ניסאן מיקרה זאת מכונית קומפקטית בעלת הנעה קדמית המיוצרת על-ידי החברה היפנית ניסאן מאז שנת 1982. בתקופות שונות היא הוצעה עם מרכבים שונים: האצ'בק 3 דלתות, האצ'בק 5 דלתות, קבריולט. בשנת 2021 בשוק מוצעת גרסת הדור החמישי של הרכב, בישראל מוצעת הגרסה לאחר מתיחת פנים של שנת 2020 בצורת מרכב האצ'בק.
מכונית קטנה עם חיים ארוכים
AUTOBOOM

מכונית קטנה עם חיים ארוכים

מכונית קטנה עם חיים ארוכים

ניסאן מיקרה זאת מכונית קומפקטית בעלת הנעה קדמית המיוצרת על-ידי החברה היפנית ניסאן מאז שנת 1982. בתקופות שונות היא הוצעה עם מרכבים שונים: האצ'בק 3 דלתות, האצ'בק 5 דלתות, קבריולט. בשנת 2021 בשוק מוצעת גרסת הדור החמישי של הרכב, בישראל מוצעת הגרסה לאחר מתיחת פנים של שנת 2020 בצורת מרכב האצ'בק.

ביפן, אסיה ואמריקה הלטינית המכונית ידועה בשם March. הדורות הראשון והשני של מיקרה יוצרו עשר שנים ברציפות. הדור השלישי מזכיר צפרדע בגלל הפנסים שבולטים החוצה. הדור הרביעי נמכר ביותר מ-160 מדינות. הדור החמישי למכונית שנועד בראש ובראשונה למדינות אירופה נמצא בייצור משנת 2017.

דור ראשון

יוצר בין השנים 1982 – 1992. עוד בשנת 1976 המעצב האיטקלי המפורסם ג'ורג'טו ג'וג'ארו הציע להנהלת ניסאן סקיצות של מכונית קומפקטית עבור אירופה. באותה תקופה היוצרים מיפן כבר עבדו על פרויקט דומה והתרשמו מהעיצוב האיטלקי האלגנטי. העיצוב הזה הפך לבסיס לאב הטיפוס. הדגם הסדרתי הושק ביפן בשנת 1982.

בהתחלה המכונית יוצרה רק במרכב 3 דלתות, הפי'צר המרכזי שלה היה מנוע מתקדם מאלומיוניום בנפח 1 ליטר עם גל זיזים עליון. המנוע הקל היה תגלית אמיתית מול מנועי יצקת הפרימיטיביים הישנים. בשנת 1989 הושקה גרסה בעלת 5 דלתות. היה ניתן להזמין מנוע מאייד עם בקרה אלקטרונית בנפח 1,2 ליטר המפיק 60 כ"ס.

התקלות בניסאן מיקרה היו דבר נדיר. בשנת 2006 המגזין Auto Express ערך מחקר שהראה שמכעט 30% מהדגמים שנמכרו בבריטניה בין השנים 1983 – 1992 עדיין נמצאים בשימוש! בסך הכל יוצרו כ-1,65 מיליון מכוניות March/Micra דור ראשון, 888 אלף מהן נמכרו באירופה.

דור שני

יוצר בין השנים 1992 – 2003. מיקרה השנייה הייתה זמינה מלכתחילה בגרסאות עם 3 ו-5 דלתות, קיבלה צורות מעוגלות ונהנתה מביקוש בקרב הקהל הצעיר. החלק הטכני של המכונית עבר שינוי מהותי, לבחירה הוצעו שני מנועי 16 שסתומים יעילים שהונדסו מהיסוד עם שני גלי זיזים עליונים בנפח 1 ו-1,3 ליטר, שניהם צוידו במערכת הזרקת דלק והפיקו 55 ו-75 כ"ס בהתאם.

מפרט האבזור של ניסאן מיקרה היה אופייני למכוניות מקטגוריה גבוהה יותר: מוטות חיזוק בדלתות, חגורות בטיחות עם קדם מותחנים ומגבילי לחץ, ABS, כריות אוויר ובקרת אקלים. מיקרה השנייה זכתה בתואר "מכונית השנה 1993". זו הייתה המכונית הראשונה מאת המותג היפני שניצחה בתחרות היוקרתית הזאת.

הביקוש למכונית לא ירד במשך 10 שנים, בתקופה הזאת בוצעו מספר עדכונים: מנוע 1,3 ליטר הוחלף במנוע 1,4 ליטר עוצמתי יותר (85 כ"ס), הספק המנוע בנפח 1 ליטר הוגבר ל-60 כ"ס. בסך הכל הורכבו בערך 2,54 מיליון מכוניות של הדור השני, 1,3 מיליון מהן נמכרו באירופה.

דור שלישי

יוצר בין השנים 2002 – 2010. הדור השלישי של מיקרה הראה שהברית עם רנו הועילה לניסאן. הסגנון המעוגל, הפנסים הבולטים והאבזור הרשימו את העיתונאים והקונים כמו המכוניות הקודמות. הדגם קבע סטנדרט חדש עבור כל המכוניות מסוג סופרמיני שיצאו אחריו. המאפיינים של מיקרה השלישית: תא נוסעים גדול, ארבעה מנועים לבחירה, מפרט אבזור עשיר. פיצ'רים לא סטנדרטיים לאותה תקופה – מושב אחורי זחיח המאפשר לבחור בין נוחות הנוסעים או קיבולת המטען, תא מתחת למושב הנוסע הקדמי לאחסון נעליים, מחשב דרך שיכול, למשל, לאחל לנהג יום הולדת שמח.

בשנת 2005 חוזקו הפגושים בשביל "החניה הצרפתית", עודכן הגימור הפנימי, הופיע מנוע חדש בנפח 1,6 ליטר (110 כ"ס). הורכבו בערך 1,63 מיליון מכוניות דור שלישי, 822 אלף מהן נמכרו באירופה.

דור רביעי

יוצר בין השנים 2010 – 2017 רק בגרסת האצ'בק 5 דלתות. מיקרה דור רביעי נוצרה על בסיס הפלטפורמה התאגידית החדשה ושילבה דינמיקה מצוינת עם חסכוניות גבוהה בדלק. המכונית צוידה במנועי בנזין 3 צילינדרים חדשים בנפח 1,2 ליטר (80 כ"ס או 92 כ"ס עם הזרקה ישירה). רוב המתחרים גדלו במימדים באופן ניכר, אבל מיקרה נותרה מכונית עירונית קטנה עם צורות מעוגלות כמעט באותו הגודל, רק מודרנית יותר. מפרט האבזור העשיר כולל מספר מערכות חדשניות: ניווט ומערכת בקרת חניה.

בשנת 2013 בעקבות מודרניזציה המכונית קיבלה חרטום חדש בסגנון של שאר הדגמים של ניסאן, פנסי לד אחוריים, תא נוסעים מעודכן עם קונסולה מרכזית חדשה לחלוטין ומערכת תקשורת העדכנית ביותר NissanConnect.

דור חמישי

מיוצר משנת 2017 עד היום, עבר מתיחת פנים בשנת 2020. מיקרה החדשה היא אחרת לגמרי, זאת מכונית שמושכת מבטים. יש לה קווי מרכב ייחודיים, גריל בולט, פנסים בצורת בומרנגים, דפנות חדות וגג "מחרף". ניסאן מיקרה שנת 2017/2018 במרכב האצ'בק 5 דלתות ירדה בגובה והפכה לרחבה ולארוכה יותר, צוידה במנוע טורבו קומפקטי יותר, בשאסי ספורטיבי ובשפע מערכות בטיחות חדשניות.

לבחירה מוצעים מספר מנועים: בנזין טורבו 3 צילינדרים 0,9 ליטר (90 כ"ס), דיזל טורבו 1,5 ליטר (90 כ"ס) ובנזין אטמוספרי 1,0 ליטר (70 כ"ס). הודות להגדלת רוחב המרכב ובסיס הגלגלים התקבל אחד מתאי הנוסעים המרווחים ביותר בקטגוריה. פרטי עיטור ואלמנטים נוספים להתאמה אישית מבחוץ ומבפנים מאפשרים ליצור 125 אפשרויות שונות ומעניקים לבעלים של מיקרה החדשה הזדמנות להרכיב את הרכב לטעמם.

ניסאן מיקרה החדשה מצוידת בפונקציות האופייניות לקטגורית הפרימיום, כמו: מצלמות 360° ומערכת מניעת סטיה מנתיב אקטיבית. יותר מכך, מוצעת לראשונה מערכת בלימת חירום חכמה עם פונקצית זיהוי הולכי רגל וכן מערכות זיהוי תמרורים וניטור שטחים מתים.

מתיחת פנים שנת 2020

עוד בשנת 2019 ניסאן עדכנה את היצע המנועים במלואו: מנועי 0,9 ליטר הקודמים הוחלפו במנועי טורבו 3 צילינדרים 1,0 ליטר בהספק 100 או 117 כ"ס. לראשונה הופיע גיר רציף (עד אז מיקרה הגיעה עם תיבה ידנית בלבד). גיר רציף Xtronic מוצע בשילוב עם מנוע בהספק 100 כ"ס.

ניסאן מיקרה שנת 2020 לא עברה שינויים משמעותיים. מבחוץ – עיצוב אחר של הגריל, מבפנים – מולטימדיה חדשה. עם זאת, הושקה גרסת N-Design החדשה, היא נמכרת בישראל ועליה הושם הדגש העיקרי. ניתן לזהות את המכונית הזו לפי חישוקי סגסוגת קלה הדו-גוניים בקוטר R16 ועיטור מיוחד על הפגושים, הדלתות ובתי המראות (צבע כסוף או שחור לבחירה). בתא הנוסעים – מושבים מרופדים בבד עם תוספות אפורות ועור מלאכותי על הפאנל הקדמי, הטונל המרכזי והדלתות.

איזה מכונית עדיף לעיר, גדולה או קטנה?
7 קולות