סאנגיונג טורס הוא רכב פנאי חדש במחיר נגיש מבית SsangYong שהוצג ביוני 2022. היצרנית דרום הקוריאנית SsangYong עוסקת בייצור רכבי השטח, מיניבוסים וקרוסאוברים כבר שנים רבות, אך כיום היא נמצאת על סף של פשיטת רגל. ובהתחשב בזאת, פיתוח הדגם החדש תחת האינדקס J100 מתקבל כמעט כמעשה גבורה. הרכב החדש קיבל את השם טורס ויצא מעט גדו
סאנגיונג. מעתה KG Mobility: שם חדש, מטרות חדשות
AUTOBOOM

סאנגיונג טורס. רכב שטח קשוח

סאנגיונג. מעתה KG Mobility: שם חדש, מטרות חדשות

סאנגיונג טורס הוא רכב פנאי חדש במחיר נגיש מבית SsangYong שהוצג ביוני 2022. היצרנית דרום הקוריאנית SsangYong עוסקת בייצור רכבי השטח, מיניבוסים וקרוסאוברים כבר שנים רבות, אך כיום היא נמצאת על סף של פשיטת רגל. ובהתחשב בזאת, פיתוח הדגם החדש תחת האינדקס J100 מתקבל כמעט כמעשה גבורה. הרכב החדש קיבל את השם טורס ויצא מעט גדול יותר מדגם קוראדנו וקטן יותר מרכב השטח רקסטון (שניהם מוצעים בישראל, בשונה מטורס). מאידך, הוא נראה כמו רכב שטח קשוח אמיתי.

בסרטון: סאנגיונג טורס 2022 שנת. ג'יפ.

עיצוב חיצוני

קשה להאשים את Ssangyong ברשלנות בתקופה שכל כך מאתגרת עבור החברה, אך מובן מאליו שסאנגיונג טורס החדש נראה כמו העתק לא מדויק של דגמי Jeep בזכות הגריל עם שישה חריצים (למרות שלג'יפ יש שבעה). פנסי הלד קיבלו עיצוב בלתי שגרתי עם "חצים" בתור אורות היום, מכסה המנוע והכנפיים נראים מובלטים ושרירניים. מדלת תא המטען נראה מעין כיסוי לגלגל החלופי, פרט אופנתי אבל לא שימושי במיוחד. הקרוסאובר מוצע עם ג'נטים בקוטר 17 או 18 אינץ', תמורת תשלום נוסף ניתן לקבל 19 ואפילו 20 אינץ'. בין אופציות חיצוניות נוספות ישנו תא חפצים ננעל בסגנון לנד רובר דפנדר המותקן על קורות המרכב האחוריות.

חלל פנימי ואבזור

לקרוסאובר תא הנוסעים מודרני, בעל 5 מקומות, על הפאנל הקדמי נמצאים שלושה צגים: לוח מחוונים, מערכת מולטימדיה (12,3 אינץ') ושליטה בבקרת האקלים, חימום ואוורור המושבים הקדמיים (8 אינץ'). ההגה בעל ארבעת החישורים עם חלק תחתון קטום מצויד בכפתורים רבים, על לוח המחוונים, הדלתות והקונסולה המרכזית דגשים מתכתיים המשתלבים עם ריפוד העור. כמו כן, ידוע לנו שנפח תא המטען הוא 703 ליטר והוא גדל ל-1662 ליטר עם שורת מושבים אחורית מקופלת.

בהתאם לרמת הגימור, מפרט האבזור כולל: תאורת אווירה, שישה רמקולים, ארבע יציאות USB, מושבים קדמיים מאווררים, שבע כריות אוויר ושפע מערכות עזר לנהג. בין אופציות ישנן מערכות בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סימון כביש וניטור שטחים מתים.

יחידת כוח

הזמנים הקשים משתקפים גם בחלק הטכני: סאנגיונג טורס שנת 2022/2023 מאוחד לחלוטין עם קוראנדו. הוא קיבל מנוע בנזין טורבו הזרקה ישירה 1,5 ליטר T-GDI המפיק 170 כ"ס ו-280Nm עם סטרטר-גנרטור. התיבה – 6 הילוכים אוטומטית מבית Aisin. עם זאת, בנוסף להנעה הקדמית מוצעות גרסאות עם הנעה כפולה המשתלבת דרך מצמד בסרן האחורי. כמו כן, אירופה תקבל גרסה חשמלית של טורס הצפויה לצאת בעוד שנה.

בישראל כבר נמכרים רקסטון וקוראנדו. האם יש צורך ב-Ssang Yong שלישי?
56 קולות