רנו מגאן – רכב משפחתי קומפקטי השייך לקטגוריית C. מיוצר משנת 1995 על ידי חברת Renault הצרפתית. מוצע במרכבים הבאים: האצ'בק 5 דלתות, סדאן וסטיישן. נכון להיום בשוק מוצע הדור הרביעי לרכב שעבר מתיחת פנים בשנת 2020 (נתונים ל- 2021). בישראל מגאן נמכר במרכב סטיישן, המכונה גרנד טור. כמו כן, קיים דגם סדאן מגאן גרנד קופה.
רנו מגאן ‏2020. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 4 דור, שדרוג
AUTOBOOM

מגאן הרב-פנים

רנו מגאן ‏2020. מרכב, צורה. האצ'בק 5 דלתות, 4 דור, שדרוג

רנו מגאן – רכב משפחתי קומפקטי השייך לקטגוריית C. מיוצר משנת 1995 על ידי חברת Renault הצרפתית. מוצע במרכבים הבאים: האצ'בק 5 דלתות, סדאן וסטיישן. נכון להיום בשוק מוצע הדור הרביעי לרכב שעבר מתיחת פנים בשנת 2020 (נתונים ל- 2021). בישראל מגאן נמכר במרכב סטיישן, המכונה גרנד טור. כמו כן, קיים דגם סדאן מגאן גרנד קופה.

הרכב מסוגל לעניין לפחות בסוגי מרכב הרבים בהם הוא יוצר. סדאן, האצ'בק 3 ו- 5 דלתות, סטיישן – חבילה סטנדרטית, אך זמינה עבור דגמים מעטים. קופה-קבריולט וגרסת ספורט עוצמתית – גם רנו מגאן.

דור ראשון

יוצר בין השנים 1995 ל- 2003, עבר מתיחת פנים ב- 1999. לראשונה הרכב הוצג בספטמבר 1995 בתצוגת רכב בפרנקפורט, הוא נועד להחליף את רנו 19 ולהפוך לגרסתו המשוכללת. למגאן הראשון הוענק סגנון קורפורטיבי רענן של רנו, פרי עטו של מעצב ראשי החדש של החברה פטריק לה-קאמן. אחת הנגיעות המקוריות היה מעין "מקור הציפור" של הגריל.

בשנת 1999, עקב מתיחת פנים, שונה הגריל והושם דגש חזק על הגברת הבטיחות ושיפור האבזור. הורחב קו מנועי 16 שסתומים, ביניהם היו מנועי בנזין בנפחים 1,4, 1,6, 2,0 ליטר, וטורבו-דיזל 1,9 ליטר.

דור שני

יוצר בין השנים 2002 ל- 2009, עבר מתיחת פנים ב- 2006. מגאן השני הורכב על פלטפורמת «Nissan C» ונבדל בעיצוב אקסטרווגנטי בעל קווים חדים ושבורים. לקראת קיץ 2003 נמכרו יותר מ- 200 אלף יחידות של האצ'בק מגאן. דגמי סדאן וסטיישן הוצגו בתצוגת רכב בברסלונה ב- 2003. מעבר לכך, יוצר קבריולט בעל 2 דלתות 4 מקומות רנו מגאן CC. באותה שנה מגאן הוכרז כרכב השנה באירופה. הוצעו מנועים חדשים: בנזין 1,4, 1,6, 2,0 ליטר, ושני דיזלים 1,5 ו- 1,9 ליטר.

דור שלישי

יוצר בין השנים 2008 ל- 2015, עבר שתי מתיחות פנים ב- 2012 ו- 2014. מגאן השלישי ראשית נחשף בגרסאות האצ'בק בעל 3 ו- 5 דלתות וגם בתור קופה 3 דלתות. הרכב הדגים את הסגנון הקורפורטיבי החדש של החברה. תיבת הילוכים אוטומטית הוחלפה לרציפה. בשנת 2009 הוצג סטיישן תחת שם Sport Tourer, וב- 2010 הופיע קופה-קבריולט. סדאן הפך לדגם נפרד וקיבל את השם Renault Fluence. על מנת להבדל באופן כלשהו ממגאן, לו העניקו עיצוב ומבחר מנועים מעט שונים.

על דגם הסטיישן הותקנו מנועים הבאים: בנזין 1,4, 1,6, 2,0 ליטר, ודיזלים 1,5, 1,9 ו- 2,0 ליטר. מאפיין נוח במיוחד היה חלון תא המטען אשר נפתח בנפרד. בשנים 2012 ו- 2014 הרכב עבר מתיחות פנים שחידשו את עיצוב החוץ.

דור רביעי

נמצא בייצור משנת 2015 עד עתה, עבר מתיחת פנים ב- 2020 (נתונים לשנת 2021). את רנו מגאן החדש משרתת פלטפורמה CMF-CD, אותה הוא חולק עם ניסאן פולסאר, רנו קדג'אר, סניק וקולאוס. למגאן במרכב סטיישן המימדים הבאים: 4626 מ"מ לאורך, 1814 מ"מ לרוחב, 1449 מ"מ לגובה. בעת בסיס גלגלים של 2712 מ"מ, קוטר הסיבוב – 5,7 מטר בלבד. נפח תט מטען – 521 ליטר, ועם מושבים אחוריים מקופלים – 1504 ליטר.

מאחר ובישראל מגאן פופולארי במרכב סטיישן, נתמקד דווקא בדגם זה. היצרנית מאפיינת את עיצוב החוץ באפיתטים כגון "צורות אלגנטיות" ו-"סגנון אסרטיבי", ונוסף על גרסאות בסיסיות, פותחה גרסת GT בעלת מנוע טורבו בהספק 165 כ"ס (דיזל dCi בנפח 1,6 ליטר) ו- 205 כ"ס (בנזין TCe בנפח 1,6 ליטר). בישראל מוצעת הגרסה הרגילה, לה מנוע טורבו דיזל 1,5 ליטר בהספק 116 כ"ס ותיבה רובוטית EDC.

בגרסאות הפשוטות סטיישן רנו מגאן 2015/2016 מצויד במנועי בנזין בהספק 100 ו- 132 כ"ס, או דיזלים בהספק 90, 110 ו- 130 כ"ס. דגמי 1.2 TCe 130 (בנזין) ו- 1.6 dCi 130 (דיזל) מתאימים לשימוש משפחתי ונסיעות ארוכות – מסוגלים להאיץ ל- 198 קמ"ש ומאיצות ל- 100 קמ"ש תוך 10-11 שניות. גרסאות 1.5 dCi יתאימו לשימוש מסחרי – צריכת דלק ממוצעת בסביבות 3,8 ליטר ל- 100 ק"מ. בהתאם למנוע הרכב מצויד בתיבת 5 או 6 היל' ידנית, 6 היל' אוטומטית או 7 היל' רובוטית דו-מצמדית.

לרנו מגאן החדש במרכב סטיישן צורות אלגנטיות וסגנון אסרטיבי. הוא יכול להתאים גם לשימוש משפחתי ונסיעות ארוכות, וגם לשימוש מסחרי.

מגאן ברמת גימור Life הבסיסית מצויד בפנסי ערפל, חישוקי פלדה R16 עם טסות, מזגן בתפעול ידני, רדיו עם צג קטן ומערכת בלוטוס. גרסאות יקרות יותר כוללות חישוקי סגסוגת קלה, מזגן דו-אזורי אוטומטי, צג צבעוני מתכוונן בלוח המחוונים, מראות עם קיפול חשמלי. מערכת מולטימדיה R-LINK 2 מצוידת במסך-טאבלט מגע בגודל 7 או 8,7 אינץ' אשר מחליף את רוב הכפתורים הפיזיים.

רמת גימור Intense כוללת חישוקי אלומיניום R17 או R18, פנסי LED, בורר מצבי נהיגה. לאבזור הרב-פונקציונאלי מצטרף עיצוב פנים איכותי, גג נפתח רחב, ומערכת שמע Focal Music Premium 8.1. דגמי GT-Line ו- GT נבדלים בגימור חיצוני, בעיצוב ג'נטים ייחודי ובשפע פרטים ספורטיביים בתא הנוסעים. רשימת מכשירי הבטיחות הסטנדרטיים הינה נרחבת למדי וכוללת ESP (בקרת יציבות דינאמית) עם ASR (בקרת משיכה), ABS עם סיוע בלימת חירום, סיוע בזינוק, חיישני גשם ואור, עיגוני Isofix, ועד שש כריות אוויר. האופציות כוללות בקרת שיוט ומגביל מהירות, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, בקרת אור גבוה אוטונומית ועוד.

סטיישן רנו מגאן מצויד במתלים עצמאיים בכל הגלגלים: תמוכות מקפרסון בסרן הקדמי, מערך רב-חיבורי מאחורה. למגאן הגה כוח חשמלי, בלמי דיסק (קדמיים מאווררים) ובלם יד אלקטרוני.

מתיחת פנים 2020

אחד השינויים הבולטים ביותר ברנו מגאן 2020 המעודכן הינה תאורת LED בכל הפנסים הנכללת כבר ברמת גימור הבסיסית. מעט חודשו הפגושים והגריל, רמות גימור הבכירות מציעות גימור כרום נוסף ועיצוב גלגלים שונה. החידושים מסתכמים בלוח מחוונים הווירטואלי על מסך 10,2 אינץ' אשר אותו משלים צג 9,3 אינץ' של מערכת מדיה החדשה. עבר עדכון בלוק בקרת האקלים. נוסף על כך, תמורת תשלום נוסף מוצעים מראה פנימית נטולת מסגרת, אפשרויות ריפוד חדשות ומושב נהג חשמלי.

קו מנועי רנו מגאן שנת 2020/2021 המסורתי מורכב מטורבו-דיזל 1,5 ליטר בהספק 95 או 115 כ"ס, וממנועי טורבו בנזין 1,0 ליטר TCe (120 כ"ס) ו- 1,3 ליטר TCe (100, 115, 140 או 160 כ"ס בהתאם לרמת השדרוג). מרבית הגרסאות פועלות אך ורק בצוותא עם תיבה ידנית, רק מנועי בנזין (160 כ"ס) ודיזל (115 כ"ס) העוצמתיים ביותר מצוידים בתיבה רובוטית בעלת 7 הילוכים כברירת מחדל, אמנם היא זמינה תמורת תשלום נוסף עבור דגם 140 כ"ס.

דגם רנו המגניב ביותר על פי הדירוג האישי שלכם?
2 קולות