אחת מיצרניות הרכב הותיקות ביותר בקוריאה סאנגיונג, ששמה מתפרש כ"שני דרקונים", שינתה את שמה במרץ 2023 ל-KG Mobility. והשינוי לא בא משום מקום. בשנת 2022 סאנגיונג עברה לבעלותה של KG Group שרכשה 62% מהמניות של החברה וכבר ב-2023 אסיפת בעלי המניות החליטה להחליף שם. המידע אומת על-ידי קוואק ג'יי סון, יו"ר מועצת המנהלים של K
KG מוביליטי. החיים החדשים של "שני הדרקונים"
AUTOBOOM

KG מוביליטי. החיים החדשים של "שני הדרקונים"

KG מוביליטי. החיים החדשים של "שני הדרקונים"

אחת מיצרניות הרכב הותיקות ביותר בקוריאה סאנגיונג, ששמה מתפרש כ"שני דרקונים", שינתה את שמה במרץ 2023 ל-KG Mobility. והשינוי לא בא משום מקום. בשנת 2022 סאנגיונג עברה לבעלותה של KG Group שרכשה 62% מהמניות של החברה וכבר ב-2023 אסיפת בעלי המניות החליטה להחליף שם. המידע אומת על-ידי קוואק ג'יי סון, יו"ר מועצת המנהלים של KG Group. לאחר שינוי השם, החברה תשים דגש על רכבים חשמליים ונהיגה אוטונומית. כך מתחילים החיים החדשים של "שני הדרקונים".

Kwak Jae Sun
קוואק ג'יי סון, יו"ר מועצת המנהלים של KG Group.

הבעלים החדשים הוא התאגיד KG Group (Korea Green) שנוסד בשנת 2003 ומתמחה בתעשיות הכימית והמטלורגית, עוסק ב-IT ולוגיסטיקה ומחזיק ברשת מסעדות KFC בדרום קוריאה. ועכשיו בתחום האינטרסים הופיעו גם רכבים.

לפרוטוקול
SsangYong logo
SsangYong Motor Company. יצרנית רכב דרום קוריאנית, מבוססת בסיאול. פירוש השם סאנגיונג הוא "שני דרקונים".

חברת סאנגיונג נוסדה 10 שנים אחרי קיה, הרבה לפני שיונדאי עלתה לבמה. המותג עבר פעמים רבות מבעלותה של חברה זו לאחרת ולכאורה היה על סף פשיטת רגל פעם אחר פעם, רכבי השטח והטנדרים שלו תמיד נחשבו לרכבים לא רעים אבל הומלצו רק לעתים רחוקות. הבעלים החדשים של סאנגיונג רוצים להיפטר מהבעיות הללו אחת ולתמיד ומקווים ששינוי השם יעזור למטרה.

איך הכל התחיל

השם הנוכחי היה בשימוש ב-35 השנים האחרונות. החברה שנוסדה עוד בשנת 1954 בתור Dong-Hwan Motor Company עסקה בכלי רכב צבאיים. בשנת 1988 החל ייצור של רכבים לשוק האזרחי והשם הוחלף ל-SsangYong. לאחר מכן, לבעלים הראשי של המותג דרום הקוריאני הפכה חברת Daewoo ואחריה התאגיד הסיני SAIC Motor.

Daewoo logo
לאחר מכן, לבעלים הראשי של המותג דרום הקוריאני הפכה חברת Daewoo.

בהמשך, בעל המניות העיקרי היה התאגיד ההודי Mahindra & Mahindra שרכש 75% מהמניות. הרעיון למיתוג מחדש עלה לדיון כבר אז, בראש ובראשונה במטרה לכבוש את השווקים החיצוניים. אך בקיץ של 2020 עקב המצב הכלכלי הקשה שלה Mahindra הפסיקה לממן את סאנגיונג. החיפוש אחר משקיעים חדשים לקחו זמן רב והחברה הקוריאנית הגישה בקשה לפשיטת רגל. ההודים ביקשו 274,3 מיליארד וון קוריאני (227 מיליון דולר) תמורת הנתח שלהם, למרות שרק חובותיה של סאנגיונג נאמדו אז בכ-315 מיליארד וון.

Mahindra Logo
בהמשך, בעל המניות העיקרי היה התאגיד ההודי Mahindra & Mahindra שרכש 75% מהמניות.
"לשם סאנגיונג יש מעריצים משלו, אבל גם יש לו תדמית צולעת"
קוואק ג'יי סון, יו"ר מועצת המנהלים של KG Group
סאנגיונג Korando E-motion

סאנגיונג פיתחה תוכנית חילוץ משלה: קיצוץ הוצאות, הקפאת רוב הפרויקטים החדשים ומעבר הדרגתי לדגמים חשמליים. עם זאת, הייצור לא הופסק, ויותר מכך, החברה הצליחה להוציא לשוק את הקרוסאובר החשמלי הראשון שלה, סאנגיונג E-קורנדו ובשנת 2021 מכרה 84,496 רכבים (56,363 בקוריאה, 11,130 באירופה). נכון להיום הרכבים של סאנגיונג נמכרים בדרום קוריאה, אוסטרליה, אירופה ומספרים שווקים אירופאים אחרים.

בשנת 2022 החברה עברה לבעלות KG Group. דאנגיונג הצליחה לשלם את חובותיה בעזרת הכספים שניתנו על-ידי קבוצת KG. הבעלים החדשים יתמקדו בהגדלת ההון החוזר של החברה על מנת לזרז את הנורמליזציה של העסק. שינוי השם אושר על-ידי בעלי המניות באסיפה במרץ 2023. דגמי סאנגיונג שעדיין נמצאים בייצור ימשיכו להישווק תחת המותג הקודם. אבל כל הדגמים החדשים שכבר מוכנים ליציאה בשנת 2023 יהפכו לרכבים חשמליים של KG Mobility.

תוכניות לעתיד

צפויה רקונסטרוקציה מלאה של המותג הקוריאני, כולל הלוגו והסגנון הרשמי. השם KG Mobility לא נבחר במקרה – המילה "Mobility" היא כנראה סמל לתדמית החדשה של החברה העוסקת במוביליות אוטונומית.

סאנגיונג טורס 2022.

תחום ההתפתחות הראשי של KG מוביליטי הוא פיתוח רכבים חשמליים, מערכות נהיגה אוטונומית וכן תוכנות משלהם. כבר הוכרזו ארבעה דגמים חשמליים. הראשון שיופיע הוא הקרוסאובר טורס EVX, הגרסה החשמלית של סאנגיונג טורס שיצא בשנת 2022. הפרמיירה צפויה להתקיים בשנת 2023. לאחר מכן אמורים לצאת טנדר בינוני, קרוסאובר בינוני וקרוסאובר קומפקטי.

קרוסאובר חשמלי טורס EVX.

תחום נוסף ש-KG מובילטי תעסוק בו הוא רכישת רכבי סאנגיונג שגילן עד חמש שנים עם קילומטראז' לא יותר מ-100,000 ק"מ. המכוניות יעברו אבחון ותיקונים נדרשים ויימכרו מחדש.

מה דעתכם על רכבי השטח והטנדרים של סאנגיונג?
14 קולות