פרארי SF90 Stradale – מכונית ספורט מבית מותג Ferrari האיטלקי. נמצאת בייצור משנת 2019 במרכבי קופה ורודסטר דו-מקומיים. זהו הייפר-קאר סדרתי הראשון מאת פרארי בעל חטיבת כוח היברידית והנעה כפולה. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון למכונית ייחודית זאת ששמה מוקדש לציון 90 שנה לקבוצת המרוצים של Scuderi
פרארי סטרדלה SF90 ‏2019. מרכב, צורה. קופה, 1 דור
AUTOBOOM

קופה פרארי SF90 סטרדלה. דור 1 (2019)

פרארי סטרדלה SF90 ‏2019. מרכב, צורה. קופה, 1 דור

פרארי SF90 Stradale – מכונית ספורט מבית מותג Ferrari האיטלקי. נמצאת בייצור משנת 2019 במרכבי קופה ורודסטר דו-מקומיים. זהו הייפר-קאר סדרתי הראשון מאת פרארי בעל חטיבת כוח היברידית והנעה כפולה. נכון לשנת 2020 בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון למכונית ייחודית זאת ששמה מוקדש לציון 90 שנה לקבוצת המרוצים של Scuderia Ferrari.

לקופה בעל 2 דלתות ו- 2 מושבים היוקרתי בשנת דגם 2019 המימדים הבאים: 4710 מ"מ לאורך, 1972 מ"מ לרוחב, 1186 מ"מ לגובה, ו- 2650 מ"מ בין הסרנים.

תכונות ייחודיות

זהו היבריד נטען הראשון של המותג וספינת הדגל הראשונה בקו דגמי פרארי בשלושים שנים האחרונות בעלת 8 צילינדרים בלבד מתחת למכסה המנוע במקום 12. הספק משולב של מנועי בנזין וחשמל – 1000 כ"ס! SF90 סטרדלה – נוסף על כך, מכונית על הראשונה בתולדות המותג המצוידת במערכת הנעה כפולה.

מבחוץ

היצרנים מציינים כי עיצוב פרארי SF90 סטרדלה החדשה הינו "אבולוציה קיצונית" בקו מכוניות על של המותג ב- 20 שנים האחרונות. תופסים את העין פנסי חזית בצרות C בעלי פסי LED של אורות יום. מתחתם ניתן לשים לב לכונס אוויר משוכלל המתעל את זרמי האוויר לצדדים וכלפי גחון הרכב. שם ממוקם מחולל מערבולת מיוחד המספק לחץ שמצמיד את המכונית לקרקע. פרופיל הרכב מוטבע בזיכרון הודות ל"מקור" מכסה מנוע הקצר, לשמשה קמורה בעלת קורות דקות ולכנפיים המובלטות. חלקה האחורי גם יכול להשוויץ באווירודינמיקה מתקדמת. במקום ספוילר קונבנציונאלי הותקנה מערכת מודרנית יותר בעלת דמפר אקטיבי המפנה את זרימת האוויר סביב קצוות המרכב. על פי היצרנית, במהירות 250 קמ"ש הדו-מקומית מייצרת 390 ק"ג של כוח הצמדה.

תא נוסעים ואבזור

חלל הפנים של הקופה ההיברידי העוצמתי מצויד בצג 16 אינץ' עצום, ישנם טאצ'פדים נפרדים לשליטה באור ובבקרת האקלים וכפתורי מגע על ההגה. נכללת תצוגה עילית, ובורר ההילוכים מעוצב בסגנון מנגנון העברת הילוכים של רכבי פרארי משנים קודמות.

יתר על כן, היבריד סדרתי המהיר ביותר מאת פרארי זכה למערכת בקרת זווית החלקה משוכללת eSSC (electronic Side Slip Control), בקרת סחרור אלקטרונית ולמערכת בלמים המקיימת חלוקת עומס אוטומטית בין הידראוליקה לרגנרציה. SF90 סטרדלה שנת 2020/2021 מבצעת תנועה בארבעה מצבים: מלבד eDrive החשמלי, מוצעים מצבים Hybrid, Performance ו- Qualify האקסטירמלי. הן נבדלות בין היתר בעיקרון פעולת בלימה רגנרטיבית והמערכת ההיברידית.

עבור חובבי מהירות-על מוצעת חבילת מסלול נפרדת Assetto Fiorano, המפחיתה את משקל מכונית העל ב 30 ק"ג. הוא כולל דלתות קרבון ואלמנטים אווירודינמיים, קפיצים, מערכת פליטה ואבזור מטיטניום, בולמי זעזועים שונים, וצמיגי Michelin Pilot Sport Cup 2 מיוחדים.

מנועים ודינאמיקה

SF90 סטרדלה החדשה מצוידת במנוע 4,0 ליטר V8 המפיק 780 כ"ס ו- 800Nm. נוסף על כך, לדגם ההיברידי שלושה מנועים חשמליים. אחד מותקן בין מנוע הבנזין לבין תיבת ההילוכים, עוד שניים – בגלגלים הקדמיים. להם מערכת בקרה עצמאית המאפשרת ליישם מערכת חלוקת מומנט. הספק כולל של המנועים החשמליים – 220 כ"ס, ותפוקת השיא של חטיבת הכוח משיגה 1000 "סוסים"!

תיבת ההילוכים – 8 היל' רובוטית כפולת מצמד. אין הילוך אחורי. כעת הרוורס הינו חשמלי לחלוטין, בעוד שמופעלים המנועים הקדמיים בלבד, בזמן שמנוע בעירה פנימית מכובה. באמצעות חשמל מכונית העל מסוגלת לנסוע גם קדימה: במצב הנעה קדמית eDrive הקופה מסוגל להשיג מהירות מרבית של 135 קמ"ש. סוללת ליתיום-יון בנפח 7,9 קוט"ש ממוקמת באופן אנכי מאחורי המושבים ומספקת טווח נסיעה עד 25 ק"מ.

מכונית על החדשה מאיצה עד 100 קמ"ש תוך 2,5 שניות בלבד, ל- 200 קמ"ש – תוך 6,7 שניות, ומסוגלת להשיג מהירות מרבית של 340 קמ"ש.

1000 כוחות סוס בשביל מכונית זה...
3 קולות