ההיסטוריה של המותג Land Rover היא סיפורו של רכב 4WD אמתי, רכב שטח ייחודי שהוא הסטנדרט של אמינות, ביצועי שטח, נוחות וסגנון. Land Rover המייצרת רכבי שטח פרימיום, היא במקורה בריטית, אך נמצאת בבעלות Tata Motors, החברה ההודית מאז 2008, המחזיקה גם במותג Jaguar. כולם יודעים שמכוניות Bentley ,Rolls-Royce ,Jaguar ו-Daimle
לנד רובר דיסקברי 2016. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 5 דור
AUTOBOOM

לנד רובר-היסטוריה של רכב השטח האגדי.

לנד רובר דיסקברי 2016. מרכב, צורה. רכב שטח 5 דלתות, 5 דור

ההיסטוריה של המותג Land Rover היא סיפורו של רכב 4WD אמתי, רכב שטח ייחודי שהוא הסטנדרט של אמינות, ביצועי שטח, נוחות וסגנון. Land Rover המייצרת רכבי שטח פרימיום, היא במקורה בריטית, אך נמצאת בבעלות Tata Motors, החברה ההודית מאז 2008, המחזיקה גם במותג Jaguar. כולם יודעים שמכוניות Bentley ,Rolls-Royce ,Jaguar ו-Daimler מוזכרים לרוב בהקשר לשמה של המלכה הבריטית, אבל המכונית האהובה עליה הייתה ונשארה ה-Land Rover Defender הישנה והטובה.

ההיסטוריה של רכב השטח האגדי

Rover הינו אחד מיצרני הרכב הבריטים הוותיקים ביותר, שנוסד עוד בשנת 1887, והחל את דרכו בייצור אופניים, ובזמנו אפילו לא חשב על מכוניות. חברה זו הוציאה לאור את המכונית הראשונה שלה עוד במאה ה-19 בשנת 1889. כמו במקרה של חברות רכב רבות שנוסדו בראשית המאה העשרים, Rover, שבקושי שרדה את מלחמת העולם השנייה, הייתה זקוקה לריענון. במחסנים נצברו הרבה חלקי אלומיניום מייצור מטוסי קרב ומפציצים לאחר המלחמה. לאלומיניום משקל נמוך ועמידות בפני קורוזיה, מה שאומר שזה היה די הגיוני לייצר מכונית מחומרים אלו, המכונית שתוכננה התאימה לשימוש בתנאים קשים מחוץ לכביש העירוני הנוח. האחים וילקס החליטו שצריך איכשהו להחזיק מעמד, להשתמש בכל מה שבא ליד, וליצור מכונית פשוטה, אמינה ועמידה בשטח.

דגם ה Land Rover הראשון הופיע בשנת 1948. אב הטיפוס שלו היה רכב Willys האמריקאי.

דגם הLand Rover הראשון הופיע בשנת 1948. הוא היה רכב שיודע "לעבוד קשה", פשוט ואמין. הוא נוצר על ידי האחים ספנסר ומוריס וילקס, שעבדו במפעל של יצרנית הרכב הבריטית Rover. הם השתמשו בWillys האמריקאית כאב-טיפוס. ספנסר וילקס חיפש משהו שיכול לעלות את התפוקה במפעל ה"רדום" לאחר המלחמה. אחיו, מוריס וילקס, לא הצליח למצוא חלפים לתיקון הWillys הצבאי שלו. אז חשבו האחים על הרעיון ליצור רכב שטח לא יקר שישמש לחקלאים.

אז בשנת 1947 הופיע «Centre Steer» הבריטי כאלטרנטיבה ל-Willys Jeep האמריקני: המנוע 1.5 ליטר נלקח ממכוניות הנוסעים שלפני המלחמה, הגוף היה צבוע בצבע ירוק האופייני למטוסים, חתיכות של גרוטאות פלדה הותכו לשלדה, ולאחר מכן הורכבו ושימשו כמסגרת הנושאת מטען חזק. התברר שזה היה פשוט ואמין. מוריס וילקס הגה את השם "Land Rover" למכונית המתאימה ל"ארץ", "אדמה" או "שטח", "מדינה".

שלושה חודשים בלבד לאחר תחילת הייצור ה-Land Rover החדש נמכר כבר ב-68 מדינות! וזה למרות העובדה שמדובר במכונית רועשת וקשוחה, והמהירות המרבית שלה הייתה 75 קמ"ש בלבד. מהר מאוד היא הפכה לאהובה על החקלאים! ובעקבותיהם כל העולם התאהב במכונית הזו ה Defender.

Rover הייתה מופתעת מהתעניינות העצומה בדגם זה. Land Rover כבר לא היה אופציית "הביניים", כפי שחשבו האחים ווילקס. בשנת 1948 מספר רכבי השטח שיוצרו השווה את עצמו לאשתקד, ובשנה שלאחר מכן הכפיל את מספר הרכבים המיוצרים. לא רק חקלאים, אלא גם אנשי צבא, חילוץ והצלה מצאו ב Land Roverאת התכונות הנדרשות לביצוע העבודה הקשה בשטח. ב-1959, ה Land Rover מספר ה-250,000 שוחרר. Defender, Discovery, Range Rover ו- Freelander כיום רכבי שטח ייחודיים שאין להם תחרות.

Range Rover היא המכונית היחידה בעולם שהוצגה במוזאון הלובר כהישג האולטימטיבי בטכנולוגיית ועיצוב הרכב! Range Rover טוב באותה מידה לנהיגה מחוץ לכביש וכפי שהוא טוב לנסיעות יומיומית בעיר.

Defender הוא ללא ספק מכונית אגדית! הוא נותר כמעט ללא שינוי לאורך כל ההיסטוריה שלו בת למעלה מ-60 שנה, המנוע נעשה חזק יותר והוא מעולם לא איבד את הפופולריות שלו מאז! זו מכונית למטייל אמיתי בשטח!