קיה. סטינגר עוזב ומפנה מקום למכונית ספורט חשמלית עם טווח נסיעה של מעל 700 ק"מ
קיה סטינגר הספורטיבי והאופנתי במרכב ליפטבק הצטרף לקו הדגמים של יצרנית הרכב דרום הקוריאנית בשנת 2017. הרכב תרם רבות לפיסול התדמית של המותג, אבל בשנים האחרונות, למרבה הצער, הפופולריות שלו בשווקים שונים נפלה פי 1,5-2, לכן בשנת 2023 ייצור הדגם ייפסק. אבל סטינגר עוזב לא בכדי: הוא מפנה את מקומו למכונית הספורט החשמלית קיה GT1 עם טווח נסיעה מעל 700 ק"מ, שכבר קיבלה את הכינוי "סטינג" מאת המעריצים של סטינגר.
קיה סטינגר היא מכונית ספורטיבית במרכב ליפטבק המיוצרת משנת 2017. המכונית מעניינת בכך שהיא מצוידת בהנעה אחורית, דבר נדיר היום, אבל גם מוצעת עם הנעה כפולה. הדגם פותח בחטיבה האירופאית של קיה ונבחן בנורבורגרינג המפורסם.
היורשת הרוחנית של סטינגר, מכונית הספורט קיה GT1, תופיע קרוב יותר לשנת 2025. הדגם יבוסס על הפלטפורמה החדשה Hyundai/Kia eM שפותחה במיוחד עבור רכבים חשמליים. זוהי הארכיטקטורה של הדור הבא הפועלת על הקושחה העדכנית ביותר להיום. הפלטפורמה המודולרית eM תשמש כבסיס לדגמים החשמליים החדשים של יונדאי, קיה וג'נסיס, בעזרתה מתכננים ליצור אחידות בין הדגמים של המותגים על מנת להפחית את עלויות הפיתוח והייצור.
יונדאי מוטורס מבטיחה שהרכבים החשמליים שיתבססו על פלטפורמה זו יציעו טווח נסיעה הרבה יותר גבוה: בערך ב-50% בהשוואה לדגמים הנוכחים. כדי להשיג ביצועים כאלה, לא מספיק להתקין מנועים בעלי נצילות גבוהה יותר או לשפר את האווירודינמיקה, ראשית כל יש להתקין סוללות של הדור החדש.
קיה GT1 החדשה תהפוך לאחת המכוניות החשמליות הראשונות שתקבל סוללות כאלו. בהתבסס על מידע פנים שדלף לרשת, הדגם החדש יצויד בשני מנועים חשמליים בהספק כולל של כ-600 כ"ס ובסוללה בקיבולת 113 קוט"ש שתאפשר לעבור יותר מ-700 ק"מ בין טעינות.
קיה נפרדה מדגם הליפטבק עם עם השקה של המהדורה המיוחדת Tribute Edition, כאשר המילה הראשונה מתפרשת כ"הוקרה". וכאות הוקרה, קיה ערכה פרידה יפה למכונית: קיה סטינגר טריביוט היא, קודם כל, מכונית יפה על בסיס הגרסה הכי עוצמתית עם מנוע בנזין טורבו V6 בנפח 3,3 ליטר המפיק 373 כ"ס בשילוב עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה.