פורד מוסטנג דור שביעי החדש נחשף בתערוכת הרכב בדטרויט בספטמבר 2022. מכונית פוני האגדית שמיוצרת מאז שנת 1964 עד היום מחזיקה בתואר מכונית הספורט הנמכרת ביותר לא רק בארה"ב, אלא בכל העולם: בשנת 2021 פורד מכרה 70 אלף מכוניות מוסטנג, 76% מהם בארה"ב. הדגם הסדרתי בגרסת הדור החדש ייצא לשוק בקיץ 2023. הדבר הכי חשוב שאנו ממהרי
פורד מוסטנג ‏2022. מרכב, צורה. 7 דור
AUTOBOOM

פורד מוסטנג. דור 7 שנת 2022

פורד מוסטנג ‏2022. מרכב, צורה. 7 דור

פורד מוסטנג דור שביעי החדש נחשף בתערוכת הרכב בדטרויט בספטמבר 2022. מכונית פוני האגדית שמיוצרת מאז שנת 1964 עד היום מחזיקה בתואר מכונית הספורט הנמכרת ביותר לא רק בארה"ב, אלא בכל העולם: בשנת 2021 פורד מכרה 70 אלף מכוניות מוסטנג, 76% מהם בארה"ב. הדגם הסדרתי בגרסת הדור החדש ייצא לשוק בקיץ 2023. הדבר הכי חשוב שאנו ממהרים לספר למעריצי "הסוס הגזעי" החם הוא שהדגם החדש הוא עדיין מוסטנג המוכר והחביב: הוא לא הפך לרכב חשמלי ולא להיברידי, הוא לא קיבל הנעה כפולה, אבל קיבל אופציות מודרניות בשפע. כמקודם, הוא מוצע בצורות מרכב קופה או קבריולט עם גג רך מתקפל.

פורד מוסטנג ‏2022. מרכב, צורה. 7 דור

פורד מוסטנג של הדור היוצא נמכר בארה"ב במחיר שמתחיל ב-27,500 דולר, גרסה בעלת מנוע V8 תעלה לפחות 38,000 דולר. הדגם החדש, כצפוי, אמור להיות יקר יותר. הרכב לא משווק רשמית בישראל.

מעניין

עיצוב חיצוני

למרות שפורד מוסטנג שנת 2022/2023 נשאר נאמן לעצמו, הוא נפרד מהפרוז'קטורים העגולים בפנסים שהיו אזכור לדור הראשון. הם הוחלפו בפנסי לד עם קטעים מלבניים. גרסאות עם מנועים שונים קיבלו עיצוב שונה של החזית: גרסת V8 מגיעה עם קטעים נפרדים בגריל. רוצים שהמוסטנג שלכם לא יהיה דומה לשאר ה"סוסים"? אין בעיה, בדור החדש מוצעות עוד יותר אפשרויות התאמה אישית, ניתן אפילו להזמין קליפרים בצבע שחור, אדום או כחול.

אורך המרכב גדל ב-23 מ"מ (ל-4,811 מ"מ), הרוחב נותר זהה (1,915 מ"מ) וזאת למרות קשתות הגלגלים האחוריות המורחבות. בסיס הגלגלים התקצר ב-2 מ"מ (ל-2,718 מ"מ), סרח העודף האחורי נהיה קצת קצר יותר, דבר שהוריד מנפח תא המטען: קיבולת הדגם במרכב קופה ירדה מ-382 ל-377 ליטר. גרסאות שונות מגיעות עם גלגלים בקוטר מ-17 עד 20 אינץ'.

חלל פנימי

נפח תא הנוסעים במוסטנג החדש (מדד מסורתי לארה"ב) נשאר זהה – 2,34 קוב. מצד שני, השתנה העיצוב הפנימי, לדברי המפתחים זה בדיוק מה שרצו הלקוחות. פורד מוסטנג שנת 2022 קיבל פאנל קדמי אחיד עם שני מסכים ללא הכיסוי. ללוח המחוונים הוקצה מסך 12,4 אינץ' עם כמה מצבי תצוגה. מערכת המדיה Sync 4 כעת מצוידת במסך 13,2 אינץ'. השליטה בבקרת האקלים "מוחבאת" בתוך המולטימדיה, בקונסולה המרכזית נותרו רק כמה מקשים חמים ובקר עוצמת קול. העדכון אמור להתבצע "על גבי האוויר". בין האופציות החדשות: תאורת אווירה וטעינה אלחוטית למכשירים.

בנוסף לכך, ברכב הופיעה אפשרות מעניינת: כעת אפשר לא רק להפעיל את המנוע מרחוק, אלא גם ללחוץ על הגז באמצעות כפתור על המפתח שהוא גם שלט כאשר הרכב לא בתנועה. בזמן הראשון אלמנט ההפתעה יהיה בידיכם. פורד מוסטנג החדש צויד בבלם חניה אלקטרו-מכני, אבל בתא הנוסעים נשמרה הידית המסורתית (ללא קשר מכני לבלמים). מדובר לא רק על הנאמנות למסורות ולסטייל, אלא גם על אפשרויות הדריפטינג. כמו כן, הרכב מצויד בבקרת שיוט אדפטיבית Co-Pilot360 עם פונקציות למניעת סטייה מנתיב וזיהוי תמרורים.

יחידות כוח ושאסי

גרסת הדור השביעי של פורד מוסטנג היא למעשה עדכון מקיף של הדגם הקודם משנת 2014, מאחר שהפלטפורמה עם תמוכות McPherson בסרן הקדמי ומתלים אחוריים עצמאיים, שלדת המרכב ורוב המכלולים נותרו ללא שינוי בדגם החדש. מנוע טורבו 4 צילינדרים 2.3 EcoBoost הבסיסי מגיע בגרסת הדור החדש: מערך הבוכנות שלו גדול יותר בהשוואה למנוע הקודם. המנוע האטמוספרי המתקדם V8 5.0 ממשפחת Coyote עבר מודרניזציה: מפרט הטכני טרם נחשף, אבל ידוע שהוא עוצמתי יותר מזה של המוסטנג הקודם. שני המנועים מגיעים הן עם תיבת 6 הילוכים ידנית מבית Getrag והן עם תיבת 10 הילוכים אוטומטית שפותחה בשיתוף פעולה עם תאגיד GM.

פורד מוסטנג 2022. קונסולת הילוכים מרכזית. קבריולט, 7 דור

כבר במפרט האבזור הבסיסי נכלל דיפרנציאל מוגבל החלקה ומערכת מצבי נהיגה עם שישה מצבים: Normal, Sport, Slippery, Drag, Track ו-Custom המותאם אישית. תמורת תשלום נוסף ניתן לקבל חבילת Performance Pack הכוללת: מוט גישור בין המתלים הקדמיים, בולמי זעזועים אדפטיביים MagneRide, דיפרנציאל ננעל אוטומטית Torsen, בלמי Brembo מוגדלים וצמיגים אחוריים רחבים יותר. באופן נפרד ניתן להזמין מערכת פליטה עם דמפר מתכוונן ומושבי Recaro. ישנה גם חבילה מתקדמת יותר GT Performance Pack המכילה רדיאטור שמן נוסף למנוע ומערכת קירור בלמים משופרת.

"הסוס האפל"

הגרסה הבלתי שגרתית ביותר של שנת 2022 היא פורד מוסטנג Dark Horse ("הסוס האפל"). בנוסף לכמעט כל האלמנטים המצוינים לעיל של חבילות Performance היא כוללת מתלים מחוזקים, בודי קיט אווירודינמי נוסף ובלמים קדמיים מסוג Brembo עם מנגנוני שש הבוכנות. הספק המנוע V8 5.0 בסוס האפל מוגבר לכ-500 כ"ס ובמקום התיבה הידנית Getrag הותקנה תיבה עמידה יותר מאת Tremec. אמנם, תמורת תשלום נוסף עדיין ניתן להזמין תיבת 10 הילוכים אוטומטית. בין אופציות: גלגלי סגסוגת קלה וחבילת Handling Package (הגברת כוח הצמדה). אם ברצונכם להשתתף במרוצים, במיוחד עבורכם הכינו גרסאות למסלול: Dark Horse S (תא נוסעים "מופשט", כלוב בטיחות, מושבי מרוצים, מערכת כיבוי אש) ו-Dark Horse R (מרכב מחוזק, גלגלי מרוצים ותא דלק מוגדל). צפוי שפורד מוסטנג החדש יופיע בתחרויות בקטגוריות GT3 ו-GT4, סדרות Nascar ו-NHRA Factory X ובשנת 2024 גם בלה-מאן!

מה דעתכם על המוסטנג החדש?
27 קולות