ה"סימביוזה" ההיברידית מבית רנו: פרקטיות פלוס חיסכון
רנו פרסמה טיזרים של הקרוסאובר הסדרתי העתידי בשם "סימביוז" ("Symbioz"). הוא צפוי לקבל מידות קומפקטיות, תא נוסעים מרווח, תא מטען גדול ומערכת הנעה היברידית – סימביוזה אמיתית של פרקטיות וחסכון. הפרמיירה של רנו סימביוז תתקיים באביב של 2024.
השם "סימביוז" מגיע מהמילה היוונית העתיקה "symbiosis", שפירושה "לחיות ביחד". כך רנו רוצה להדגיש את ההתמקדות של הדגם החדש באדם ואת "הקשר ההדוק בין המשפחה לרכב".
בשם Symbioz רנו כבר השתמשה עבור רכב התצוגה החשמלי שלה בשנת 2017, אך הקונספט המושך את העין יהפוך בסופו של דבר לקרוסאובר עירוני קטן עם מערכת היברידית, שנועד למלא את הנישה בין דגמי קפצ'ור ואוסטרל. הקרוסאובר החדש יצטרך להתחרות בקיה נירו וניסאן קשקאי, שארוך ממנו רק ב-15 מ"מ.
רנו סימביוז החדש, שאורכו 4,410 מ"מ, יהיה הקרוסאובר הקומפקטי ביותר בהיצע של המותג הצרפתי. משקלו לא יעלה על 1,500 ק"ג, מה שישפיע לטובה על התנהגות הכביש והחיסכון בדלק. הטיזר מציג בבירור קו גג ארוך למדי, הדומה לזה של רנו סניק החשמלי. לשני הדגמים יש פסי LED אנכיים דומים ופנסים צרים, כמו גם חרטום בעל קצוות חדים.
לדברי המפתחים, רנו סימביוז החדש יקבל תא נוסעים ותא מטען מרווחים, ומפרט האבזור יכלול גג אלקטרוכרומי פנורמי Solarbay. ודווקא בתמונה היחידה של תא הנוסעים ניתן לראות את הגג. דרך אגב, הוא גם דומה לגג הפנורמי של הסניק. אבל משאר הבחינות, העיצוב הפנימי של הדגם החדש יושאל מקפצ'ור וקליאו.
רנו סימביוז החדש יבוסס על פלטפורמת CMF-B ויצויד ביחידת הכוח ההיברידית E-Tech המפיקה 145 כ"ס, שכבר מוכרת מדגמי רנו אחרים. מידע מפורט ייחשף קרוב יותר למועד הבכורה הרשמי.