אייווייס U5 – רכב חשמלי הראשון של מותג סיני חדש לחלוטין Aiways, אשר הוקם על ידי המנהלים לשעבר של Volkswagen China, Audi China ומספר חברות אחרות, לא רק מתחום הרכב, אלא גם מתחומי IT ו- AI. שם המותג מבוסס על מילה סינית שבתעתיק לאנגלית נכתבת כמו "AI" ופירושה "אהבה". בפרויקט הושקעו קרוב למיליארד דולר, בייצורו של U5 משתתפי
אייווייס U5 ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

מסין באהבה

אייווייס U5 ‏2021. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 1 דור

אייווייס U5 – רכב חשמלי הראשון של מותג סיני חדש לחלוטין Aiways, אשר הוקם על ידי המנהלים לשעבר של Volkswagen China, Audi China ומספר חברות אחרות, לא רק מתחום הרכב, אלא גם מתחומי IT ו- AI. שם המותג מבוסס על מילה סינית שבתעתיק לאנגלית נכתבת כמו "AI" ופירושה "אהבה". בפרויקט הושקעו קרוב למיליארד דולר, בייצורו של U5 משתתפים ספקים נכבדים, כולל Bosch (פיתחה את השאסי של U5), Lear ועוד.

בסרטון: אייווייס U5 2021 שנת. ג'יפ.

הרכב הראשון של Aiways – קרוסאובר חשמלי אייווייס U5 באורך 4,68 מטר. הוא נחשף בתצוגת הרכב בז'נבה במרץ 2019, הושק לייצור בסין באותה שנה, ובשנת 2020 החל הייצוא של U5 למספר מדינות באיחוד האירופאי. ב- 2021 התחילו לייבא אותו לישראל. לכן החלטנו להתבונן עליו מקרוב.

הבסיס הטכני

אייווייס U5 החדש מבוסס על פלטפורמה מודולארית מתרחבת בעלת מבנה מתכוונן שנוצרה במיוחד עבור דגמי U5 ו- U6, היא מאפשרת להתקין מגוון של חטיבות כוח. את הסוללה מסוג "סנדוויץ'" עבור U5 פיתחה אייווייס באופן עצמאי, אולם ממרכיבים של חברות אחרות. מדובר בבלוק המורכב מ- 24 מודולי צפיפות אנרגיה גבוהה מאת CATL.

במצגות של הקרוסאובר תשומת לב רבה מוקדה בעובדה שהרכיבים ברכב שייכים למותגים אירופאיים. U5 החדש מתואר כרכב חשמלי מתקדם, ולכן מצויד באופציות מודרניות כגון:

  • מערכת בלימה אוטונומית לפני מכשולים;
  • מניעת סטייה מנתיב במהירות בין 60 ל- 120 קמ"ש עם התרעה;
  • ניטור שטחים מתים;
  • התרעת התנגשות חזיתית;
  • התרעה על תנועה חוצה מאחור וכו'.

רושם ראשוני

על פי הביקורות הראשונות של נהגים אירופאים ניתן להסיק כי אייווייס U5 שנת 2021 – רכב די בינוני, משעמם ונטול חן, ועם זאת – אינו דוחה ובהחלט מתאים לנסיעות יומיומיות. טווח נסיעה על טעינה אחת – פחות מ- 400 ק"מ.

יחד עם זאת, צוינו יותר מידי אופציות שאינן מכווננות כראוי. לדוגמה, הרכב החשמלי מזהיר כי עישון בתא הנוסעים אסור (בפנים מותקנת מצלמה המפקחת על הנהג), למרות שאף אחד לא מעשן, בקרת שיוט האדפטיבית רופפת ומתפקדת לפי שיקול דעתה, בדגם הבסיסי חסר חימום, התפעול דיגיטלי לחלוטין, אין כפתורים פיזיים (בשביל האיכות הנידונה, זה למעשה חיסרון) – וכן הלאה וכן הלאה. רשימת תלונות הכללית מצד נהגים מרשימה למדי. אולם, למען ההגינות, יש לציין שמדובר באצוות הראשונות, הניסיוניות, של U5. סביר להניח, על פי התוצאות יתבצע עדכון.

בתור מאפיינים חיוביים באייווייס U5 שנת 2021/2022 מציינים את הפריסה המרווחת של תא הנוסעים ואת תא מטען הגדול. בידוד הרעשים איכותי, השאסי מכוונן כראוי עבור שימוש יומיומי. היתרון העיקרי של הקרוסאובר החשמלי הסיני U5 בשוק האירופאי הוא מחיר ורמת אבזור מכובדת בעת מחיר נמוך יחסית בהשוואה לרכבים חשמליים בעלי פרמטרים דומים.

איזה טווח נסיעה על טעינה אחת מספיק לנסיעות יומיומיות לדעתכם?
17 קולות