסעים. שברולט בולט EUV שנת 2021. ג'יפ 5 דלתות, דור 1.

בארה"ב המחיר של שברולט בולט EV מתחיל ב-26,500 דולר, בולט EUV – ב-27,800 דולר (כולל הנחות, נכון למאי 2023).

מחיר

ולמרות היקף המכירות הגודל באביב של 2023, ג'נרל מוטורס התריעה את הסוכנויות על כך שייצור הרכב יסתיים בקרוב. קבלת ההזמנות תסתיים בקיץ והעותקים האחרונים יירדו מפס הייצור ברבעון השלישי של השנה או מאוחר יותר.

הסיבות לעזיבת השוק

סביר להניח ש-GM מוכרת את בולט EV ו-EUV כמעט במחיר העלות או אפילו בהפסד ולא מרוויחה עליהם כסף בגלל סוללות הדור השני היקרות. אבל יש עוד כמה סיבות לעזיבה.

שברולט אקווינוקס EV שנת 2022. ג'יפ 5 דלתות, דור 1.

ראשית, בסתיו של 2023 יתחילו המכירות של הקרוסאובר הקומפקטי שברולט אקווינוקס EV, עם מחיר התחלתי משוער של 28,000 דולר, כלומר, פחות מבולט EV הבסיסי ללא הנחה. אקווינוקס EV יהפוך לקרוסאובר כמעט הזול ביותר בקו הדגמים החשמליים של שברולט, למרות שהוא לא הרכב החשמלי הקטן ביותר של GM.

תא נוסעים. שברולט אקווינוקס EV שנת 2022. ג'יפ 5 דלתות, דור 1.

שנית, אקווינוקס EV החדש הוא רכב חשמלי של הדור השלישי – הוא מבוסס על הפלטפורמה המודולרית Ultium המתקדמת והחסכונית יותר, שאמורה לספק חיסכון עצום של 40% רק בייצור הסוללות. ואילו בולט מבוסס על פלטפורמת BEV II המיושנת. זהו הדבר הכי חשוב.

תוכניות לעתיד

לדברי מנכ"ל GM מרי בארה, בולט הוא דגם חשוב במיוחד עבור התאגיד ויש לו הרבה מעריצים, היא בעצמה נוהגת בבולט. יש צורך להפסיק את ייצור הדגם מפני שהפלטפורמה BEV II היא מיושנת ונחותה מפלטפורמת Ultium. למעשה, זה אומר שבולט פשוט צריך פלטפורמה חדשה וייתכן שבעוד כמה שנים הוא יחזור בתור חשמלית זולה של הדור החדש.

Ultium Platform
יש צורך להפסיק את ייצור הדגם מפני שהפלטפורמה BEV II היא מיושנת ונחותה מפלטפורמת Ultium.

בעקבות הצהרה זו, ההסכם בין GM להונדה להרחבת שיתוף הפעולה שנחתם באביב 2022 נראה מאוד מבטיח. כעת הוא יכלול פיתוח של רכבים חשמליים לא יקרים. הדגמים החשמליים הזולים הראשונים שפותחו במשותף ייצאו לשוק בשנת 2027. אחד מהם צפוי להיות בולט החדש.

מה תאחלו לשברולט בולט?
9 קולות