ב-29 ביוני שנת 2022 הוצג Ioniq החדש וסוף כל סוף זה לא קרוסאובר, אלא הגרסה המוגמרת של הקונספט המרשים והיפהפה Prophecy. יונדאי איוניק 6 הוא רכב חשמלי במימדים בינוניים בעל צורת מרכב סדאן שמבוסס על הפלטפורמה המודולרית E-GMP, דבר המאפשר לייצר גרסאות עם הנעה אחורית או כפולה בהספק עד 585 כ"ס. באופן כזה, איוניק 6 החשמלי החד
יונדאי איוניק 6. זוכרים ממבט ראשון
AUTOBOOM

יונדאי איוניק 6. זוכרים ממבט ראשון

יונדאי איוניק 6. זוכרים ממבט ראשון

ב-29 ביוני שנת 2022 הוצג Ioniq החדש וסוף כל סוף זה לא קרוסאובר, אלא הגרסה המוגמרת של הקונספט המרשים והיפהפה Prophecy. יונדאי איוניק 6 הוא רכב חשמלי במימדים בינוניים בעל צורת מרכב סדאן שמבוסס על הפלטפורמה המודולרית E-GMP, דבר המאפשר לייצר גרסאות עם הנעה אחורית או כפולה בהספק עד 585 כ"ס. באופן כזה, איוניק 6 החשמלי החדש הוא "קרוב משפחה" של הקרוס-האצ'בק איוניק 5 (הנמכר כיום בישראל, דרך אגב), רכב הפנאי קיה EV6, שזכה בתואר "מכונית השנה 2022" בגרמניה ורכב פנאי נוסף ג'נסיס GV60 שלא מצריך שימוש במפתח, הרכב מזהה אותך באמצעות מצלמה. ובכן, אנו נאלצים להגיד פעם נוספת – היזהרי טסלה מודל 3! הסדאן החשמלי החדש איוניק 6 גדול יותר ממך וזוכרים אותו ממבט ראשון!

Tesla Model 3 2017. Sedan, 1 generation.

כיום בשוק הישראלי ניתן לרכוש את הדור הראשון של טסלה מודל 3. תראו איך נראית וכמה עולה החשמלית ה"עממית" הנמכרת והבטיחותית ביותר מכל הרכבים החשמליים. מינהל הבטיחות בדרכים המהירים הפדרלי (NHTSA) נתן למודל 3 חמישה כוכבים מתוך חמישה בכל מבחני הריסוק שנערכו!

מעניין

רכב הקונספט Prophecy נחשף במרץ 2020, הפרטים לגבי הדגם התחילו להופיע ביוני 2022. הייצור של הדגם הסדרתי התחיל ב-12 ביולי 2022. ההרכבה של יונדאי איוניק 6 החדש הולכת להתבצע במפעל Asan בדרום-קוריאה, בו מיוצרים בנוסף סונטה וגרנדיור. מכירות הרכב צפויים להתחיל בשנת 2023.

עיצוב חיצוני

העיצוב של הקונספט Prophecy בעיקרון נשאר זהה, (מעין צלחת מעופפת של חייזרים), אך הפך לפשוט יותר בהרבה בחינות: הפיקסלים לא ממלאים לחלוטין את הפנסים בצורת הטיפה, הדלתות האחוריות לא נפתחות כנגד כיוון התנועה וכו'. נשמרו קווי המתאר הכללים שאמורים להזכיר את אאודי TT האגדית שנמתחה. העיצוב הוא פרי יצירתו של לוק דונקרוולקה שפיתח את איוניק 5ף ג'נסיס GV60 וקיה EV6 החדשניים. בעבודה שלו הוא השתמש במורשת העשירה והייחודית של תעשיית הרכב דרום הקוריאנית.

לוק דונקרוולקה הוא סמנכ"ל פיתוח ועיצוב ומנהל קריאייטיב ראשי ב-Hyundai Motor Group. בפברואר 2022 זכה בתואר "איש השנה 2022" על-ידי חבר השופטים הנכבד של World Car Awards.

מידע

החלק הקדמי של הרכב שואף לרצפה ומזכיר את הדגמים הישנים של Lamborghini, החלק האחורי מזכיר את Porsche, אך קו המותניים המעוקל הוא ייחודי לחלוטין. ידיות הדלת מוטבעות בתוך המרכב, יחידות התאורה האחוריות גם ממולאות בפיקסלים. אי-אפשר להתעלם מהלוגו השטוח החדש של Hyundai העשוי מאלומיניום. הודות לכל הפיתוחים, המהנדסים הצליחו להפחית את מקדם הגרר ל-0,21, נכון להיום הוא אחד הנמוכים ביותר בעולם. נותר להוסיף שאיוניק 6 החדש הוא רכב מאוד גדול: 4,855 מ"מ לאורך, 1,888 מ"מ לרוחב, 1,495 מ"מ לגובה ובסיס גלגלים באורך 2,950 מ"מ.

חלל פנימי ואבזור

בסיס הגלגלים הארוך של הדגם האופייני לרכבים חשמליים מספק מרווח נדיב בתא הנוסעים. העיצוב הפנימי מזכיר קפסולה נעימה, מודרנית ופשוטה, הדיפון עשוי מחומרים ממוחזרים. על הפאנל הקדמי נמצא זוג מסכים בגודל 12 אינץ' כל אחד. תאורת הפנים מאירה ב-64 גוונים שונים.

יונדאי איוניק 6 2022. לוח מחוונים. סדאן, 1 דור

פלטפורמת E-GMP שנוצרה על-ידי Hyundai במיוחד עבור רכבים חשמליים מצוידת במטען במתח 800 וולט המאפשר להטעין מ-10% עד 80% תוך 10 דקות בלבד.

היצרנית ציידה את איוניק 6 בגרסה המשוכללת של מערכת הבטיחות SmartSense של הדור החדש. היא כוללת, לדוגמה, את מערכת Highway Driving Assist 2 ששומרת על תנועת הרכב במרכז הנתיב אפילו במהלך פניות חדות. בקרת השיוט האפדטיבית לומדת את סגנון הנהיגה של הנהג גם כשהיא לא פועלת; ישנה מערכת בלימה אוטונומית לחלוטין. את מערכת היציאה הבטוחה ומצלמות הראות ההיקפית משלימים מערכת חניה אוטונומית, בקרת תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, ניטור שטחים מתים בצידי הרכב – וזהו רק חלק מהרשימה.

יחידות כוח

יחידות הכוח של יונדאי איוניק 6 שנת 2023 כבר מוכרות לנו מאיוניק 5. מוצעות גרסאות עם הנעה אחורית או כפולה ועם מנוע בהספק 229 כ"ס או עם הנעה כפולה ומנועים בהספק כולל של 321 כ"ס. גרסה כזאת מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5,1 שניות, וטווח הנסיעה של הדגם בעל הנעה אחורית הוא מעל 610 ק"מ לפי תקן WLTP! מה שגדול ב-100 ק"מ בהשוואה לאיוניק "החמישי".

באשר למאגרי האנרגיה, הדגמים הבסיסיים קיבלו סוללה בקיבולת 53 קוט"ש והדגמים הבכירים מצוידים בסוללת 77,4 קוט"ש. לדברי היצרנית, איוניק 6 החדש הוא אחד מהרכבים החשמליים החסכוניים ביותר עם צריכה של 14 קוט"ש בלבד ל-100 ק"מ, כלומר 140 וואט-שעה לקילומטר. פלטפורמת E-GMP שנוצרה על-ידי Hyundai במיוחד בשביל רכבים חשמליים מצוידת במטען במתח 800 וולט המאפשר להטעין מ-10% עד 80% תוך 10 דקות בלבד.

הרושם שלכם?
43 קולות