יוקרה (luxury) ואלגנטיות (elegance) - יש אומרים שמשתי המילים האלה הגיע שמו של המותג מכוניות. אם לקח את האותיות הראשונות של המילים «Luxury EXport United States» (יצוא יוקרה לארצות הברית). מה יוצא? נכון! לקסוס! כפי שרואים מהשם של המותג, לקסוס הוא בקטגוריה של יוקרה. נכון, אם להאמין למה שטויוטה טוענת שלמילה "לקסוס" אי
לקסוס. סוד ההצלחה
AUTOBOOM

לקסוס. סוד ההצלחה

לקסוס. סוד ההצלחה

יוקרה (luxury) ואלגנטיות (elegance) - יש אומרים שמשתי המילים האלה הגיע שמו של המותג מכוניות. אם לקח את האותיות הראשונות של המילים «Luxury EXport United States» (יצוא יוקרה לארצות הברית). מה יוצא? נכון! לקסוס! כפי שרואים מהשם של המותג, לקסוס הוא בקטגוריה של יוקרה. נכון, אם להאמין למה שטויוטה טוענת שלמילה "לקסוס" אין משמעות מסוימת. אבל השם הוא נעים וקל לזכור אותו. Lexus Division או Lexus בקיצור זו אינה חברת רכב המייצרת מכוניות של המותג. זהו שמו של המותג עצמו. מייצר אותו אחד הענקי הרכב - Toyota Motor Corporation. לקסוס היא החטיבה בתוך טויוטה, אשר כבר במשך יותר מ- 100 שנה עוסקת בייצור מכוניות ומשאיות. מכונית חדשה יורדת מפס הייצור שלה כל כמה שניות, ושישה וחצי מיליון מכוניות טויוטה מיוצרות כל שנה.

בתחילה, כפי שכבר הבנת, לקסוס היה מיועד עבור שוק אחד - ארצות הברית. ובחמש השנים האחרונות, לקסוס מובילה בעקביות בין מותגי יוקרה בארה"ב במספר המכונות שנמכרו. והיום הוא נמכר ביותר מ- 90 מדינות בעולם. סיפור ההצלחה של לקסוס הוא מדהים! איך בזמן כה קצר מאז תחילת הייצור לקסוס הצליח לכבוש את לבם של קונים רבים ברחבי העולם. וזאת למרות העובדה כי מכוניות לקסוס שייכות לקטגורית יוקרה. ומה עוד מסקרן שלקסוס הוא לא אהוד בקרב אוהדי מותגים גרמניים ואירופיים אחרים. בואו ננסה לספר על כל זה את האמת כפי היא. רק עובדות. ואתם תשפטו בעצמכם.

ההיסטוריה של המותג.

ההיסטוריה של המותג לקסוס החלה בשנת 1983. יו“ר תאגיד טויוטה, אייג'י טויודה האגדי, כינס ישיבה סודית שבה השמיע את הרעיון שלו: הגיע הזמן להיכנס לשוק מכוניות יוקרה. כן, להתחרות עם "גרמנים" יקרים או "בריטים" היא משימה בלתי מושגת. לכן, צריך לבוא עם משהו "ממוצע" בין קטגוריה זולה ליוקרה ולהתחיל למכור בארה"ב. למה שם? ובכן, קודם כל, כי היה ביקוש הולך וגדל למשהו כזה - זול יחסית אבל עם יוקרה, מלא אופציות ונוח ככל האפשר. שנית, טויוטה הוכיחה את עצמה היטב בשוק של צפון אמריקה, המכוניות שלה כבר היו מוכרות שם, אבל הם הכירו אותם, בעיקר, כזולות. בארצות הברית, השם "טויוטה" לא היה מקושר למכוניות, אלא עם טנדרים. לכן היה צורך להציע משהו חדש לחלוטין. אייג'י טויודה עשה את הבחירה הסופית שלו לטובת השם החדש. אין דימיון עם רכבים זולים! אפילו לרעת פירסום של המותג "טויוטה"! החלטה נועזת.

אייג'י טויודה עשה את הבחירה הסופית שלו לטובת השם החדש. אין דימיון עם רכבים זולים! אפילו לרעת פירסום של המותג "טויוטה"! החלטה נועזת.

כך הופיע פרויקט הסופר-סודי של טויוטה "פרויקט F1", פיתוח המכונית הראשונה של המותג החדש לקסוס. בתשומת לב לדברים הקטנים היפנים חשבו על כל ההיבטים של החטיבה העתידית. התחילו עם השם המותג. הוצעו 219 אפשרויות. כולם אהבו את אלקסיס, אבל השם היה דומה מאוד לאחת הדמויות של סדרת הטלוויזיה הפופולרית בזמנו "שושלת", לכן שינו ללקסוס. או, בכל זאת, היה חשוב להדגיש «Luxury EXport United States» (יצוא יוקרה לארצות הברית).... זה נשאר בגדר לוט בערפל! בכל מקרה, טויוטה טוענת כי למילה "לקסוס" אין משמעות מיוחדת, פשוט קל לבטא אותה והיא מבהירה היטב את מוניטין היוקרתי והטכנולוגי.

טויוטה טוענת כי המילה "לקסוס" אין משמעות מיוחדת, זה פשוט קל לבטא אותה והיא מבהירה היטב את מוניטין היוקרתי והטכנולוגי.

לטויוטה כבר היה ניסיון עם דגמים מוצלחים, אם לא ברכבי מנהלים, אז קרוב לזה במונחים של מפרטים, קטגוריה - דגמי ספורט - טויוטה Supra ודגם יוקרה טויוטה Cressida. לשניהם הייתה הנעה אחורית ומנועי 7M-GE/7M-GTE רבי עוצמה. על בסיס הדגמים הוחלט לבנות את הלקסוס החדש. הסיפור של לקסוס החל עם דגם LS400 שנחשף בתערוכת רכב של לוס אנג'לס ב-2 בינואר 1988. היה לו עיצוב ייחודי מנוע 4 ליטר V8 בעל הספק גבוה, שקט, תא הנוסעים מאובזר, איכות הרכבה מעולה והכי חשוב! - לא יקרה. מחירו של לקסוס החדש תאם לדגמים בגודל בינוני של מרצדס בנץ ו- BMW, אך על פי מפרטים התאים למכוניות בגודל מלא של המותגים אלה. כמעט מיד לאחר יציאתו לשוק, LS400 הפך לפופולרי וקיבל לא מעט פרסים גדולים.

היצע דגמים התרחב במהירות - הופיעו ES330 מבוסס על טויוטה Windom וגם IS200 ו-IS300 - דגמי ספורט קומפקטיים עם הנעה אחורית, תואם של טויוטה Altezza. ואז הגיע רכב שטח LX470 - Toyota Land Cruiser. ואז סדאן GS - ביפן "אחיו" היה Toyota Aristo. רכב שטח היברידי השני בעולם בייצור המוני היה לקסוס - דגם RX (הראשון היה פורד Escape, בקיץ 2004). ראוי להזכיר כי SC300/400 (טויוטה Soarer ביפן) - זהו דגם במרכב קופה ראשון של לקסוס שהופיע באמריקה. והדור השני - SC430, היה הדגם הראשון עם גג מתקפל של טויוטה. לקסוס הוא הראשון בעולם שהמציא מכונית יוקרה היברידית - לקסוס GS 450h סדאן בהנעה אחורית. המכירות של הדגם החלו באירופה בשנת 2006.

לקסוס הוא הראשון בעולם שהמציא מכונית יוקרה היברידית - לקסוס GS 450h סדאן בהנעה אחורית.

ובכן, לפי הרעיון המקורי, השוק העיקרי עבור דגמים חדשים היה ארצות הברית. אפילו ביפן עצמה, הלקסוס החלה להימכר רק מאז 2005, מה שלא מנע מהיפנים לשים סימן של לקסוס על דגמים דומים של טויוטה. אגב, עד 2003, לקסוס יצרה את כל הדגמים רק ביפן במפעל היפני המתקדם - טחרה. ורק RX350 עבור השוק האמריקאי מאז 2004 הורכב בקנדה, בעיר קיימברידג'. וזה המפעל הראשון של לקסוס מחוץ ליפן.

הסוד ההצלחה החשוב ביותר

מכוניות לקסוס הם לא רק פאר ויוקרה. זו אמינות, על פיJD Power Associates, חברת ניתוחי שוק, והאמינות של לקסוס היא אחת טובות בעולם!

לקסוס נודע בשירות המפואר שלו ונוחות מקסימלית עבור הלקוחות התובעניים ביותר. שולחנות עם חטיפים ומשקאות, מרכזים עסקיים עם בידוד רעש, מחשבים ופקסים ועמדות שירות תחזוקה עם חלונות שקופים גדולים, כך בעלי הרכב יכולים לראות אם ירצו את העבודתם של טכנאים.

אז מה הסוד מאחורי ההצלחה של לקסוס? איכות גבוהה - זה אחת. אמינות - שתיים. רמה גבוהה של נוחות - שלוש. הסגנון המוכר הוא ארבע. שירות לקוחות איכותי - חמש. מגוון - יש גרסאות דיזל, יש היברידיות - שש. עלות נמוכה יחסית - מכוניות לקסוס עולות עשרות אלפי דולרים פחות מאשר מכוניות מתחרות ברמה דומה, מרצדס בנץ ו- BMW - וזה עשר!

מכוניות לקסוס עולות עשרות אלפי דולרים פחות מאשר מכוניות מתחרות ברמה דומה, מרצדס בנץ ו- BMW - וזה עשר!

בגלל זה יש ביקורת כלפי לקסוס, והמתחרים לא אוהבים אותה! מנכ“ל BMW לשעבר טען כי אי אפשר לעבוד באסטרטגיה כזו באירופה. באירופה, מכוניות במחיר נמוך אינן נקשרות עם מושגים של פאר ויוקרה, ולכן ללקסוס לא תהיה הצלחה שם, בניגוד לארה"ב. כמה מומחים אפילו אומרים כי עד שלקסוס לא תעלה את המחירים של המוצרים שלה, לא תהיה לו הצלחה ברחבי העולם. אבל אנחנו יודעים משהו אחר!

דוחות Initial Quality Reports מראים כי איכות המותגים האירופיים יורדת, בעוד של לקסוס, להיפך, עולה בדירוגים. ואחרי כניסתה של מכוניות קונספט סדרת LF, יש סיכוי גדול שלקסוס יהפוך למותג יוקרה עולמי. וכמה דגמים חדשים עשויים להימכר במחיר של כ- 100,000$, מה שיהפוך אותם ל"יריבים" של יצרנים האירופיים.

סטיבן שפילברג, מעריץ גדול של המותג לקסוס והבעלים של LX470, צילם אותו בסרטו "דעה מיוחדת", שעלילה בו מתרחשת בשנת 2054.

חטיבת לקסוס היא כבר זמן רב שחקן רציני בשוק העולמי וההיסטוריה של המותג לקסוס נמשכת. ללקסוס יש עתיד מבטיח! זה מאושר על ידי פרסים רבים, ומקומות ראשונים בדירוג מכוניות וע“י ביקורות חיוביות של נהגים. העתיד של לקסוס מובטח!

אפילו ע“י סטיבן שפילברג, המעריץ גדול של המותג לקסוס והבעלים של LX470, צילם אותו בסרטו "דעה מיוחדת", שעלילה בו מתרחשת בשנת 2054. זה היה לקסוס חדשני עובד על תאי דלק ומוגן מפני כמעט כל השפעה הרסנית. ואנחנו מאמינים כי העתיד הזה הוא לא רחוק!