יונדאי איוניק 5 – גרסת קרוס חשמלית לחלוטין של ההאצ'בק יונדאי איוניק, נמצאת בייצור ממאי 2021. את הדור הראשון לרכב החשמלי ניתן לרכוש כיום בשוק הישראלי (נתונים לשנת 2021). בין יתרונות נוכל לציין בסיס גלגלים גדול, קונסולה מרכזית זחיחה, היצע של מספר גרסאות בעלות קיבולת סוללה שונה, ועם מנוע חשמלי יחיד או זוג מנועים, וכמ
יונדאי איוניק 5 ‏2021. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

האצ'בק יונדאי איוניק 5. דור ראשון (2021)

יונדאי איוניק 5 ‏2021. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 1 דור

יונדאי איוניק 5 – גרסת קרוס חשמלית לחלוטין של ההאצ'בק יונדאי איוניק, נמצאת בייצור ממאי 2021. את הדור הראשון לרכב החשמלי ניתן לרכוש כיום בשוק הישראלי (נתונים לשנת 2021). בין יתרונות נוכל לציין בסיס גלגלים גדול, קונסולה מרכזית זחיחה, היצע של מספר גרסאות בעלות קיבולת סוללה שונה, ועם מנוע חשמלי יחיד או זוג מנועים, וכמו כן, טעינה זריזה למדי – בתחנות טעינה מהירה בהספק 350 קילוואט ניתן להטעין את הסוללה מ- 10% עד 80 תוך 18 דקות בלבד.

אף על פי שיונדאי דיווחה על ירידה במכירות עולמיות ביותר מ- 13% ביולי 2021, סגמנט הרכבים החשמליים וההיברידים ממשיך לשגשג: מתחילת השנה החברה מכרה מעל 55,000 רכבים חשמליים והיברידים, מדובר בצמיחה של 16% ביחס לתקופה המקבילה ב- 2020. אפשר לדבר על שיאים: חודש שלישי ברציפות מכירות הדגמים המחושמלים שוברת מדדי שיא. ביולי שנת 2021 יונדאי מכרה ב- 39% יותר מכוניות מאשר ביולי 2020. ותרומתו של איוניק 5 לכך היא ניכרת: הוא הפך לרכב חשמלי הפופולארי ביותר של החברה עם היקף מכירות מעל 8,000 יחידות. זה מייצג יותר משני שליש היקף מכירות הכללי של הדגמים החשמליים של יונדאי ביולי. בעוד שהטירון דחה את "אחותו" קונה Electric הצידה, תוצאותיה נפלו עד 1317 יחידות מ- 6500 רכבים אשתקד.

מבחוץ

יונדאי איוניק 5 החדש – קרוס-האצ'בק או כביש-שטח – תקראו לו כרצונכם, העיקר בדגם היא מהותו החשמלית – משתייך לסגמנט הבינוני. אכן, במימדיו יונדאי זה קרוב לניסאן X-Trail וטויוטה RAV4: המרכב של איוניק הוא 4635 מ"מ לאורך, 1890 מ"מ לרוחב, 1605 מ"מ לגובה. עם זאת, בסיס הגלגלים – פשוט עצום, בדיוק שלושה מטרים, דבר שניתן להשיג רק ברכבים חשמליים. בין פריטים גדולים הרכב זכה גם לגלגלים בקוטר 20 אינץ'.

איוניק 5 – הדגם הראשון שנוצר על גבי הפלטפורמה המודולארית החדשה E-GMP (Electric-Global Modular Platform), אשר פותחה במיוחד עבור רכבים חשמליים. מבנהו כדלקמן: המצבר ממוקם מתחת לרצפת תא הנוסעים, המנוע הראשי – בסרן האחורי, זמינה אפשרות להוסיף גם מנוע קדמי לקבלת גרסת הנעה כפולה. לעיצוב הרכב ניתן לקרוא לקוני ועתידני למדי, בעוד שהיצרנית מכנה אותו בגאווה אלגנטי וחדשני.

מבפנים

הבסיס הארוך והרוחב המכובד מספקים מרווח חסר תקדים בחלל הפנים, שאותו מדגישה גם הרצפה הישרה. הקונסולה המרכזית המסורתית הוסרה. בורר ההילוכים ממוקם על גל ההגה (עוד ד"ש מהעבר). לרשות הנהג – לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12 אינץ' ומסך מולטימדיה נרחב לא פחות. ובכדי לא לפספס כלום בוודאות, נוכחת גם תצוגה עילית.

נאמר כי בעת ייצור תא הנוסעים השתמשו בחומרים ידידותיים לסביבה: "ריפוד העור, השטיחים, לוח המחוונים וההגה עברו מחזור ייצור ידידותי לסביבה". כך כונה השימוש בחומרים ממוחזרים שבו גאים היצרנים. סוף-סוף נעשה שימוש בבקבוקי פלסטיק ממוחזרים!

המושבים הקדמיים מגיעים עם אוורור בתור אופציה, האחוריים מתכווננים, זזים קדימה-אחורה ב- 135 מ"מ. ראוי לציון גם הארגז-משענת יד בעל שני מחזיקי כוסות הממוקם באופן קונבנציונלי בין המושבים הקדמיים – הוא כמו כן מסוגל לזוז קדימה-אחורה ב- 140 מ"מ. נפח תא המטען של איוניק נדיב: 531 ליטר מתחת לווילון או 1591 ליטר עם מושבים אחוריים מקופלים (שם שלושה מקומות ישיבה). כמו כן, תא עבור אחסון כבודה נמצא מלפנים, אולם הוא סמלי: בגרסאות הנעה אחורית לו 57 ליטר של נפח, ואצל גרסאות הנעה כפולה – 24 ליטר בלבד.

חומרה

איוניק 5 החדש צויד במנוע אחד ובהנעה אחורית או בשני מנועים והנעה כפולה. הקוריאנים מציעים ארבע גרסאות, מהן בישראל נמכרות רק שתיים, ושתיהן מתייחסות לגרסת Long Range, כלומר סוללה בקיבולת 72,6 קוט"ש.

ובכן, בישראל ניתן לרכוש את איוניק בהנעה אחורית או כפולה. הראשון מפיק 218 כ"ס ו- 350Nm של מומנט, השני – 306 כ"ס ו- 605 מומנט. טווח הנסיעה של הרכב החשמלי תלוי ברמת הגימור ונע בין 430 ל- 481 ק"מ, תאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש מתבצעת תוך 7,4 שניות בגרסאות הנעה אחורית ו- 5,2 עם הנעה כפולה; המהירות המרבית של כל הגרסאות מוגבלת ב- 185 קמ"ש.יונדאי איוניק 5 שנת 2021 יכול להיטען מתחנות 800 וולט בהספק עד 350 קילוואט ובעת הצורך משמש כמקור אנרגיה בעצמו: אליו ניתן לחבר מכשירים בהספק עד 3,5 קילוואט. מחזור טעינה מלא לוקח 800 דקות מרשת ביתית. מערכת המתלים של הרכב מורכבת ממקפרסון בסרן הקדמי וממערך רב-חיבורי מאחורה.

אבזור

בישראל יונדאי איוניק 5 שנת 2021/2022 מוצע בשלוש רמות גימור: Elite, Prestige ו- Supreme. איוניק 5 החדש הפך לדגם הראשון של יונדאי עם טייס אוטומטי רמה 2, כלומר, בקרת שיוט מתקדמת עם מניעת סטייה מנתיב. נוכחת חבילה מלאה של עוזרים אלקטרונים ומצלמות ראות היקפית. בין אופציות – פאנל סולארי מובנה ומטען אלחוטי. היא ממוקמת בפאנל הזחיח אשר נמצא בין המושבים הקדמיים, אותה ניתן להזיז אחורה ב- 14 ס"מ לנוחות הנוסעים בשורה השנייה. למכשיר פונקציית קירור המונעת התחממות יתר של הסמארטפון, וכמו כן, יציאות USB ומחזיקי כוסות.

איך מרצה אותך איוניק 5?
19 קולות