יונדאי i40 נוצר על-ידי יונדאי דרום הקוריאנית על בסיס סונטה, ממנה הוא קיבל את המנועים, את המתלים ואת הסגנון. סונטה לא צברה פופולריות אמיתית, אבל i40 הצליח. נספר למה זה קרה. על החלופה לסונטה שלא התקבלה באירופה עבדו במרכז המחקר האירופאי של יונדאי בעיר רוסלהיים שבגרמניה. הם יצרו מכונית במימדים מעט קטנים יותר, פחות גדול
יונדאי i40 ‏2011. מרכב, צורה. סטיישן 5 דלתות, 1 דור
AUTOBOOM

יונדאי i40. דור ראשון שנת 2011

יונדאי i40 ‏2011. מרכב, צורה. סטיישן 5 דלתות, 1 דור

יונדאי i40 נוצר על-ידי יונדאי דרום הקוריאנית על בסיס סונטה, ממנה הוא קיבל את המנועים, את המתלים ואת הסגנון. סונטה לא צברה פופולריות אמיתית, אבל i40 הצליח. נספר למה זה קרה. על החלופה לסונטה שלא התקבלה באירופה עבדו במרכז המחקר האירופאי של יונדאי בעיר רוסלהיים שבגרמניה. הם יצרו מכונית במימדים מעט קטנים יותר, פחות גדולה ובולטת מסונטה וקלה יותר לחניה, אך בו-זמנית גם מרווחת ונוחה. בסוף שנת 2011 הושק הדגם במרכב סטיישן, לאחר מכן במרכב סדאן. כתוצאה, הרכבים הקוריאנים בשתי התצורות כבשו את פלח המשפחתיות לא רק במדינות אירופה, אלא גם בישראל. הדגם הוצע בדרום קוריאה, שם הוא יוצר, באירופה, ישראל, רוסיה ואוסטרליה. בואו נחקור את הדור הראשון של יונדאי i40 משנת 2011.

Hyundai Sonata 2019. Sedan, 8 generation.

עיצוב חיצוני

העיצוב המסוגנן, האגרסיבי וההרמוני של i40 עולה בקנה אחד עם הסגנון המקורי של המותג לאותה תקופה הנקרא "פסל נוזלי". קווי המתאר הזורמים מפסלים תדמית נמרצת: חזית המזכירה אף של טורף ימי עם פנסים מאורכים, קו גג משופע המודגש על-ידי קו הזיגוג והפסים לאורך הדפנות. מימדי המרכב של המשפחתית הם הבאים: אורך בתצורת סדאן 4,745 מ"מ, סטיישן 4,775 מ"מ, רוחב וגובה בשתי הגרסאות 1,815 מ"מ ו-1,470 מ"מ. סדאן i40 קצר מסונטה ב-80 מ"מ ובסיס הגלגלים קצר ב-25 מ"מ (2,770 מ"מ). עם זאת, הרכב מספק ישיבה נוחה לחמישה נוסעים ומציע נפח מטען טוב. מרווח הגחון הוא די "עירוני", 140 מ"מ, כך שתיזהרו מבורות.

חלל פנימי

יונדאי i40 שנת 2011 מעוצב מבפנים באותו הסגנון המיושם מבחוץ: קווים חלקים לצד צורות אקספרסיביות. לוח המחוונים כולל שני שעונים וצג ביניהם, הוא קל לקריאה ונראה יפה. תפעול המזגן או בקרת האקלים, בהתאם לרמת הגימור, הוא פשוט ואינטואיטיבי. הרכב יכול להגיע הן עם מערכת שמע פשוטה והן עם מרכז מדיה יקר יותר עם מסך צבעוני; בגרסת הטופ תקבלו מערכת Infiniti יוקרתית עם מסך מגע.

הרכב משמח במרווח מלפנים ומאחור. הישיבה תהיה נוחה אפילו לנוסעים גבוהים, החיסרון היחיד הוא מרווח ראש מוגבל. תא המטען הוא גדול בדגם הסדאן (503 ליטר), וכמובן, עוד יותר גדול בדגם הסטיישן (553 ליטר, עם שורה אחורית מקופלת 1,719 ליטר).

יחידות כוח

יונדאי i40 שנת 2011/2012 בתצורות סדאן וסטיישן עבור אירופה צויד במנוע בנזין 1,6 ליטר בהספק 135 כ"ס מסדרת Gamma ובמנוע 2 ליטר ממשפחת Nu, שני המנועים כוללים מערכת הזרקה ישירה המספקת עוצמה גבוהה יותר וחסכוניות. המנוע הגדול יותר מפיק 177 כ"ס. באשר לדיזל, הוצע מנוע 1,7 ליטר ממשפחת U-II בשתי אפשרויות הספק: 115 או 136 כ"ס. בישראל נמכרו רשימת דגמי סטיישן עם מנוע בנזין 2 ליטר ומנוע דיזל עוצמתי יותר (החל משנת 2014). דגם הסדאן הגיע רק עם מנוע בנזין 2 ליטר.

יונדאי i40 ‏2011. מנוע. סדאן, 1 דור

למנועים שודכו תיבות 6 הילוכים אוטומטית או ידנית. לקונים בישראל הייתה זמינה רק התיבה האוטומטית שכללה מצב ספורט ומצב ידני. עבור המצב הידני הותקנו פקדי העברת הילוכים מההגה, אבל בפועל הרכב מתנהג כרגיל והעביר הילוכים בעצמו. מערכת המתלים של i40 זהה לזו של סונטה: מק'פרסון מלפנים ומערך רב-חיבורי מאחור. עם זאת, כיול השאסי הוא שונה: הרכב יציב יותר ומאפשר פחות זוויות גלגול ונדנוד.

אבזור

בישראל הוצעו שתי רמות גימור של יונדאי i40 שנת 2011–2013: אליט ופרימיום. הראשונה כללה אבזור שהיה נדיר לרכב מהקטגוריה הזו: מערכת חניה אוטונומית ומניעת סטיה מנתיב. בנוסף לכך, יש לציין את ריפוד העור, את הסאנרוף, את המושבים הקדמיים עם כוונון חשמלי וחימום, את המצלמה האחורית ואת חיישני החניה האחוריים. רמת גימור פרימיום כללה תשע כריות אוויר (קדמיות, צדיות, וילונות, כרית ברכיים לנהג) ומערכות ABS, BAS, EBD, ESP. הדגם קיבל חמישה כוכבים במבחני הריסוק של Euro NCAP בשנת 2011.

מתיחת פנים שנת 2015

בשנת 2014 יצרנית הרכב דרום הקוריאנית הציגה את המכונית המעודכנת, בישראל היא הופיעה בשנת 2015. כנהוג, העדכון נגע בפגושים ובגריל, כעת הוא משושה ויפה יותר. כמו כן, הגרסה המעודכנת של יונדאי i40 משנת 2015 זכתה ליחידות תאורה חדשות: פנסי בי-קסנון עם בלוק אורות יום בצורה חדשה, פנסי ערפל לד ופנסי לד אחוריים חדשים. בנוסף לכך, הרכב קיבל ג'נטים חדשים בקוטר "16 ו-"17.

תא הנוסעים שימח במערכת שמע של הדור החדש עם USB ו-AUX וכן במסך מגע TFT בגודל "4,3 המציג בנוסף את התמונה מהמצלמה האחורית. עודכן גימור ההגה, משענת היד המרכזית וידית ההילוכים. בגרסאות הישראליות של יונדאי i40 שנת 2015/2016 מנוע GDI בהספק 177 כ"ס פינה את מקומו למנוע 2 ליטר החדש מסדרת NU המפיק 165 כ"ס.

איזה דגם אתם מעדיפים – סונטה או i40?
23 קולות