הונדה סיוויק Type R זוהי גרסת הספורט העוצמתית של דגם מסגמנט גולף קלאס מאת החברה היפנית Honda. הרכב מיוצר משנת 1997 ולראשונה מורכב על בסיס הונדה סיוויק דור 6. מדובר ברכב חשוב שהוא דגם עולמי. הגרסאות מסדרת Type R מגיעות עם מנועים חזקים יותר, מרכב מחוזק ומוקל, בלמים ושלדה משוכללים ועם תיבת 5 או 6 הילוכים ידנית בלבד
הונדה סיוויק Type R. חזק מאי-פעם
AUTOBOOM

הונדה סיוויק Type R. חזק מאי-פעם

הונדה סיוויק Type R. חזק מאי-פעם

הונדה סיוויק Type R זוהי גרסת הספורט העוצמתית של דגם מסגמנט גולף קלאס מאת החברה היפנית Honda. הרכב מיוצר משנת 1997 ולראשונה מורכב על בסיס הונדה סיוויק דור 6. מדובר ברכב חשוב שהוא דגם עולמי. הגרסאות מסדרת Type R מגיעות עם מנועים חזקים יותר, מרכב מחוזק ומוקל, בלמים ושלדה משוכללים ועם תיבת 5 או 6 הילוכים ידנית בלבד. סיוויק היה הדגם השלישי בקו Type R, אחרי אינטגרה ו-NSX. לשלישייה המטורפת יש מעמד מיוחד שמודגש על-ידי לוחית השם של Honda עם רקע אדום. בשנת 2022 יצאה גרסת הדור ה-11 של הדגם שלפי ההצהרה של Honda חזק יותר מאי-פעם. בהתחלה הונדה סיוויק Type R יגיע לשוק של יפן ושם יתחיל ייצור הדגם. תחילת המכירות בארה''ב מתוכננת לסוף סתיו, באירופה הדגם יופיע רק בשנת 2023.

בשנת 2022 הונדה סיוויק חוגגת 50 שנה, בעוד שהגרסה ''החמה'' שלה קיימת כבר 25 שנה.

עובדה מעניינת

כאן תוכלו לקרוא יותר על הדגם הדור ה-10 שהוצע בישראל.

עיצוב חיצוני

דור ה-11 החדש הפך את ההאצ'בק לקשוח וקל יותר. ההבדל בין הונדה סיוויק Type R החדשה לבין הגרסה האזרחית הוא בכנף גדול ורחב, בעוד שאם נתבונן לעומק, בכל זאת אפשר לשים לב לשינויים במבנה המרכב. החלק האחורי מגיע עם 3 אגזוזי פליטה שממוקמים במרכז. אבל כל השינויים אינם מורידים מהמראה הרציני ו"הבוגר" של המכונית.

עיצוב פנים

חלל הפנים הפך לבהיר ולמשמח יותר, בזכות הריפוד מזמש ולתפירה בצבע קונטרסטי. הנוסעים יהנו ממושבי ספורט עם תמיכת צד חזקה. ריפוד מושקע בצבע אדום מגיע כאופציה לבחירה, בעוד שלוח המחוונים הדיגיטלי עם שני מצבי תצוגה נכלל באבזור הבסיס.

מנועים והתנהגות הכביש

הונדה. מנוע.

תחת מכסה המנוע של הונדה סיוויק Type R 2022/2023 ניתן למצוא את אותו מנוע הטורבו K20C בנפח 2 ליטר. אבל מגדש הטורבו ומערכת הפליטה שלו הם חדשים. Honda מכנה לצאצא החדש שלה הכי חזק בהיסטוריה, לכן צפויה תוספת להספק 320 כ''ס ו-400 ננומטר המקורי, אך לא גדולה במיוחד. הנתונים המדויקים יתפרסמו בסתיו. לפי ההשערות, ההספק של המנוע יעמוד על 330 כ''ס. המנוע מגיע עם אותה תיבת 6 הילוכים ידנית עם מערכת אלקטרונית לכוונון המהירות של גל הארכובה בעת העברת ההילוכים. סוג ההנעה הוא קדמי עם דיפרנציאל נעילה עצמית. כדי שהמעריצים לא ישתעממו, Type R החדש קיבל מצב נהיגה חדש: למצבי Comfort, +R ו-Sport נוסף Individual, שניתנים להתאמה אישית. מערכות התצוגה הבידורית של הרכב ניתנים להקרנה על המסך של סמארטפון באמצעות אפליקציה Honda LogR.

גם השלדה עברה עדכון. ההאצ'בק ''החם'' מצויד במתלים קדמיים מסוג McPherson ובמערך רב-חיבורי מאחורה. על הציר הקדמי מורכבת מערכת בלמים Brembo חזקה במיוחד עם ארבע בוכנות. הגלגלים עברו שינוי לא שגרתי: כחלק מהאבזור הבסיסי ניתן לקבל את חישוקי הגלגלים בקוטר 19 אינץ' קלים יותר, במקום 20 אינץ' הקודמים, עם צמיגים Michelin Pilot Sport 4S.

גם הנתונים הדינמיים של הרכב הם די מסקרנים: הדגם הקודם האיץ מ-0 ל-100 קמ''ש תוך 5.7 שניות, המהירות המרבית עמדה על 272 קמ''ש. הרכב החדש יהיה מהיר עוד יותר: במבחנים שנערכו במסלול המרוצים בסוזוקה, הרכב החדשה עבר סיבוב באורך 5.8 ק"מ ב-2 דקות ו-23.120 שניות. המדד הזה מהיר יותר כמעט בשנייה מהדור ה-10 של Type R ברמת הגימור Limited Edition.

מה לוקחים?
9 קולות