לקסוס RC F היא גרסתו הספורטיבית של הקופה המפואר לקסוס RC המיועדת לכבישים ציבוריים. האות F בשם מייצגת את מסלול המרוצים היפני Fuji Speedway. הדגם נמצא בייצור משנת 2014 וב-2019 עבר מתיחת פנים. לא משווק רשמית בישראל. מנוע ה-V8 הופך את המכונית לאחת המהירות ביותר בקו הדגמים של המותג: מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 4,5 שניות.
לקסוס RC F ‏2019. מרכב, צורה. קופה, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

קופה לקסוס RC F. מכונית דריפט מפוארת

לקסוס RC F ‏2019. מרכב, צורה. קופה, 1 דור, שדרוג

לקסוס RC F היא גרסתו הספורטיבית של הקופה המפואר לקסוס RC המיועדת לכבישים ציבוריים. האות F בשם מייצגת את מסלול המרוצים היפני Fuji Speedway. הדגם נמצא בייצור משנת 2014 וב-2019 עבר מתיחת פנים. לא משווק רשמית בישראל. מנוע ה-V8 הופך את המכונית לאחת המהירות ביותר בקו הדגמים של המותג: מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 4,5 שניות.

סדנאות כוונון רבות מרכיבות בעונג רב רכבי דריפט על בסיס ה-RC F. מודיפיקציית המרוצים נבדלת מ-RC הרגילה בפרטים רבים: ג'נטים R19, אלמנטים מסוימים במרכב ובתא הנוסעים, כיול מתלים ספורטיבי יותר, היגוי כפול. כל הסממנים של האופי הספורטיבי הם בולטים לעין: חזות אגרסיבית, דגשי קרבון מבחוץ ומבפנים, לוח מחוונים ייעודי, מושבים ספורטיביים בעלי משענות ראש אנטומיות והגה ספורטיבי.

דור ראשון

נמצא בייצור מאז שנת 2014 ועד היום (נתונים לשנת 2021). היוצרים של לקסוס RC F הציבו את האיכויות הספורטיביות של המכונית בראש סדר העדיפויות והתאימו אותה לתנאי דרך שגרתיים ולנהגים רגילים – נהגי מרוצים חובבנים: "המטרה העיקרית שלנו הייתה ליצור מכונית שתאפשר לכל אוהבי המהירות להפיק הנאה ממנה, בלי קשר לניסיון בנהיגה" – אמר המהנדס-המפתח הראשי של RC F. המנוע שלה – V8 אטמוספרי בנפח 5 ליטר, שהותקן בעבר בסדאן הספורטיבי IS F. המנוע עבר שדרוג, קיבל ראש מנוע, שסתומי טיטניום ומערכת יניקה חדשים, וניחן ביחס דחיסה גבוה יותר.

"המטרה העיקרית שלנו הייתה ליצור מכונית שתאפשר לכל אוהבי המהירות להפיק הנאה ממנה ללא קשר לניסיון בנהיגה"
מהנדס-מפתח ראשי יוקיהיקו יאגוצ'י

"להקת הסוסים" כולה מועברת דרך תיבת 8 ההילוכים האוטומטית לגלגלים האחוריים. להגברת יעילות התנועה, הגלגלים מסתובבים בעת ביצוע התמרונים. המתלים של RC F הם עצמאיים, הקדמיים – עצמות עצה כפולות, מאחור נמצא מערך רב-חיבורי. נעשה שימוש פעיל באלומיניום לייצור המרכב והשאסי. מנגנון ההיגוי – בעל יחס העברה משתנה. צמיגים – Michelin Pilot Sport R19 במידות 255/35 מקדימה ו-275/35 מאחורה. בלמים – דיסקיים מאווררים (6 בוכנות קליפר וצלחת 380 מ"מ מקדימה ו-4 בוכנות עם צלחות 345 מ"מ מאחורה.

חידוש

בשנת 2017 בגרסת RC F Sport, מעבר לשלוש מצבי הנהיגה הסטנדרטיים (Normal, Sport и Eco), הופיעו שני נוספים: +Sport S הקיצוני ו-Custom Mode הניתן להתאמה אישית.

בשנת 2019 חל עדכון בהופעה של RC F ושוכלל החלק הטכני. בנוסף המהנדסים הכינו גרסה מיוחדת Track Edition. היא נבדלת במשקל מופחת ובאווירודינמיקה משופרת. הגרסה המיוחדת מצוידת בבלמי קרבון-קרמיים Brembo ובגנ'טים R19 מאת BBS. מכסה המנוע והגג, התומך מאחורי המושבים האחוריים ותומך הפגוש מיוצרים מקרבון; הדודים וקצוות האגזוז – מטיטניום. RC F Track Edition מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בקצת פחות מ-4 שניות.

נשמר מנוע ה-V8 בנפח 5 ליטר, אולם בלקסוס RC F שנת 2019/2020 המעודכן הוא הצטייד בסעפות יניקה חדשות, ההספק הוגבר מ-473 עד 479 כ"ס, המומנט – מ-527 עד 536Nm. לקסוס RC F החדש קיבל גלי הינע חלולים, מדחס מוקטן של מערכת המיזוג ומתקני מתלים מאלומיניום במקום מפלדה. כווננו הגדרות המתלים, באחוריים הותקנו תותבים נוקשים יותר.

בחירתכם?
9 קולות