אקסיד TXL. צ'רי בעל 7 מקומות ישיבה
שיטה מוכרת: מאריכים את הרכב, מוסיפים לו שורת מושבים שלישית ומציגים אותו כדגם חדש. תת-המותג החדש של Chery בשם Exeed פעל בדיוק לפי השיטה בעת הייצור של הקרוסאובר אקסיד TXL בעל 7 מקומות שהורכב על בסיס קרוסאובר בגודל בינוני בשם אקסיד TX. הדגם יצא לאור בתערוכת הרכב הבינלאומית בשגנחאי בשנת 2019. בהתחלה הקרוסאובר נקרא Cheryexeed TXL והוא אף נכנס ל-5 הקרוסאוברים הסיניים המובילים, ורק לאחר מתיחת הפנים שם הדגם קוצר לאקסיד TXL. צ'רי עם 7 מקומות הישיבה מגיע בגרסאות עם הנעה קדמית או כפולה, ומה שחשוב במיוחד, משווק באירופה.
תחת המותג Exeed חברת Chery משווקת מכוניות ''מורמות''. רכבים ''מורמים'' גם מבחינת מפרט האבזור וגם מבחינת המחיר. יצרנים סיניים רבים אימצו את השיטה, בעקבות המותגים המצליחים Lexus, Infiniti ו-Genesis שנוסדו על-ידי חברות האם שלהם.
דור ראשון
אקסיד TXL שאורכו 4,775 מ''מ, יצא גדול יותר מהדגם המקביל שלו, לכן בתוך תא הנוסעים שלו יש יותר מקום לנוסעים מאחורה: בסיס הגלגלים (2,800 מ''מ) ופתחי הדלתות האחוריות הוארכו ב-85 ס''מ. נפח תא המטען הוא 461 ליטר ואפשר להגדיל בקיפול מושבים אחוריים לכדי 1,000 ליטר. אם המראה החיצוני של הרכב לא נראה לכם ''סיני מספיק'', זה בסדר: העיצוב החיצוני שלו פותח על-ידי קווין רייס, שעבד קודם בחברות BMW, Mazda, Opel ו-ItalDesign.
מבחינת מפרט האבזור, Exeed הוגדר כמותג פרימיום. לכן אקסיד TXL החדש קיבל גלגלים בגודל 18 או 19 אינץ', עיצוב מושך ופנסי לד חכמים. בתוך תא הנוסעים: פונקציית זיהוי הפנים של הנהג, מושבים קדמיים חשמליים, בקרת אקלים דו-אזורית, גג פנורמי, שמשה קדמית והגה מחוממים, דלת חשמל חמישית ועוד. הרכב זכה בציון של 5 כוכבי C-NCAP במבחני הריסוק, הוא מצויד במתחם מערכות בטיחות ADAS, שכוללת (בהתאם לשוק ורמת הגימור) מערכת עצמאית לבלימת חירום, מצלמה היקפית עם רזולוציה גבוהה, חיישן חניה. אבזור הבסיס כולל כריות אוויר ובקרת יציבות.
המחיר של אקסיד TXL החדש זהה לזה של יונדאי סנטה פה או של סקודה קודיאק ברמות הגימור הפשוטות יותר. שני הקרוסאוברים מיוצגים בישראל. זה נכון של''סיני'' יש מפרט אבזור מתקדם, אך הוא איטי יותר בהשוואה ל''קוריאני'' ול''האצ''', יש לו רמת שליטה פחות טובה וצריכת דלק גבוהה יותר. במקום זאת, יש לו חומרי גימור יקרים של תא הנוסעים, גג פנורמי אהוב על רבים ובונוסים נוספים.
TXL הראשון, בדומה לדגם המקור שלו TX, צויד במנוע טורבו בנפח 1.6 ליטר עם הזרקת דלק ישירה בעל הספק 197 כ''ס (בחלק מהשווקים הספק עומד על 186 כ''ס) ועם מומנטום מרבי בסך 290 נ''מ. תיבת 7 הילוכים רובוטית עם מצמד כפול מעבירה את ההספק לגלגלים הקדמיים המובילים או לכל 4 גלגלים (ברמת הגימור Platinum המובילה). צריכת הדלק היא 6.8 ליטר ל-100 ק''מ (לגרסאות בהנעה קדמית) או 7.4 ליטר ל-100 ק''מ (לגרסאות בהנעה כפולה). מתלים אחוריים הם עצמאים, שלא הופיעו לפני כן ברכבים מתוצרת Chery, מתלים קדמיים - מסוג מק'פרסון. מערכת ההנעה הכפולה משתלבת אוטומטית עם מצמד רב-הדיסקי של BorgWarner ועם העברת מומנטום לציר האחורי "בפקודה" (עד 50%).
מתיחת פנים שנת 2021
אקסיד TXL 2021/2022 מגיע עם פגוש מעודכן עם פסים אופקיים בצבע המרכב. פתרון עיצובי כזה שלט בעיצוב של החלק הקדמי גם לפני כן, אולם קודם לכן, המוטות היו מצופים בכרום, והפרופורציות היו שונות, לכן הרושם הכללי השתנה. הופיעו אורות ניווט לד חדשים בפריסה אנכית. גם החלק האחורי עודכן: מסיטים שונים, מרכיבי פנסים שונים ופנסי ערפל אנכיים. בזכות הפגושים החדשים אורך הרכב צמח מ-4,775 ל-4,780 מ''מ.
גם העיצוב של תא הנוסעים השתנה מוחשית: אף לוחות של הדלתות ויחידת בקרת חלונות החשמל הם חדשים, והפנל הקדמי החדש הוא הבולט יותר. מסכים גדולים (לוח מחוונים דיגיטלי, ומסך של מערכת מולטימדיה) קיבלו גרפיקה חדשה ובהתאם לטרנד, משולבים ביחידה אחת שמייצרת פאנל בגודל 24.6 אינץ'. מהבחינה הטכנית, מדובר באותו שילוב של המרכיבים, אמנם בחלק מהשווקים מוצע מנוע בנפח 2 ליטר שמפיק 197 כ''ס ופועל בשיתוף עם תיבת הילוכים רובוטית ועם הנעה כפולה. בסין אותו מנוע מפיק 261 כ''ס ו-400 נ''מ.