אינפיניטי QX50 הוא קרוסאובר גדול ויוקרתי שנוצר עבור שוק ארה"ב, אבל השתרש גם אצלנו בישראל. גרסת הדור השני שיצא בשנת 2017 עבר מהפכה אמיתית: פלטפורמה אחרת, מערכת הנעה חדשה, גיר רציף במקום תיבה אוטומטית ומנוע ייחודי עם יחס דחיסה משתנה. מאז כבר עברו 5 שנים, כל ההתרגשות חלפה, תקופת המבחן עברה כרגיל והמנוע, בגדול, עמ
אינפיניטי QX50 ‏2017. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור
AUTOBOOM

קרוסאובר אינפיניטי QX50. דור 2 שנת 2017

אינפיניטי QX50 ‏2017. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור

אינפיניטי QX50 הוא קרוסאובר גדול ויוקרתי שנוצר עבור שוק ארה"ב, אבל השתרש גם אצלנו בישראל. גרסת הדור השני שיצא בשנת 2017 עבר מהפכה אמיתית: פלטפורמה אחרת, מערכת הנעה חדשה, גיר רציף במקום תיבה אוטומטית ומנוע ייחודי עם יחס דחיסה משתנה. מאז כבר עברו 5 שנים, כל ההתרגשות חלפה, תקופת המבחן עברה כרגיל והמנוע, בגדול, עמד בציפיות. עם זאת, QX50 לא עמד במקום, הוא עבר עדכונים באופן קבוע, בעיקר בחלל הפנים. בשנת 2022 היפיוף שלנו בכלל קיבל גרסת ספורט חדשה לחלוטין, שנקראת QX50S.

בסרטון: אינפיניטי QX50 2017 שנת. ג'יפ.

אינפיניטי QX50 שנת 2022 החדש נמכר בישראל במחיר שמתחיל מ-303,411 ₪ (כולל אגרת רישוי). תמורת סכום כזה תקבלו גרסה בעלת הנעה קדמית, מנוע טורבו 2 ליטר בהספק 268 כ"ס וגיר רציף. המחיר של QX50 עם הנעה כפולה מתחיל מ-344,805 ₪ (נתונים לשנת 2022).

חשוב

פלטפורמה

אינפיניטי QX50 ‏2017. הרכב מכונית. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור

בדור השני אינפיניטי QX50 החדש "שינה כיוון": ההנעה האחורית הבסיסית הוחלפה לקדמית! כעת בנוסף לגרסה בעלת ההנעה הכפולה, ישנה גרסה נפרדת עם הנעה על סרן אחד, בדור הראשון גרסאות כאלו לא יוצרו כלל. הסרן האחורי משתלב בעזרת מצמד רב-דיסקי, מתלי עצמות עצה כפולות הקדמיים הוחלפו בתמוכות מק'פרסון. פריסת המכלולים של QX50 היא זהה לזו של QX60: המנוע ממוקם באופן רוחבי, הגלגלים האחוריים מקבלים את המומנט רק אחרי הקדמיים. באופן דומה מיוצרים גם הקרוסאוברים של חברת האם (להזכירכם, אינפיניטי היא חטיבת היוקרה של ניסאן) ניסאן פאת'פיינדר וניסאן מורנו. יתרון משמועתי הוא מרווח הגחון שהוגדל מ-165 ל-218 מ"מ!

העיצוב החיצוני

העיצוב החיצוני של אינפיניטי QX50 שנת 2017/2018 השתנה באופן ניכר, כעת הקרוסאובר יוצר רושם אחר, יותר מכובד. ולמרות שהמרכב התקצר (4,694 במקום 4,745 מ"מ) הוא נראה גדול יותר הודות לצמיחה של 64 מ"מ לגובה (ל-1,679 מ"מ) ושל 102 מ"מ לרוחב (ל-1,902 מ"מ). בסיס הגלגלים התקצר ב-80 מ"מ שאינם מורגשים (עקב התקצרות המרכב), עכשיו האורך שלו עומד על 2,800 מ"מ. באשר למקדם הגרר שמשפיע על צריכת הדלק, הוא הונמך ב-6%, במקביל הוגברה העמידות לפיתול של המרכב הודות לשימוש בסוגי פלדות חוזק גבוה. הקרוסאובר קיבל גריל אנכי עם לוגו ענק של החברה במרכז, מאחוריו מסתתר מכ"ם של בקרת השיוט האקטיבית. מצידיו: פנסי לד עם "מבט" מאיים או פנסי מטריקס בגרסאות היקרות יותר.

חלל פנימי

החלל הפנימי הוא, כמובן, גם יוקרתי, אפילו הפאנל הקדמי מרופד בעור. ככל הנראה, המחוונים האנלוגיים נשמרו בתור מענה לדיגיטליזציה הגלובלית, אך ביניהם הותקן צג צבעוני כסמל של קדמה. בפאנל הקדמי יושבים שני מסכי מגע אחד מעל השני: 8 אינץ' (מערכת הניווט והגדרות הרכב) ומתחתיו 7 אינץ' (מערכת המדיה ובקרת האקלים). ואיך אפשר בלי צג תצוגת העילית בגודל 9 אינץ'. למרות שבסיס הגלגלים התקצר המרווח היעיל בתא הנוסעים לא נפגע הודות למעבר למנוע רוחבי ממנוע אורכי. מושבי השורה השנייה מתכווננים לאורך, מה שמאפשר לנוסעים גבוהים לשבת בנוח או להגדיל את קיבולת תא המטען מ-895 ל-1,048 ליטר. אם מקפלים את שורת המושבים האחורית, קיבולת המטען גדלה ל-1,699 ליטר.

ברכב מותקן מכלול ProPilot שכבר מוכר מדגמי ניסאן ואינפיניטי אחרים. המערכת מיועדת לכביש מהיר ומסוגלת להתאים את המהירות ולנווט את הרכב במסגרת נתיב אחד. כמו כן, ראוי לציין את בקרת האקלים המפוצלת, מצלמות היקפיות, גג פנורמי, מושבים קדמיים עם אוורור, חימום הגה ומערכת שמע איכותית מאת Bose. דלת תא המטען מצוידת במנגנון חשמלי שמזהה הנפת רגל בתור פקודה לפתיחת התא.

יחידת כוח ושאסי

לכל מנוע בעירה פנימית יש יחס דחיסה מסוים. אינפיניטי ביצעה מהפכה לא גדולה: אינפיניטי QX50 החדש הוא הרכב ההמוני הראשון בעולם שקיבל מנוע עם יחס דחיסה משתנה! המהנדסים של ניסאן יצרו מנוע טורבו 2 ליטר VC-T (Variable Compression Turbo), הפיצ'ר העיקרי שלו הוא פעולה עם יחס דחיסה גבוה בעת עומס חלקי או נמוך, עד 14,0:1. זהו המצב החסכוני ביותר רק בסל"ד נמוך. בעת הגברת הסל"ד המנגנון עובר למצב ביניים ומפחית את יחס הדחיסה, בסל"ד גבוה האוטומציה מזיזה את הבוכנה כלפי מטה ליחס מינימלי של 8,0:1. מחשב הדרך מסייע לעקוב אחר השינויים האלו, בו מוצגים לחץ הגידוש ויחס הדחיסה (בערך). על הדרך משתנה גם הנפח היעיל של המנוע: מ-1,997 סמ"ק (בעת יחס דחיסה מרבי) עד 1,970 סמ"ק (יחס מינימלי). בנוסף לכך, למען סיפוק תפקוד אמין במצבים שונים נעשה שימוש במערכת הזרקת דלק משולבת: המזרקים בסעפת היניקה פועלים במצבים כאשר נדרש כוח ומערכת ההזרקה הישירה לצילינדרים יעילה ביותר בעומס נמוך.

אינפיניטי QX50 ‏2017. מנוע. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור

הפיתוח של מנועים עם יחס דחיסה משתנה נמשך כבר במשך כמה עשורים: בתחום הזה עסקו המהנדסים של פורד, מרצדס-בנץ, ניסאן, פיג'ו ופולקסווגן. המהנדסים משני צידי האוקיינוס האטלנטי קיבלו אלפי פטנטים. אבל עד כה אף אחד מהמנועים האלו לא יוצר באופן סדרתי. עד שהגיעה אינפיניטי!

מעניין

מבנה כזה של יחידת הכוח, שהוא קצת מורכב עבורנו, מפחית את צריכת הדלק ב-30-35% בהשוואה לQX-50 הקודם שצויד במנוע 6 צילינדרים 2,5 ליטר 222 כ"ס מאת ניסאן. המנוע המורכב החדש מפיק 272 כ"ס ו-380Nm, הוא פועל בשיתוף עם גיר רציף בעל שמונה "הילוכים" קבועים. בפועל שילוב כזה אמור לתרום גם לדינמיקה: לפי הדרכון, התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 6,7 שניות בגרסאות עם הנעה קדמית ו-6,4 שניות עם הנעה כפולה. המהירות המרבית היא גם לא רעה: 230 קמ"ש.

אינפיניטי QX50 ‏2017. קונסולת הילוכים מרכזית. רכב שטח 5 דלתות, 2 דור
היתרון הוא בכך שניתן לכוונן את "כובד" ההגה

ראוי לציין גם את מנגנון ההיגוי. כברירת מחדל הוא רגיל עם מגבר חשמלי, אך תמורת תשלום נוסף אפשר לקבל מנגנון Direct Adaptive Steering, במקרה כזה במקום קשר מכני עם הגלגלים נעשה שימוש בחוטי החשמל. היתרון הוא בכך שניתן לכוונן את משקל ההגה. כבר אפשר לומר שהמערכת שאין לה קשר מכני עם הגלגלים מצאה חן בעיני הרוב כמעט לחלוטין. מנעילה לנעילה ניתן לבצע כ-2,5 סיבובים. ההגה הוא מדויק וקל, יתרון חד-משמעי היא התגובה החדה והלינארית בעת סיבוב ההגה עד 90°.

עדכון שנת 2021

להיצע צבעי המרכב נוסף חום מתכתי המפתח קיבל עיצוב חדש, אך הדבר הכי חשוב היא מערכת המולטימדיה המעודכנת InTouch. שני המסכים שלה קיבלו רזולוציה גבוהה יותר וגרפיקה משופרת, מה שהפך לאפשרי הודות למעבד חדש ועוצמתי יותר. כעת המערכת תומכת ב-Apple CarPlay ו-Android Auto והשליטה הקולית מזהה 6,000 פקודות במקום 500. ברמות הגימור הופיעו אופציות חדשות.

עדכון שנת 2023

בספטמבר 2022 הקרוסאובר של אינפיניטי קיבל גרסת Sport חדשה. ניתן לזהות אותה לפי הפרט הידוע רק למי שמבין: הפגוש הקדמי התוקפני יותר הושאל מדגם אינפיניטי QX55 עם מרכב בסגנון קופה. ישנם גם מאפיינים ברורים יותר: הרבה מריכיבים שחורים האופנתיים להיום וג'נטים דו-גוניים בקוטר 20 אינץ'. אינפיניטי QX50S שנת 2022/2023 קיבלה צבע מרכב חדש בשם "לבן זוהר". בתוך החלל הפנימי נמצאים מושבים עם ריפוד חדש מעור מלאכותי ובורר הילוכים מעודכן.

באופן כללי, מפרט האבזור הבסיסי הפך לעשיר יותר. כל הגרסאות של QX50 בדגם שנת 2023 יקבלו כברירת מחדל חימום מראות צד, מערכת התנעה מרחוק, מראה פנימית נטולת מסגרת עם עמעום אוטומטי וטעינה אלחוטית לסמארטפון. בפנים הוחלף בורר ההילוכים ובנוסף הוסר הכיסוי של התא עם מחזיקי הכוסות בטונל המרכזי. הגרסאות הזולות ביותר קיבלו ג'נטים בקוטר 19 אינץ' עם עיצוב חדש. ולבסוף, הורחב ההיצע של צבעי המרכב.

בחירתכם?
10 קולות