יונדאי איוניק 6. חביב הקהל החדש באירופה
בנובמבר של 2022 לאירופה סוף-סוף הגיע הדגם במרכב סדאן יונדאי איוניק 6 בגרסה היקרה שלו, וכל האצווה נמכרה תוך יום! מצב דומה קורה גם בארץ המוצא של הרכב: רק ביום הראשון הוגשו 37,5 אלף הזמנות מוקדמות! עכשיו אפשר לומר בבטחה שחביב הקהל החדש באירופה יצליח להוות תחרות רצינית לטסלה מודל 3, שנמכרת היום בישראל, דרך אגב, בשונה מיונדאי איוניק 6. צר לנו מאוד שהדגם הזה עדיין לא זמין בארץ, הרי הוא בהחלט מעורר עניין בזכות המחיר שלו בהשוואה למתחרה מאת טסלה המפורסמת.
יונדאי איוניק 6 הושק ביולי של 2022 בגרסה הבכירה עם הנעה כפולה. הגרסה הבסיסית עם הנעה אחורית נחשפה באוקטובר.
יונדאי איוניק 6 הובא לגרמניה, הולנד, נורבגיה ובריטניה, דווקא ארבע המדינות הללו הן החשובות ביותר עבור היצרנית דרום הקוריאנית מבחינת שיווק הרכבים החשמליים. האצווה כללה 2,500 יחידות, אבל זה לא הספיק… וזאת למרות שהוצעה גרסה מיוחדת בשם First Edition: מכונית כזאת מגיעה עם יחידת כוח דו-מנועית בהספק 320 כ"ס ועם סוללה בקיבולת 77,4 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 400-500 ק"מ. היא מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-5 שניות.
בקצרה על הדברים החשובים
דגם הסדאן במימדים בינוניים בנוי על גבי פלטפורמת Hyundai E-GMP. מבפנים יש שפע של מקום לנוסעים, הרצפה היא ישרה והגלגלים יושבים בפינות המרכב עם סרחי עודף קצרים. המכונית מאובזרת היטב, המערכת החשמלית במתח 800 וולט מאפשרת למלא את הסוללה במהירות: טעינה מ-10% ל-80% תיקח 18 דקות בלבד.
לאירופה ולכן כנראה גם לישראל, לא יביאו את הגרסה ההתחלתית הצנועה עם סוללת 53 קוט"ש. יחד עם האירופאים נסתפק בסוללה בקיבולת 77,4 קוט"ש. בגרסה בעלת הנעה אחורית חד-מנועית בהספק 229 כ"ס סוללה כזאת תספק טווח נסיעה של 545-614 ק"מ. גרסאות עם שני מנועים (321 כ"ס) יוכלו לעבור עד 519-545 ק"מ בין טעינות. וגילינו למה טווח הנסיעה שצוין הוא לא קבוע.
מתברר שטווח הנסיעה של איוניק 6 שנת 2023 תלוי בגודל הגלגלים. לדוגמה, הסדאן החשמלי העוצמתי ביותר עם שני מנועים מסוגל לעבור על טעינה בודדת עד 545 ק"מ רק במקרה שהוא מצויד בגלגלים לא גדולים בקוטר "18. אותו הסדאן, רק עם גלגלי פרופיל נמוך "20, יעבור עד 519 ק"מ. בגרסה עם הנעה אחורית בהספק 228 כ"ס הגלגלים הגדולים יותר מקצרים את הטווח מ-614 ל-545 ק"מ.