פרארי SF90 Stradale – מכונית ספורט מבית מותג Ferrari האיטלקי. נמצאת בייצור משנת 2019 במרכבי קופה ורודסטר דו-מקומיים. זהו הייפר-קאר סדרתי הראשון מאת פרארי בעל חטיבת כוח היברידית והנעה כפולה. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון למכונית ייחודית זאת.
פרארי סטרדלה SF90 ‏2019. מרכב, צורה. קופה, 1 דור
AUTOBOOM

פרארי SF90 סטרדלה. 1000 סוסים והנעה כפולה.

פרארי סטרדלה SF90 ‏2019. מרכב, צורה. קופה, 1 דור

פרארי SF90 Stradale – מכונית ספורט מבית מותג Ferrari האיטלקי. נמצאת בייצור משנת 2019 במרכבי קופה ורודסטר דו-מקומיים. זהו הייפר-קאר סדרתי הראשון מאת פרארי בעל חטיבת כוח היברידית והנעה כפולה. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון למכונית ייחודית זאת.

קופה SF90 סטרדלה מוקדש לציון 90 שנה לקבוצת המירוצים של Scuderia Ferrari מייצגת מדרגה חדשה לחלוטין בביצועים ובעוצמה האולטימטיבית של מכוניות הכביש של פרארי. זהו היבריד נטען הראשון של המותג וספינת הדגל הראשונה בקו דגמי פרארי בשלושים שנים האחרונות בעלת 8 צילינדרים בלבד מתחת למכסה המנוע במקום 12. פרארי SF90 Stradale – כמו כן, מכונית על הראשונה בתולדות המותג המצוידת במערכת הנעה כפולה שמאפשרת למשש את מלוא פוטנציאל עוצמה הפנומנאלי ולהדגים את שיא דינאמיקת התאוצה בין דגמי כביש. מחיר הקופה מתחיל מ- 625,000 דולר, גרסת רודסטר תהיה יקרה עוד יותר.

דור ראשון

נמצא בייצור משנת 2019 ועד עתה (נתונים לשנת 2020). פרארי SF90 סטרדלה הראשונה הינה מחליפה של F8 Tributo, אך עם זאת, לה מרכב ושאסי חדשים לגמרי המיוצרים חלקית מקרבון. נוקשות השאסי גדלה ב- 20%, ועמידות לפיתול – ב- 40% ביחס ל- F8 Tributo. המהנדסים הצליחו למקם את ההתקנים העיקריים נמוך מבעבר, לכן מרכז הכובד נמך כמו כן, והקוקפיט התקרב לקרקע ב- 20 מ"מ. החטיבה ההיברידית שוקלת 270 ק"ג, לכן המשקל היבש של הקופה הינו די מרשים – 1570 ק"ג לעומת 1330 של F8 Tributo.

רדיאטור לקירור מנועים חשמליים וממירי מתח ממוקם במרכז החלק הקדמי, בצדדים ישנם שני רדיאטורים נוספים עבור מנוע בעירה פנימית ותיבת ההילוכים, ומתחת לפנסי מטריקס הקומפקטיים מותקנות תעלות אוויר לקירור הבלמים. הקופה ההיברידי מצויד בדמפר אקטיבי shut-off Gurney. למעשה זהו קטע בפיירינג האחורי אשר מוטבע כלפי מטה ומשנה את כיוון זרם האוויר. במהירות 250 קמ"ש כוח ההצמדה משיג 390 ק"ג.

מנועים ודינאמיקה

SF90 סטרדלה החדשה מצוידת במנוע 4,0 ליטר V8 משוכלל בזווית 90° המפיק 780 כ"ס, שגדול ב- 60 כ"ס מ- F8 טריבוטו, ו- 800Nm לעומת 770 של F8 טריבוטו. קוטר הצילינדרים הוגדל מ- 86,5 ל- 88 מ"מ, הותקנה מערכת הזרקה ישירה תחת לחץ 350 בר, שונתה מערכת הקירור, ויושמה בקרה אלקטרונית של נטרול הלחץ בפורק העודפים (ווייסטגייט).

נוסף על כך, לדגם ההיברידי שלושה מנועים חשמליים. אחד מותקן בין מנוע הבנזין לבין תיבת ההילוכים, עוד שניים – בגלגלים הקדמיים. להם מערכת בקרה עצמאית המאפשרת ליישם מערכת חלוקת מומנט. הספק כולל של המנועים החשמליים – 220 כ"ס, ותפוקת השיא של חטיבת הכוח משיגה 1000 "סוסים"!

תפוקת השיא של SF90 סטרדלה משיגה 1000 "סוסים"!

תיבת ההילוכים – חדשה: במקום גיר 7 היל' רובוטי דו-מצמדי מותקן גיר 8 היל'. הוא יותר קומפקטי ושוקל פחות מהקודם, זמן העברת הילוכים קטן בשליש. אין הילוך אחורי. כעת הרוורס הינו חשמלי לחלוטין, בעוד שמופעלים המנועים הקדמיים בלבד, בזמן שמנוע בעירה פנימית מכובה.

באמצעות חשמל מכונית העל מסוגלת לנסוע גם קדימה: במצב הנעה קדמית eDrive הקופה מסוגל להשיג מהירות מרבית של 135 קמ"ש. סוללת ליתיום-יון בנפח 7,9 קוט"ש ממוקמת באופן אנכי מאחורי המושבים ומספקת טווח נסיעה עד 25 ק"מ.

מכונית על החדשה מאיצה עד 100 קמ"ש תוך 2,5 שניות בלבד, ל- 200 קמ"ש – תוך 6,7 שניות, ומסוגלת להשיג מהירות מרבית של 340 קמ"ש.

מבחוץ

עיצוב פרארי SF90 סטרדלה החדשה הינו "אבולוציה קיצונית" בקו מכוניות על של המותג ב- 20 שנים האחרונות. בחזית ממוקמים פנסי LED מטריקס צרים ומתחתיהם פתחי אוורור המספקים קירור בלמים אפקטיבי. פרופיל הרכב מוטבע בזיכרון הודות ל"מקור" מכסה מנוע הקצר, לשמשה קמורה בעלת קורות דקות ולכנפיים המובלטות. למכונית העל חצאיות צד אווירודינמיות ומיקום גבוה של כונסי אוויר צדדיים. בחלקה האחורי- דיפיוזר מאסיבי ומפלטים עגולים היושבים במרכז. מכונית על החדשה זכתה לאווירודינמיקה אקטיבית. דמפר אקטיבי shut-off Gurney מהווה קטע מהפיירינג האחורי אשר מוטבע כלפי מטה ומשנה את כיוון זרם האוויר. על פי היצרנית, במהירות 250 קמ"ש הדו-מקומית מייצרת 390 ק"ג של כוח הצמדה.

תא נוסעים ואבזור

חלל הפנים של הקופה ההיברידי העוצמתי מצויד בצג 16 אינץ' עצום, ישנם טאצ'פדים נפרדים לשליטה באור ובבקרת האקלים וכפתורי מגע על ההגה. נכללת תצוגה עילית, ובורר ההילוכים מעוצב בסגנון מנגנון העברת הילוכים של רכבי פרארי משנים קודמות.

יתר על כן, היבריד סדרתי המהיר ביותר מאת פרארי זכה למערכת בקרת זווית החלקה משוכללת eSSC (electronic Side Slip Control), בקרת סחרור אלקטרונית ולמערכת בלמים המקיימת חלוקת עומס אוטומטית בין הידראוליקה לרגנרציה. SF90 סטרדלה שנת 2020/2021 מבצעת תנועה בארבעה מצבים: מלבד eDrive החשמלי, מוצעים מצבי Hybrid, Performance ו- Qualify האקסטירמלי. הן נבדלות בין היתר בעיקרון פעולת בלימה רגנרטיבית והמערכת ההיברידית.

עבור חובבי מהירות-על מוצעת חבילת מסלול נפרדת Assetto Fiorano, המפחיתה את משקל מכונית העל ב 30 ק"ג. הוא כולל דלתות קרבון ואלמנטים אווירודינמיים, קפיצים, מערכת פליטה ואבזור מטיטניום, בולמי זעזועים שונים, וצמיגי Michelin Pilot Sport Cup 2 מיוחדים.

רודסטר SF90 Spider

רודסטר הכבד יותר במשקל 1,691 ק"ג בעל גג קשיח מתקפל, המבצע טרנספורמציה תוך 14 שניות, התברר להיות כמהיר כמו הקופה המקורי – זמן ההאצה למאה קמ"ש והמהירות המרבית זהים לחלוטין. ורק בתאוצה בין 0 ל -200 קמ"ש, המכונית עם גג מתקפל קצת מפסידה – 7.0 שניות (+ 0.3), אפילו מרחק הבלימה מ -100 קמ"ש לעצירה מוחלטת הינו זהה אצל שתיהן – 29.5 מטר.

עבור הרודסטר מוצעת חבילת «Assetto Fiorano» אופציונאלית, הכוללת מתלים משוכללים, רכיבי טיטניום מוקלים, דפני מרכב וספוילר מקרבון, צמיגי Michelin Pilot Sport Cup 2 וצביעת מרכב דו-גונית.

מכונית ספורט היברידית של פרארי – אבולוציה טבעית או ניסוי יחיד?
5 קולות