שברולט אקספרס מיוצרת משנת הדגם 1996 כמיניבוס נוסעים, טנדר מטען ושאסי לרכב מיוחד. אקספרס היא כמו אולר שוויצרי "ויקטורינוקס", רק על גלגלים. כל כך רב תכליתי - שמש כמשאית, אוטובוס, כנסייה ניידת, כלימוזינה וכמשרד על גלגלים. עבור שברולט אקספרס תוכננו שני פלטפורמות גלגלים בשלושה פורמטים - 1500 בסיסי, ממוצע 2500 ו-3500 (משק
שברולט אקספרס ‏2002. מרכב, צורה. מיניוואן, 2 דור
AUTOBOOM

שברולט אקספרס. מרכיב בסיסי בכלכלה

שברולט אקספרס ‏2002. מרכב, צורה. מיניוואן, 2 דור

שברולט אקספרס מיוצרת משנת הדגם 1996 כמיניבוס נוסעים, טנדר מטען ושאסי לרכב מיוחד. אקספרס היא כמו אולר שוויצרי "ויקטורינוקס", רק על גלגלים. כל כך רב תכליתי - שמש כמשאית, אוטובוס, כנסייה ניידת, כלימוזינה וכמשרד על גלגלים. עבור שברולט אקספרס תוכננו שני פלטפורמות גלגלים בשלושה פורמטים - 1500 בסיסי, ממוצע 2500 ו-3500 (משקל ברוטו) לתנאי הפעלה קשים.

דור ראשון

יוצר בין 1996 ל-2002. המכונית תוכננה במקור להיות פשוטה ואמינה, מעין קופסה מוצקה על גלגלים. דרישה נוספת הייתה שהאקספרס ייראה סולידי. לשם כך המפתחים שילבו אלמנטים של שברולט קלאסית, אסטרו ואן ו- Lumina Minivan. אקספרס בנויה על שאסי מחוזקת של שברולט וואן, שאותה החליפה אקספרס החדשה. השאסי החדשה מספקת יציבות מוגברת, נוחות נסיעה, שליטה ונפח עצום.

דגם באורך סטנדרטי היה בעל נפח מטען של 7.5 מ"ק, המסחרית באורך מוגדל בעלת נפח מטען של כמעט 9 מ"ק. הדלתות האחוריות נפתחו ב- 180 מעלות כדי להקל על עמסה ופריקה. אקספרס מיניבוס יכול היה לקחת עד 15 נוסעים, מה שהפך אותה מיד למובילה על מתחרותיה. ה-Express G3500 המחוזקת יכולה לגרור עד 4.5 טון. הפרט היחיד שאפיין את כל גרסאות האקספרס הו שבתא הנוסעים היה לוח המחוונים. כל השאר היה תלוי בדרישות משתמשים. גרסאות ה-1500 וה- 2500 כוללות כריות אוויר כפולות. היו ארבעה מנועים לבחירה - מ-4.3 ליטר V6 ועד 8.1 ליטר V8 בהספק של 197 עד 340 כ"ס.

דור שני

מיוצר מאז 2002. חיצונית, האקספרס השני קיבל עדכונים קלים, כמו מראות אחוריות עם מצפן מובנה ומד טמפרטורה. היו זמינות גרסאות מיניבוס עבור 5, 8, 12 ו-15 אנשים. מנועים נשארו זהים. אך הופיעו גימורים יוקרתיים, אפשרויות נוספות - מערכת שמע איכותית, נעילות בטיחות לילדים, מיזוג אוויר מלפנים, ABS, בגרסאות הבכירות יותר חלונות חשמליים, נעילה חשמלית ובקרת שיוט. בשנת 2004 הותקנה בקרת יציבות כבר בגרסה הבסיסית. בשנת 2008 תא הנוסעים ומערכות שודרגו משמעותית.

בארצות הברית אקספרס האמינה היא סוס עבודה של ציי הרכב המסחרי שהינו לא פחות ולא יותר עמוד השדרה של הכלכלה כולה. אז אמריקה כולה נשענת על גלגלי השברולט אקספרס.

ב- 2009 קיבל האקספרס עדכון נוסף - גלגלי 17 אינץ' חדשים, גנרטור 125A חזק יותר וקירור שמן מנוע. נוסף עוד מנוע, בהספק של 323 כ“ס. הדור השני התהדר במגוון מרשים של אפשרויות בטיחות - ניטור לחץ אוויר בצמיגים, מראות אחוריות חיצוניות, חגורת בטיחות למותניים וכתף במושבי ביניים, ESP ועוד. מסחריות מסדרת 1500 היו בעלות משקל כולל עומס 3311 ק"ג, סדרת 2500 - 3901 ק"ג, הסדרה לתנאים שימוש קשים - עד 4354 ק"ג. בנוסף, פותחה שאסי לקרוואנים במשקל עצמי של עד 6441 ק"ג.

שברולט אקספרס 2021

הדור השני של שברולט אקספרס מיוצר מאז 2002 ולא עבר עיצוב מחדש באופן רשמי. אבל, כמובן, זה לא היה כל כך מוצלח אם לא היו שדרוגים ברכב. לפיכך, הגרסה העדכנית ביותר של המסחרית שונה בתכלית מהדגם בן 19 שנה, אם כי המהות נותרה זהה - סוס עבודה פשוט ורב-תכליתי, זמין בתצורות מטען ונוסעים. למרות העובדה ששאר המתחרים העיקריים של האקספרס - פורד טרנזיט ומרצדס בנץ ספרינטר - נראים מודרניים, בארצות הברית, האקספרס האמינה והעמידה נותרה המסחרית העיקרית של ציי הרכב, וצי הרכב המסחרי הוא לא יותר מאשר עמוד השדרה של כל המשק. אז אמריקה כולה נשענת על גלגלי השברולט אקספרס.

Ford Transit, 2021

לשברולט אקספרס 2021 יש מספר מנועים לבחירה:

  • מנוע 4.3 ליטר 6 צילינדרים 276 כ"ס בחיבור עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית;
  • 6.6 ליטר V8 עם 401 כ"ס עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית;
  • מנוע דיזל 2.8 ליטר 4 צילינדרים ו- 181 כ"ס ומומנט של 369 ניוטון מטר.

דגם 3500 עם בסיס גלגלים ארוך ומנוע V8 בנפח 6.6 ליטר יש משקל כולל של 4.4 טון. הדגם הכבד עם מנוע ה-V6 הבסיסי ונגרר מגיע למשקל ברוטו של 6.8 טון. גרסת Cutaway עם מנוע V8 החדש מגיעה למשקל ענק של 9 טון.

שברולט. מרכב, צורה.

שברולט אקספרס הבסיסית כיום מגיעה עם מערכת סטריאו AM / FM ותמיכת Wi-Fi. רשימת ציוד כוללת מסך מגע צבעוני בגודל 6.5 אינץ', מערכת ניווט, מיזוג אוויר, חלונות חשמליים, מנעולי דלתות חשמליים ועוד. מכיוון שניתן "לפסל" מה שרוצים מהמסחרית יש מבחר עצום של אפשרויות ופונקציות נוספות.

שברולט אקספרס החדשה לא נבחנה במבחני ריסוק על ידי רשויות רגולטוריות ממשלתיות, אך יש לה מגוון רחב של מאפייני בטיחות, לרבות מתקדמים כמו ניטור שטחים מתים, אזהרת סטייה מנתיב ומפני התנגשות חזיתית. בנוסף לכך שלא נבדקה במבחני ריסוק, האקספרס פטורה גם מתקני חיסכון דלק פדרליים - ה-EPA לא נוגעת בסוס העבודה הזה. זוהי דאגה אמיתית לעסקים קטנים ובינוניים, שעל כתפיהם מונח כל המשק.

מה לדעתך הדבר הכי חשוב במסחרית?
20 קולות