טויוטה קורולה היא משפחתית קומפקטית מיצרנית הרכב היפנית Toyota שמיוצרת משנת 1966. לאורך כל תקופת הקיום הארוכה שלה היא תפסה שורות ראשונות בדירוגי המכירות, לעתים קרובות לקחה ללא רחמים גם מקום ראשון ללא רחמים, בלי להתייחס למתחרים. לא מזמן Toyota חגגה אירוע משמעותי: רב המכר שלה שבר את נקודת ה-50 מיליון יחידות. בסוף שנ
טויוטה. מרכב, צורה.
AUTOBOOM

טויוטה קורולה. מלכת המכירות

טויוטה. מרכב, צורה.

טויוטה קורולה היא משפחתית קומפקטית מיצרנית הרכב היפנית Toyota שמיוצרת משנת 1966. לאורך כל תקופת הקיום הארוכה שלה היא תפסה שורות ראשונות בדירוגי המכירות, לעתים קרובות לקחה ללא רחמים גם מקום ראשון ללא רחמים, בלי להתייחס למתחרים. לא מזמן Toyota חגגה אירוע משמעותי: רב המכר שלה שבר את נקודת ה-50 מיליון יחידות. בסוף שנת 2018 לשוק העולמי שוחרר הדור ה-12 לדגם. קורולה החדשה מוצעת בכל צורות המרכב בישראל: סדאן, סטיישן והאצ'בק 5 דלתות עם יחידות כוח שונות והנעה קדמית בלבד. זאת מכונית שזכתה להערכה הראויה לה: במהלך שנת 2021 בכל העולם נמכרו מעל 985 אלף יחידות. רב המכר היפני היה גם הדגם הנמכר ביותר בישראל: במכונית הזו בחרו 17,300 קונים. בואו נבין למה מלכת דירוגי המכירות כל-כך מצאה חן בעיני הישראלים.

ראו רכבים של אילו מותגים הם הנמכרים ביותר בישראל!

מעניין

יתרונות

טויוטה קורולה ‏2018. מרכב, צורה. סדאן, 12 דור
התנהגות כביש מצוינת בזכות פלטפורמת TNGA החדשה עם מרכז כובד מונמך ומרכב קשיח יותר.

בנוסף ליתרונות כמו אמינות אגדית, מגוון הגרסאות ורמת הנוחות, התווספו גם יתרונות הבאים: עיצוב בולט ויפהפה והתנהגות כביש מצוינת שהושגה בזכות פלטפורמת TNGA החדשה עם מרכז כובד מונמך ומרכב קשיח יותר. רמת האמינות הגבוהה של המכלולים והחלקים, בין שאר היתרונות, אפשרה לקורולה להיכנס לספר השיאים של גינס כמכונית הנמכרת ביותר בעולם. יותר מכך, יש לציין את העיצוב הפנימי שאופייני לרכבים מקטגוריה גבוהה יותר, את אופציות הפרימיום ואת הכיול המעולה של המתלים. בפנים יש כאן מושבים נוחים עם תמיכת צד טובה ואת חומרי הגימור המצוינים, תא הנוסעים עשוי באופן יפה ואיכותי, הפאנל הקדמי והדלתות מכוסים בפלסטיק רך עם קווי תפר. רואים את ההשקעה היפנית, הם לא חסכו בחומרים.

בפנים יש כאן מושבים נוחים עם תמיכת צד טובה ואת חומרי הגימור המצוינים

טויוטה קורולה נכנסה לספר השיאים של גינס בתור המכונית הנמכרת ביותר בעולם.

בחלק החיצוני קיבלנו תאורת לד מצוינת. פנסי הערפל גם מגיעים עם לדים.

השאסי בנוי לעכל באופן חלק ושקט את השיבושים בדרך, התנהגות הכביש בדרכים באיכות ירודה שופרה הודות להחלפת קורת הפיתול האחורית למתלים עצמאיים. כחלק מהאבזור החיצוני קיבלנו תאורת לד מצוינת. פנסי הערפל גם מלווים באורות לד. סרח העודף הקדמי של הרכב היה ארוך בדור הקודם ודרש מהנהגים לשמור על המרחק מהמדרכה. עכשיו הוא קצר יותר.

חסרונות

טויוטה קורולה ‏2018. תא מטען. סדאן, 12 דור
הדגם הזה בתצורת סדאן, נחשב בקרב הנהגים למרווח, אבל בתא המטען שלו אין מפסיק ווים, מחיצות ואלמנטים נוספים שיקלו על השימוש בנפח שלו.

בין החסרונות נציין את בידוד הרעשים החלש והטעיות החישוב הקלות בעיצוב של נפח חלל הפנים: תאי אחסון לא נוחים לשימוש בדלתות, תאים קטנים מאוד, צרים ולא עמוקים, אין מקום לנייד שני מלפנים, תא הכפפות לא מספיק גדול והמשענת ליד לא מספיק ארוכה. השורה האחורית יכולה להרגיש צפופה לנוסעים גבוהים, במיוחד במרווח הראש. הדגם הזה בתצורת סדאן, נחשב בקרב הנהגים למרווח, אבל בתא המטען שלו אין מפסיק ווים, מחיצות ואלמנטים נוספים שיקלו על השימוש בנפח שלו.

גרסת סדאן

מחיר – החל מ-134,900 ש"ח

המימדים של סדאן טויוטה קורולה שנת 2021/2022: אורך 4,630 מ"מ, רוחב 1,780 מ"מ, בסיס גלגלים 2,700 מ"מ. בזכות העיצוב הנמרץ למכונית מכנים "קאמרי הקטנה". בישראל הסדאן החדש יופיע במספר גרסאות:

  • 1ZR-FAE – מצוידת במנוע בנזין 1,6 ליטר בהספק 132 כ"ס. מהירות מרבית 190 קמ"ש. צריכת דלק ממוצעת 5,4 ליטר ל-100 ק"מ.
  • 2ZR-FXE – הגרסה ההיברידית. יחידת כוח בהספק כולל של 121 כ"ס המאפשרת להשיג מהירות מרבית של 180 קמ"ש. צריכת דלק ממוצעת 3,4-3,5 ליטר בלבד ל-100 ק"מ.

כל הדגמים מגיעים בגיר רציף מתקדם. אלה שאוהבים דינמיקה, יכול להיות שירגישו שחסר להם ההספק. עבור הקונים בישראל, טויוטה קורולה במרכב סדאן מוצעת ב-3 רמות גימור: Sun, Sense ו-Limited. גרסאות עם מנוע בנזין מגיעות רק ברמות הגימור Sense ו-Sun, דגם עם מנוע היברידי זמין בנוסף לשאר גם ברמת הגימור Limited. רמת הגימור הבסיסית היא עשירה בכל הגרסאות, על רמת הבטיחות הגבוהה אחראי מכלול המערכות האלקטרוניות TOYOTA SAFETY SENSE.

מפרט האבזור הבסיסי של Sun כולל: 7 כריות אוויר (כולל אחוריות וכרית נהג), חיישני לחץ בצמיגים, חיישן עייפות הנהג, אימובילייזר, נעילה מרכזית, בקרת שיוט אדפטיבית, חבילת עוזרים אלקטרוניים עשירה, כולל בורר מצבי נהיגה, בקרת סטיה מנתיב וניטור שטחים מתים, מערכת למניעת התנגשויות, מערכת זיהוי תמרורים, מערכת למניעת נעילת גלגלים ומערכת סיוע לזינוק בעלייה. מערכת ניווט, הגה כוח אקטיבי, בקרת אקלים אדפטיבית, הגה רב-פונקציונלי מרופד בעור, מראות עם קיפול חשמלי, פנסי לד ומערכת תאורה אדפטיבית גם נכללים בכל רמות הגימור של טויוטה קורולה סדאן 2021/2022.

גרסת האצ'בק

מחיר – מ-139,900 ש"ח

המימדים של טויוטה קורולה שנת 2021/2022 במרכב האצ'בק 5 דלתות הם די גדולים: אורך 4,370 מ"מ, רוחב 1,790 מ"מ, נפח תא המטען מגיע ל-313 ליטר. בשונה מהסדאן יש לו חלק קדמי בעיצוב ספורטיבי. לשוק הישראלי ההאצ'בק מגיע עם יחידת כוח היברידית בהספק כולל של 121 כ"ס. גרסה כזו משיגה מהירות מרבית של 180 קמ"ש וצורכת בממוצע 3,4 ליטר דלק ל-100 ק"מ. הגרסה מצוידת בגיר רציף. בישראל המכונית מוצעת בשתי רמות גימור: Excite (במחיר 139,900 ש"ח) ו-Excite Sky (במחיר 141,900 ש"ח). מפרט האבזור זהה לזה של גרסת הסדאן. ההבדל של Excite Sky הוא גג פנורמי.

גרסת סטיישן

מחיר – מ-148,900 ש"ח

סטיישן טויוטה קורולה שנת 2021/2022 קיבל עיצוב בולט וחזק, החלק הקדמי זהה לזה של ההאצ'בק. הדגם הזה כולל תא נוסעים מרווח יותר ונוח באותה רמה ותא מטען בנפח 471 ליטר. מימדי המרכב: אורך 4,650 מ"מ, רוחב 1,790 מ"מ. בשוק הישראלי הסטיישן מאת טויוטה מוצע עם מנוע היברידי בהספק 122 כ"ס, אך בשתי גרסאות עם נפחים ויחסי דחיסה שונים. צריכת הדלק הממוצעת היא 3,2 עד 3,4 ליטר ל-100 ק"מ בלבד. המהירות המרבית היא 180 קמ"ש.

לקונים בישראל קורולה החדשה במרכב סטיישן מוצעת בשתי רמות גימור: Space (מחיר 148,990 ש"ח) ו-+ Space (מחיר 150,990 ש"ח). מפרט האבזור כולל: חבילת מערכות עזר אלקטרוניות, כולל בורר מצבי נהיגה, בקרת סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים, מערכת למניעת התנגשות, מערכת לזיהוי תמרורים, מערכת סיוע בבלימה, מערכת סיוע לזינוק בעלייה ובקרת ירידה במדרון. בנוסף לכך, בקרת שיוט אדפטיבית, מגני שמש לדלתות האחוריות (וחלונות כהים בנוסף ב-+ Space), בקרת אקלים אדפטיבית, הג כוח אקטיבי, מראות צד עם קיפול חשמלי והגה מרופד בעור.

Toyota Corolla 2022.

אם ברצונכם לדעת איך תראה טויוטה קורולה החדשה לאחר מתיחת פנים של שנת 2022, קראו כאן.

דרך אגב
קורולה או המתחרים?
23 קולות