Aiways (בתרגום חופשי מסינית מתפרש כ"דרכי בינה מלאכותית") – סטארט-אפ של רכבים חשמליים משאנגחאי אשר הצליח למשוך השקעות עצומות בפיתוח וייצור הרכבים. אייווייס U5 – דגם חשמלי הראשון של המותג, קרוסאובר קומפקטי שמטרתו להתחרות בשוק האירופאי עם Kia e-Niro ו- Hyundai Kona Electric. הוא עבר מסלול באורך 15 אלף ק"מ מסין, דר
אייווייס U5 ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

קרוסאובר אייווייס U5. דור ראשון 2021

אייווייס U5 ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

Aiways (בתרגום חופשי מסינית מתפרש כ"דרכי בינה מלאכותית") – סטארט-אפ של רכבים חשמליים משאנגחאי אשר הצליח למשוך השקעות עצומות בפיתוח וייצור הרכבים. אייווייס U5 – דגם חשמלי הראשון של המותג, קרוסאובר קומפקטי שמטרתו להתחרות בשוק האירופאי עם Kia e-Niro ו- Hyundai Kona Electric. הוא עבר מסלול באורך 15 אלף ק"מ מסין, דרך מונגוליה, קזחסטן, סיביר, מוסקווה וצפון אירופה עד לתערוכה הבינלאומית בפרנקפורט. ושום דבר לא קרא לו, דבר די חשוב כשלעצמו. ועכשיו הוא הגיע גם לארץ המובטחת. נספר מה זו החיה הזאת.

עיצוב

חזותית אייווייס U5 החדש נראה כמו קרוסאובר חשמלי קומפקטי סטנדרטי, בד בבד דומה לטסלה מודל 3 ו- S ויונדאי קונה EV, ובדבר מה מזכיר את רכב הספורט Gumpert Apollo, ואין פלא, מאחר ו- U5 פותח בניהולו של רולאנד גומפרט.

בסרטון: אייווייס U5 2021 שנת. ג'יפ.

הסגנון האקלקטי לא הפך את U5 לפרי עשייה עיצובי יוצא מן הכלל, הופעתו תועלתית, מאוזנת באופן הרמוני למדי, מלפנים פנסי LED עתידניים, צדדי המרכב דחוסים, הצלעות שרירניות. הפרופיל – בעל גג משופע סטנדרטי וידיות דלת נשלפות. אבל, ייתכן שהמעצבים מעט הגזימו עם החלק הקדמי שנראה יותר מדי רחב וגבוה. כאן ממוקם תא מטען השני המאפשר לאחסן קבלים וחפצים קטנים אחרים.

ה"שבכה" הגדולה מכוונת לפנים וממוסגרת בשני פסאודו-כונסי אוויר, מעליהם שוכנים פנסים דמויי חרוט. באחד משני כונסי האוויר ממוקם שקע טעינה – וזה לא ארגונומי במיוחד – מקום זה חשוף ללכלוך, ובכדי למצוא את השקע תצטרכו להתכופף.

חטיבת כוח

אייווייס U5 שנת 2021/2022 מוצע עם מנוע ומצבר אחד. המנוע החשמלי בהספק 150 קילוואט (שווה ערך ל- 204 כ"ס) המספק 310Nm של מומנט. מופעל על ידי מצבר בקיבולת 63 קוט"ש.

היצרנית טוענת כי התאוצה עד 100 קמ"ש של הקרוסאובר לוקחת 7,8 שניות, ומהירותו המרבית מוגבלת ב- 140 קמ"ש. טווח הנסיעה הצפוי עולה על 400 ק"מ בתנאים מושלמים בעת צריכה של 16,8 קוט"ש ל- 100 ק"מ. בפועל הצריכה הממוצעת מתקרבת ל- 22,9 קוט"ש / 100 ק"מ עם טווח עד 280 ק"מ. לכן לא מומלץ להתרחק יותר מדי מהעיר.

אייווייס U5 החדש צויד בשני סוגי מטען: 6,6 או 90 קילוואט. היצרנית מבטיחה טעינה מלאה תוך 10 שעות, וטעינה ל- 80% תוך 35 דקות באמצעות מטען מהיר. זמינים שלושה מצבי נהיגה: Eco, Normal ו- Sport. מצב ספורט נותן דרור למרב העוצמה האפשרי, ומצב אקו הוא החסכוני ביותר.

תא נוסעים

לתא הנוסעים של אייווייס U5 גימור איכותי למדי, אולם יתרונו הראשי היא הפריסה שלו שבזכותה חלל הפנים יצא מרווח במיוחד בשביל רכב שטח קומפקטי. את תחושת המרחב מגביר הגג הפנוראמי שנוכח כבר ברמת גימור הבסיסית. לקרוסאובר החשמלי תא מטען גדול בנפח 0,4 קוב. אחד המאפיינים של U5 – חוסר תא כפפות. ישנם רק שני ווים קטנים במקום הזה, ואת כל הדברים תצטרכו לשים בדלתות או מתחת לקונסולה המרכזית.

אייווייס U5 – רכב סיני מודרני, לכן מבחינת כמות האופציות מסוגל להתחרות ברכבים חשמליים אירופאים או אמריקאים מסגמנט היוקרה. אולם איכות האופציות, בלשון המעטה, מהווה פלטפורמה לדיון בין משתמשים באירופה. אבל על המחיר אין באמת שום ויכוח – הסיני זול יותר מחבריו לקטגוריה ברמת אבזור דומה, מה שבסופו של דבר הופך אותו למתחרה לגיטימי.

Aiways U5 או מתחריו Kia e-Niro ו- Hyundai Kona Electric?
25 קולות