שברולט אקווינוקס EV הוא קרוסאובר קומפקטי חשמלי לחלוטין מבית שברולט שנחשף בשנת 2022. הייצור שלו הולך להתבצע באותו המפעל במקסיקו שבו מיוצר דגם הבנזין שברולט אקווינוקס. תחילת המכירות מתוכננת לסתיו 2023: ראשית לשוק תצא הגרסה הבכירה 2RS, השאר יופיעו באביב 2024. המחיר שלו, שמתחיל בכ-30 אלף דולר, הופך את שברולט אקווינוקס E
שברולט. מרכב, צורה.
AUTOBOOM

שברולט אקווינוקס EV. קרוסאובר חשמלי במחיר נגיש

שברולט. מרכב, צורה.

שברולט אקווינוקס EV הוא קרוסאובר קומפקטי חשמלי לחלוטין מבית שברולט שנחשף בשנת 2022. הייצור שלו הולך להתבצע באותו המפעל במקסיקו שבו מיוצר דגם הבנזין שברולט אקווינוקס. תחילת המכירות מתוכננת לסתיו 2023: ראשית לשוק תצא הגרסה הבכירה 2RS, השאר יופיעו באביב 2024. המחיר שלו, שמתחיל בכ-30 אלף דולר, הופך את שברולט אקווינוקס EV החדש לקרוסאובר החשמלי כמעט הכי זול, לפחות בקו הדגמים החשמליים המתפתח של שברולט (מוקדם יותר החברה הציגה את הדגמים החשמליים סילברדו EV ובלייזר EV).

Chevrolet Equinox 2021. SUV 5-door, 3 generation, restyling 1.

המכונית החשמלית הקומפקטית בתצורת האצ'בק שברולט בולט עולה בארה"ב לפחות 31,500 דולר והטסלה הכי פשוטה, טסלה מודל 3 במרכב סדאן עם הנעה אחורית, מתחילה ב-48 אלף דולר (בישראל המחיר של הגרסה "הכי זולה" Standard Plus 258 מתחיל מ-225,719 ₪). אבל הדור השלישי של שברולט אקווינוקס לאחר עדכון שנת 2021 עם מנוע בנזין בכל זאת זול יותר: המחיר בארה"ב – מ-26,000 דולר (בישראל – מ-175,338 ₪, ברמת גימור +LT).

מעניין

עיצוב חיצוני

הדגם החדש מבוסס על הפלטפורמה המודולרית Ultium, אותה הוא חולק עם סילברדו ובלייזר החשמליים. לכן לשברולט אקווינוקס EV החדש אין הרבה במשותף עם גרסת הבנזין של הקרוסאובר בדגם שנת 2016. המאפיינים העיקריים שמאחדים בין שני הרכבים באותו השם הם שייכות לקטגוריה האמריקאית של קרוסאוברים קומפקטיים ומימדים דומים – כ-4,7 מטר לאורך. הקרוסאובר החשמלי קיבל בסיס גלגלים מרשים וסרחי עודף קצרים. האלמנט התומך העיקרי היא שלדת הסוללה שממוקמת בין הסרנים, אליה מחוברות עריסות עוצמתיות מקדימה ומאחור. המתלים הם עצמאים לחלוטין. רמות הגימור הבכירות של הקרוסאובר, 2RS ו-3RS נבדלות בעיטור שחור ובגלגלים מקוריים.

חלל פנימי

ידוע שמפרט האבזור הבסיסי של שברולט אקווינוקס EV שנת 2023 יכלול לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה 11 אינץ', בקרת אקלים חד-אזורית, מערכות בלימה אוטונומית ובקרת סטיה מנתיב. אבל למושבים הקדמיים uלמראות אין חימום. הגרסה המתקדמת כוללת את כל המצוין לעיל ובנוסף פס לד זוהר לכל רוחב החלק הקדמי. נפח תא המטען עם מושבים מקופלים מגיע ל-1,614 ליטר.

בין האופציות: מסך מולטימדיה מוגדל ל-17,7 אינץ', תצוגה עילית, מושבים קדמיים עם חימום ואוורור, חימום הגה ומושבים אחוריים, בקרת אקלים מפוצלת, מצלמות ראות היקפית ובקרת שיוט אדפטיבית. כמו כן, מוצע אוטופיילוט רמה שנייה Super Cruise המאפשר נהיגה "ללא ידיים": לשם כך כבר אושרו 640 ק"מ של כבישים מהירים בארה"ב ובקנדה.

יחידות כוח

שברולט אקווינוקס EV שנת 2023/24 הבסיסי יקבל הנעה קדמית ומנוע חשמלי המפיק 210 כ"ס ו-328Nm. גרסת ההנעה הכפולה eAWD מצוידת בשני מנועים בהספק כולל של 290 כ"ס ו-469Nm. קרוסאובר כזה מסוגל להאיץ ל-97 קמ"ש ב-6 שניות. כושר הגרירה המרבי הוא 680 ק"ג. יש מצב "נהיגה על דוושה אחת", כשההאצה והבלימה נקבעות על-ידי עוצמת הלחיצה על דוושת ההאצה.

שברולט אקווינוקס EV 2022. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

קיבולת הסוללות טרם נודעה, אבל בשביל הרכבים עם הנעה קדמית יוצעו שתיים לבחירה עם טווח נסיעה של 402 ו-483 ק"מ לפי הדרכון. גרסת ההנעה הכפולה תוכל לעבור על טעינה בודדת 451 ק"מ. מפרט האבזור הבסיסי כולל מטען זרם ישר בהספק 150 קילוואט ומטען זרם חילופין 11,5 קילוואט. תמורת תשלום נוסף מוצע מטען זרם חילופין 19,2 קילוואט.

יותר ויותר ענקיות רכב מכריזות על הכוונה לעבור לאנרגיה חלופית, מפסיקות לייצר מכוניות עם מנועי בעירה פנימית ועוברות לייצור רכבים חשמליים בלבד. כאן ריכזנו עבורכם רשימה של יצרניות רכב שמתכננות לייצר ולמכור אך ורק רכבים חשמליים כבר בעשור הנוכחי.

עובדה
יש יותר ויותר מכוניות חשמליות, מה דעתכם על כך?
21 קולות