Chevrolet Camaro – רכב ספורטיבי קטגוריית "S", המיוצר על ידי חברת General Motors תחת המותג Chevrolet מאז שנת 1967. כיום בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השישי של שברולט קמארו אחרי מתיחת פנים ב- 2018, במרכבי קופה וקבריולט.
שברולט קמארו
AUTOBOOM

שברולט קמארו. הטוב ביותר של שברולט.

שברולט קמארו

Chevrolet Camaro – רכב ספורטיבי קטגוריית "S", המיוצר על ידי חברת General Motors תחת המותג Chevrolet מאז שנת 1967. כיום בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור השישי של שברולט קמארו אחרי מתיחת פנים ב- 2018, במרכבי קופה וקבריולט.

שברולט קמארו האגדי! המתחרה של פורד מוסטנג בקטגוריית "רכבי פוני". "חיה קטנה טורפת, הניזונה ממוסטנגים" – כך משווקי שברולט הסבירו את משמעות המילה "קמארו". קמארו 1969 – הרכב האייקוני עבור דור שלם של נוער אמריקאי, הוכרז כרכב הטוב ביותר בכל היסטוריית שברולט.

דור ראשון

הדור הראשון של האגדה נולד ב- 1967 ויוצר עד 1969 בסוגי מרכב קופה וקבריולט. הצללית האתלטית בעלת מכסה מנוע ארוך, בגאז' קצר ותא נוסעים מוזז אחורה, עיצוב אגרסיבי ומנועים עוצמתיים – אין פלא ששברולט קמארו הראשון מיד זכה לפופולאריות כה רבה! המשודרג ביותר מכל הגרסאות – קמארו ZL1 עם מנוע בהספק 430 כ"ס – השתתף בתדירות במרוצי רבע מיל.

דור שני

הדור השני של שברולט קמארו שווק בין השנים 1970 ל- 1981. קמארו השני ניחן בחזות אקזוטית יותר ביחס לרוב רכבי הספורט-קופה. קווי מרכב חלקים וזורמים עיצבו צללית מלוטשת, אשר נבדלה דרסטית מהרכבים האמריקאים "השרירניים" באותה תקופה. קמארו השני הצליח להביס במכירות את האויב המושבע שלו – מוסטנג, והפך לדגם המוצלח ביותר בהיסטוריית המותג – סך הכל יוצרו קרוב לשני מיליון דגמי דור שני.

דור שלישי

הדור השלישי של הקמארו יוצר בין השנים 1982 ל- 1992, ועבר מתיחת פנים ב- 1985. קמארו השני יצא פשוט מרהיב! הופעתו בשוק בבת אחת הפכה את שאר רכבי הספורט-קופה באמריקה למיושנים. הדור השלישי של קמארו קטן בהרבה מקודמו בתפקיד, יותר קצר וקל, וחזותית מזכיר יותר האצ'בק עם מכסה מטען גדול, העשוי לרוב מזכוכית. קמארו שלישי קיבל שאסי חדש עם מתלי מקפרסון עצמאיים מלפנים וגשר אחורי על קפיצים. פורמת המרכב שלו מובהקת ואלגנטית. ובנוגע להתנהגות כביש – יוצא מן הכלל! מגזין Car and Driver הכתיר את קמארו Z28 כמכונית אמריקאית עם התנהגות כביש הטובה ביותר! ו- Motor Trend העניקו לו את תואר רכב הטוב ביותר של שנת 1982, בראש ובראשונה, על התנהגות צייתנית ופוטנציאל הביצועים.

דור רביעי

הדור הרביעי של שברולט קמארו שווק בין השנים 1992 ל- 2002, ועבר מתיחת פנים ב- 1998. הקמארו הרביעי היה נעים לעין ונוח, לו אבזור עשיר, ומה שהכי נפלא – חזרו המנועים שעוצמתם דורשת כבוד רב. למרבה הצער... בשנת 2002 חברת ג'נרל מוטורס עמדה על סף פשיטת רגל, ולכן, הצטרכה לוותר על ייצור דגמים רבים, ביניהם השברולט קמארו אשר נעדר מהשוק לשבע שנים שלמות.

דור חמישי

הדור החמישי של שברולט קמארו יוצר בין השנים 2009 ל- 2016, ועבר מתיחת פנים ב- 2013. קמארו חמישי שוב קיבל גרסאות קופה וקבריולט. ושוב, מנוע כוחני במיוחד – V8 בהספק 427 כ"ס, המסוגל להשיג מהירות מרבית של 245 קמ"ש. אך הדור החמישי של קמארו הינו עקרונית רכב שונה, המבוסס על מכונית הקונספט המשובחת שנבנתה על פלטפורמה GM Zeta. קמארו החמישי – נמרץ, בולט, מודרני, אך יחד עם זאת, ירש את קווי האופי האייקוניים של שברולט קמארו. והלאה – הופעה בכורה מוצלחת מאוד ב"רובוטריקים" ומכירות מרשימות! לראשונה בעשור, מכירות קמארו עלו על המתחרה הראשי – המוסטנג.

דור שישי

הדור החמישי של שברולט קמארו יוצר בין השנים 2009 ל- 2016, ועבר מתיחת פנים ב- 2013. קמארו חמישי שוב קיבל גרסאות קופה וקבריולט. ושוב, מנוע כוחני במיוחד – V8 בהספק 427 כ"ס, המסוגל להשיג מהירות מרבית של 245 קמ"ש. אך הדור החמישי של קמארו הינו עקרונית רכב שונה, המבוסס על מכונית הקונספט המשובחת שנבנתה על פלטפורמה GM Zeta. קמארו החמישי – נמרץ, בולט, מודרני, אך יחד עם זאת, ירש את קווי האופי האייקוניים של שברולט קמארו. והלאה – הופעה בכורה מוצלחת מאוד ב"רובוטריקים" ומכירות מרשימות! לראשונה בעשור, מכירות קמארו עלו על המתחרה הראשי – המוסטנג.

מגזין אמריקאי Car and Driver כלל את הקמארו החדש בעשרת הרכבים הטובים ביותר של 2016, ו- Motor Trend הכריזה עליו כמנצח התחתרות "מכונית השנה".

קבריולט שברולט קמארו מצטייד בגג מתקפל אוטומטית לגמרי עם הנעה אלקטרו-הידראולית, אשר ניתן לסגור או לפתוח במהירות עד 50 קמ"ש. לגג מתקפל הרך בידוד רעשים וחום מובנה, דבר המאפשר שימוש ברכב בכל עונה.

מתיחת פנים ב- 2018 העניקה לשברולט קמארו 2019/2020 המחודש הופעה עדכנית ומלוטשת. בחזית – גריל חדש, פנסי LED כפולים וצורת מכסה מנוע חדשה. בתא הנוסעים הופיעה מערכת בידור חדשה, ובין אופציות נוספות – מראה פנימית המשדרת את התמונה מהמצלמה האחורית ומערכת התראה על התנגשות פוטנציאלית.