קרוסאובר יונדאי קונה EV. דור 1, מתיחת פנים (2020)

יונדאי Kona EV 2020. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 1

לא מזמן, בשנת 2018 Hyundai Motor החלה לייצר רכב חשמלי על בסיס קרוסאובר Kona. אך כבר הספיקה לעדכן הן את הגרסאות בעלות מנוע בעירה פנימית והן את החשמליות (נובמבר 2020). נציין מיד שמתיחת הפנים העניקה לקונה EV עיצוב שונה ועדכון מערכות הבטיחות. מרגע השקת הקרוסאובר קונה EV יונאי הצליחו למכור כ- 120 אלף יחידות, 53,000 מהן – באירופה. מתיחת הפנים, כפי שצפוי, אמורה למשוך לקוחות חדשים.

חזות

חזותית קונה EV המעודכנת נבדלת בגרפיקה חדשה של פנסי החזית והפנסים האחוריים, לה פגושים מעט שונים (מה שגרם לצמיחה קטנה במימדי המרכב), החרטום נפרד מעיטור הכרום ומחיקוי הגריל. הוחלט לצבוע בגוון המרכב את הרחבות הכנפיים ואת חצאיות הצד, והיצע צבעי המרכב התרחב. כמו כן, המכונית זכתה לג'נטים חדשים.

חלל הפנים ואבזור

ישנם חידושים גם מבפנים: גדל לוח מחוונים הדיגיטלי – מ-7 אינץ' עד 10,25. מותקן צג של מערכת המולטימדיה באותו גדול, אשר כעת תומך בפונקציות אלחוטיות Android Auto ו- Apple CarPlay (נפגשים גם צגי 8 אינץ' – דווקא באלה מצוידים הדגמים עבור ישראל). עברה מודרניזציה תאורת האווירה, נוספו יציאות USB עבור הנוסעים בושרה השנייה.

יונדאי Kona Electric 2020/2021 קיבלה אפשרות לשנות את אינטנסיביות הבלימה הרגנרטיבית בעזרת פקדים על ההגה. נוסף על כך היא זכתה לעוזרים אלקטרוניים חדשים, כגון מערכות מניעת התנגשות והתרעה על התקרבות כלי רכב בעת פתיחת דלתות, נוספה מערכת מניעת התנגשות בעת נסיעה ברוורס. ישנן מערכת בקרת נתיב אקטיבית ובקרת עייפות הנהג.

חטיבת כוח

יונדאי Kona EV 2020. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור, שדרוג 1

הגרסה הבסיסית של קונה החשמלית המוצעת בשוק הישראלי מצוידת במנוע חמשלי בהספק 136 כ"ס ובסוללת 39,2 קוט"ש. מתיחת הפנים לא השפיעה על החלק הזה. עם זאת, מעט צמח טווח הנסיעה, מ- 300 עד 305 ק"מ (די מעניין: זה הושג על ידי החלפת הצמיגים). לשם כך נאלצו להקריב את דינמיקת התאוצה, אמנם לא באופן משמעותי: את נקודת ה- 100 קמ"ש קונה EV החדשה כעת משיגה תוך 9,9 שניות לעומת 9,7 הקודמות.

מה לדעתך השיפור המועיל ביותר במתיחת הפנים של קונה EV?

מכוניות חשמליות

ועוד עבור מכוניות חשמליות