Toyota Corolla - מכונית מסגמנט "C" מאת יצרנית המכוניות Toyota היפנית. לאחר השקתה בשנת 1966, קורולה נכנסה לספר השיאים של גינס בתור הדגם הנמכר ביותר בעולם. כיום קורולה כבר בת 55 והיא מעולם לא שינתה את שמה. הדגם מונה 12 דורות וכמות היחידות טויוטה קורולה שנמכרו ברחבי העולם נושק ל-40 מיליון.
טויוטה קורולה ‏2018. מרכב, צורה. סדאן, 12 דור
AUTOBOOM

טויוטה קורולה. המכונית הנמכרת בעולם

טויוטה קורולה ‏2018. מרכב, צורה. סדאן, 12 דור

Toyota Corolla - מכונית מסגמנט "C" מאת יצרנית המכוניות Toyota היפנית. לאחר השקתה בשנת 1966, קורולה נכנסה לספר השיאים של גינס בתור הדגם הנמכר ביותר בעולם. כיום קורולה כבר בת 55 והיא מעולם לא שינתה את שמה. הדגם מונה 12 דורות וכמות היחידות טויוטה קורולה שנמכרו ברחבי העולם נושק ל-40 מיליון.

קורולה הראשונה יוצרה בגרסה בעלת הנעה אחורית. לדגם הייתה פריסת מנוע אורכית ומאפיין ייחודי – פנסים עגולים. רק החל משנת 1984 המכונית החלה להישווק בגרסה בעלת הנעה קדמית ולאחר מכן הופיעו גרסאות בעלות הנעה כפולה. לאורך כל שנות קיומה, טויוטה קורולה יוצרה ב-6 גרסאות של מרכב: סדאן, קופה, סטיישן, ליפטבק, האצ'בק 3 דלתות והאצ'בק 5 דלתות.

בשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן היה לרכוש את גרסת דור ה-12 של טויוטה קורולה אשר הושקה בשנת 2018 בגרסאות בעלות מרכב Sedan, Estate 5-doors ו- Hatchback 5-doors. כל הגרסאות היו בעלות הנעה קדמית.

דור ראשון

קורולה דור ראשון הושקה בשנת 1966 והוצגה בתור מכונית משפחתית פרקטית ונוחה, תמורת מחיר הוגן. קורולה דור ראשון הייתה רכב סדאן 2 דלתות זעיר, באורך רק 3.85 מ' ובעל הנעה אחורית. בהמשך הופיעה גרסה בעלת 4 דלתות וגרסה בעלת מרכב סטיישן עם 3 דלתות. המכונית הגיעה בגרסת הנעה אחורית סטנדרטית, עם מתלים עצמאיים מלפנים, קפיצים רוחביים ועם סרן אחורי. מה שמיוחד בה, זה שמלבד גיר ההילוכים הידני, הוצע גם גיר הילוכים אוטומטי. קורולה דור 1 יוצרה עד שנת 1970 ונמכרה ביפן, בארה"ב ובאוסטרליה.

דור שני

את הדור השני של קורולה נוהגים לכנות מתיחת פנים, כיוון שסוג המרכב לא השתנה. קורולה השנייה התחדשה בקווי מרכב מעוגלים יותר ובמנועים מחודשים. המכונית צמחה במעט לגובה ואל מבחר סוגי המרכב הקודם התווסף סוג מרכב סטיישן 5 דלתות. את הדור השני חילקו לשני דגמים - Corolla ו-Sprinter, הנבדלים זה מזה בגימור פנימי ובחומרי כיסוי המתכת של המרכב. גרסאות Corolla Levin ו- Sprinter Trueno הוצגו בתור דגמים משודרגים בעלי סוג מנוע חדש.

דור שלישי

טויוטה קורולה דור שלישי הושקה בשנת 1974 עם סוג מרכב חדש בעל בסיס גלגלים מוגדל. סוגי המרכב: סדאן בעל 2 או 4 דלתות או סטיישן בעל 3 או 5 דלתות. בשוק האמריקאי שווק האצ'בק Corolla Liftback המוארך בעל 3 דלתות. קורולה דור שלישי החלה להישווק באירופה. בזכות משבר הדלק וכתוצאה מהתעניינות הגוברת במכוניות קומפקטיות, המכונית זכתה לפופולריות בארה"ב. הדבר הגדיל משמעותית את נפח המכירות.

דור רביעי

טויוטה קורולה דור רביעי יוצרה בין השנים 1979 לבין 1983 וסייגה לעצמה קווי מרכב פשוטים ואף זוויתיים. לצורך שיפור הבטיחות, העיצוב של הדפנות שונה ואורך דגם קורולה הרביעי לראשונה השיג 4 מטר. הבטיחות והאמינות של המכונית השיגו את התוצאה וההצלחה לא איחרה לבוא. לקראת שנת 1983, בטויוטה מכרו את קורולה מספר המיליון שלהם.

דור חמישי

טויוטה קורולה דור חמישי, אשר יוצרה בין השנים 1983 - 1987, הורכבה על גבי פלטפורמה חדשה לחלוטין. קורולה דור 5 לראשונה יצאה בהנעה קדמית. בגלל הביקוש הנמוך, סוג המרכב סטיישן הוחלף בהאצ'בק. הייצור של קורולה דור 5 הוקם בארה"ב ורק שם נמכרו מעל 3 מיליון יחידות מכוניות. החל מדור החמישי החלו להישווק גרסאות הספורט דוגמת Trueno/Levin, Corolla GT coupe ו-Corolla GT-S.

טויוטה קורולה נכנסה לספר השיאים של גינס בתור הדגם הנמכר ביותר בעולם. כיום קורולה כבר בת 55 והיא מעולם לא שינתה את שמה. הדגם מונה 12 דורות וכמות היחידות טויוטה קורולה שנמכרו ברחבי העולם נושק ל-40 מיליון.

דור שישי

הדור השישי של טויוטה קורולה, אשר שווק בין השנים 1987 לבין 1992 הפסיק להיות קומפקטי. האורך שלו לרגע הנתון עמד על 4,326 מ"מ. המהנדסים השלימו את הפלטפורמה בהנעה כפולה ובאופן סופי הפסיקו את הייצור של גרסאות בעלות הנעה אחורית. הוחזר סוג מרכב "עגלה". הייצור של דור שישי של קורולה הופסק לאחר שהמכירות השיגו את נקודת השיא בסך 4.5 מיליון מכוניות.

דור שביעי

טויוטה קורולה דור שביעי יוצרה בין השנים 1991 - 1997. האורך שלה שוב גדל, הפעם ל-4,369 מ"מ. קווי מרכב נהיו מעוגלים עוד יותר, בהתאם לאופנה בארה"ב. טויוטה קורולה דור 7 זכתה בפרס מאת ADAC בתור הרכב הבטיחותי ביותר.

דור שמיני

טויוטה קורולה דור שמיני יוצרה בין השנים 1997 - 2001. בשנת 1999 עברה מתיחת פנים עם שינויים קלים. הגרסה השמינית גילתה את עצמה מחדש ומצאה את מקומה בעולם מרוצי הראלי. דגם Toyota Corolla WRC בעל מרכב קופה, עם מנוע טורבו 3S-GTE זכה בפרס אחרי פרס. בין היתר למאגר ההישגים נוספה הזכייה בפרס בראלי במונטה-קרלו.

דור תשיעי

הדור התשיעי של טויוטה קורולה יוצר בין השנים 2000 - 2007. בשנת 2004 עברה מתיחת פנים. הדגמים הורכבו על בסיס פלטפורמה מסוג Vista. קורולה דור 9 אובזרה במערכת ABS, בכריות בטיחות, מסך, מערכת ניווט ובקרת אקלים. הופיעו מנועים חזקים ורמת הגימור הספורטיבית Corolla T-Sport. העיצוב של קורולה דור 9 היה שונה משמעותית מגרסאות מרכב האחרות, מאחר שהפיתוח שלו בוצע במרכז העיצוב הראשי בבריסל. קורולה דור תשע יוצרה כבר ב-16 מדינות.

דור עשירי

טויוטה קורולה דור עשירי יוצרה בין השנים 2006 לבין 2013 ועברה מתיחת פנים בשנת 2010. הדגם שמר על הפלטפורמה הקודמת, אך העיצוב שונה משמעותית, דבר ששימח רוכשים רבים.

דור אחד-עשר

הדור האחד-העשר של טויוטה קורולה יוצר בין השנים 2012 לבין 2019 ועבר מתיחת פנים בשנת 2016. הגרסה משווקת עד היום. קורולה דור 11 צמחה לאורך ולרוחב, בהשוואה לדגם הקודם. מקדם הגרר שלה הופחת ל-0.28. קורולה דור 11 היא מכונית אלגנטית ופרקטית. בסיס הגלגלים של קורולה החדשה הוארך והשתווה לבסיס הגלגלים של Toyota Avensis – מכונית מסגמנט מתקדם יותר. השינוי איפשר להשיג את רמת הנוחות הגבוהה ביותר בסגמנט עבור הנוסעים מאחור. השתנה העיצוב של חלל הפנים: שופרה איכות חומרי הגימור, מערכת מולטימדיה שודרגה למסך מגע בגודל 6.1 אינץ', נוספה מערכת חנייה אוטומטית.

דור שניים-עשר

הדור השניים-עשר של טויוטה קורולה הושק בסוף שנת 2018. בעת פיתוח גרסת קורולה החדשה, המהנדסים תכננו לשמר את התכונות הטובות ביותר ולהוסיף את מה שיעזור לזכות במעריצים חדשים של הדגם. לאמינות, נוחות ולעיצוב המודרני נוספה שליטה מדויקת, תא נוסעים הראוי להתחרות בדגמים מסגמנט מתקדם יותר ואופציות הפרימיום. את הדגם מספר ה-12 של טויוטה קורולה שנת 2018\2019 ניתן היה לרכוש בשוק הישראלי בשנת 2020.