לי One. רכב תלת-מנועי מושלם
לי One הוא הדגם הראשון של החברה הסינית, שנוסדה בשנת 2015, Li Auto. קרוסאובר יוקרתי בגודל מלא בעל 3 שורות של מושבים שפועל כדגם היברידי נטען עם תיבה רציפה: מנוע הבעירה פועל בתור אלטרנטור, הרכב מונע על-ידי שני מנועים חשמליים. בשנת 2021 "פלא תלת-המנועי" הזה החזיק במקום השני בעולם במדד טווח הנסיעה המרבי על כוח חשמלי בין הרכבים PHEV - 180 ק"מ לפי המחזור NEDC. הרכב יוצר משנת 2019, הוא נמכר מתחילת שנת 2020 עד אוקטובר של שנת 2022 בתפוצה של 171.4 אלף יחידות הרכב. המחיר התחיל מ-52,500 דולר ולא פגע במכירות. להפך, כאשר ייצור של הדגם הופסק, הלקוחות לא היו מרוצים וזאת למרות שהדגם הוחלף בדגם חדש לי L9.
יצרנית הרכב מבטיחה אחריות לכל החיים, שמכסה כמעט כל המרכיבים (מנועים, מרכב, אלקטרוניקה), אך היא תקפה רק לבעלים הראשון של הרכב, לשני, האחריות מוגבלת: 5 שנים לרכב ו-8 שנים לסוללה. בכל רחבי סין פועלת מערכת סיוע חינם ללקוחות. Li Auto לא מייצרת חלקי חילוף למכירה פרטית, ומכסה המנוע הוא נעול, בעל הרכב יכול רק להוסיף נוזל שטיפה.
העיצוב החיצוני
לי One זהו קרוסאובר גדול בעל מרכב באורך קצת מעל 5 מטרים, רוחב עומד על 1,960 מ"מ, גובה - 1,760 מ"מ. הרכב מגיע עם פנסי לד מלאים המורכבים משישה זרקורים המחוברים אחד עם השני בפס זוהר, מה שהופך את העיצוב החיצוני של הרכב לבולט יותר. באופן כללי, הרכב נראה דינמי, אלגנטי ויפהפה. קוטר הגלגלים עומד על 21 אינץ'.
עיצוב הפנים ומפרט האבזור
גם העיצוב של תא הנוסעים של הדגם הוא יוצא הדופן. כל האורך של לוח הבקרה הקדמי נתפס על-ידי 3 מסכים בגודל שונה (12, 16 ו-12 אינץ') אבל בגובה זהה שמחוברים ליחידה אחת. בנוסף לכל זה, מתחת עליהם נמצא עוד מסך בגודל 10 אינץ' של בקרת אקלים. יש שליטה קולית ותקשורת 4G. מערכת שמע מספקת סאונד מדהים. תא הנוסעים מגיע בצורה 6 מקומות עם כורסאות נפרדות עו 7 מקומות. מפרט האבזור כולל הגה עם חימום, תא נוסעים מרופד באור, מושבים חשמליים קדמיים עם אוורור. מעניין, כי הקרוסאובר מוצע ברמת הגימור יחידה העשירה מאוד.
מנועים
לי אוטו One מצויד בשני מנועים חשמליים: מנוע קדמי עם הספק 130 כ"ס ומנוע אחורי בעל הספק 190 כ"ס. ההספק הכולל עומד על 320 כ"ס ו-530 נ"מ. תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש לוקחת 6.5 שניות. מנוע טורבו בנזין בנפח 1.2 ליטר לא מפעיל גלגלים, אלא פועל בתור אלטרנטור בלבד. עם זאת, טווח נסיעה המרבי בטעינה אחת של הקרוסאובר עומד על 180 ק"מ, אבל ברגע שסוללה מתחילה להתרוקן ומגיעה לרמת טעינה מסוימת, מנוע הבעירה מתחיל לפעול. טווח הנסיעה המרבי עם מיכל דלק מלא (בנפח 45 ליטר) עומד על 600 ק"מ.
מתיחת פנים שנת 2021
במאי בשנת 2021 לי One עבר מתיחת פנים קלה. העיצוב החיצוני לא השתנה, רק אורות האיתות הופרדו מהפנסים ועברו לחלק התחתון של הפגוש הקדמי. למה העבירו אותם למקום פחות בולט, לא ברור, אבל מתיחת הפנים בוצעה בהתאם לרצונם של הלקוחות. הוסרה גרסה בעלת 7 מקומות, כעת מוצעים גרסאות בעלות 6 מקומות בלבד, שהובעו 90% מכלל המכירות. הקרוסאובר המעודכן קיבל שקע לחיבור אביזרים חיצוניים עם הספק עד 2.2 קילוואט ומגוון מערכות עזר משופרות.
התוצאה המרכזית של העדכון היא טווח נסיעה מרבי מוגדל, שהושג בזכות הגדלת נפח של מיכל דלק מ-45 ל-55 ליטר. בגלל זה מנוע חשמלי אחורי הפך לקומפקטי יותר. עם זאת, הספק של המנוע צמח מ-190 ל-197 כ"ס, אבל מומנטום מרבי ירד מ-290 ל-215 נ"מ. כיום, ההספק המרבי עומד על 333 כ"ס ו-455 נ"מ, במקום 326 כ"ס ו-530 נ"מ הקודמים. הדבר גרם לירידה בדינמיות, אבל הלקוחות לא התחרטו. הסוללה בעלת הקיבולת 40,5 קילוואט נשארה ללא שינוים, אבל בשילוב עם מנוע אחורי חסכוני יותר, טווח נסיעה המרבי צמח מ-180 ל-188 ק"מ. בעוד שבזכות מיכל דלק מוגדל טווח נסיעה המרבי הכולל של לי אוטו One שנת 2021/2022 צמח עד 1080 ק"מ.
הידעתם, אחד מהרכבים הראשונים שפעלו לפי השיטה ההיברידית הנטענת הרציפה, הופיע לראשונה בשנת 2009 הארוכה בארה"ב ונשא את השם פיסקר קארמה, שמאורח יותר שינה אותו קארמה ראברו. כיום יש לפחות רכב זהה אחד, קרוסאובר סיני נוסף דונגפנג Voyah Free בעל הספק גבוה במיוחד בסך 680 כ"ס וטווח נסיעה המרבי של 860 ק"מ (טווח נסיעה המרבי על כוח חשמל בלבד עומד על 140 ק"מ).