שברולט קרוז. דור 2, מתיחת פנים שנת 2018
שברולט קרוז היא מכונית קומפקטית מאת המותג האמריקאי Chevrolet שמיוצרת משנת 2008. מוקדם יותר יוצרה בצורות מרכב סדאן, האצ'בק וסטיישן, החל מהדור השני (שנת 2015) נותרו רק האצ'בק 5 דלתות וסדאן. בשנת 2018 הדגם הפופולרי עבר עדכון ובישראל נשאר רק הסדאן. סטיב מייג'ורוס (Steve Majoros), סמנכ"ל השיווק של Chevrolet אמר על שברולט קרוז החדשה: "Cruze היא אבן הפינה באסטרטגיית הרכבים של Chevrolet" ובכך הביע כבוד להצלחה המדהימה של המכונית הצנועה. קרוז הקטנה, המאופקת והרגועה מבחוץ, מבפנים ובתחום הדינמיקה הצליחה למשוך 53% לקוחות חדשים! בשנת 2021 הדגם עבר עדכון נוסף, לכן נספר על כל החידושים.
שברולט קרוז הפך לדגם הנמכר ביותר של Chevrolet לכל הפחות בשנות 2015 ו-2016. עם זאת, הוא לא התבלט בשום בחינה. מדובר בכלי רכב פשוט, סט מכלולים וחלקים עם ביצועים לא רעים במחיר נגיש, בדיוק מה שרוב נהגים צריכים. וזהו סוד ההצלחה שלו.
עיצוב חיצוני
שברולט קרוז שנת 2018/2019 קיבל חרטום קצת מעודכן, פנסים אחוריים אחרים וכן מבחר צבעי מרכב מורחב. לאחר מתיחת הפנים בשנת 2021 הסדאנים וההאצ'בקים יותר לא נבדלים אחד מהשני, העיצוב שלהם אוחד, אמנם לא עבור כל הגרסאות. לדוגמה, סדאן קרוז ברמת גימור LTZ קיבל גריל אגרסיבי יותר ופגוש קדמי עם פנסי ערפל מלבניים מההאצ'בק. וההאצ'בק הבכיר Premier קיבל גריל ופגוש עם פנסי ערפל עגולים כבר מהסדאן. נזכיר שהסדאן ארוך יותר מההאצ'בק: 4,666 מ"מ לאורך לעומת 4,453 מ"מ. בסיס הגלגלים שלהם זהה, 2,700 מ"מ.
חלל פנימי
העדכון של שנת 2018 העניק מערכת מדיה חדשה, ומתיחת הפנים ב-2021 החזירה להיצע את רמת הגימור ה"בינונית" LTZ (מוצבת בין LT הבסיסית ו-Premier הבכירה). בכל הגרסאות החדשות קרוז החדש כולל 6 כריות אוויר, מערכת בקרת לחץ אוויר בצמיגים, חיישני חניה אחוריים, ג'נטים R17, מערכת מולטימדיה עם נקודת גישה ווי-פיי, מצלמה אחורית ובקרת אקלים.
- בגרסת "הביניים" LTZ הופיעו: טבלט 8 אינץ' (לעומת 7 אינץ' בגרסה הבסיסית) וניווט, אורות יום לד, חיישני חניה קדמיים, מערכת כניסה ללא מפתח והתנעה בכפתור. כמו כן, ההאצ'בק ברמת גימור זו כולל סאנרוף.
- לרמת גימור Premier הוסיפו: ג'נטים בעיצוב מקורי, מערכת סיוע בחניה, מושב נהג עם כוונון חשמלי, מערכות בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים, שליטה אוטומטית באור גבוה, טעינה אלחוטית לסמארטפון.
יחידות כוח
שברולט קרוז החדש מצויד במנוע בנזין טורבו 1,4 ליטר (153 או 155 כ"ס) ובמנוע טורבו דיזל 1,6 ליטר (137 כ"ס), בשני המקרים ניתן לבחור תיבה ידנית או אוטומטית. בשוק הישראלי לאחר מתיחת הפנים של שנת 2018 הסדאן וההאצ'בק קיבלו מנועים זהים, רק בנזין בהספק 155 כ"ס בשילוב עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. לאחר שנת 2021 נותר אותו המנוע.