נכון להיום מקסוס T90 הוא הטנדר היקר והיוקרתי ביותר של המותג הסיני מקסוס שנמצא בבעלות התאגיד הסיני SAIC ומייצר לא רק מסחריות ומיניוואנים, אלא גם טנדרים: T90 יצא בשנת 2021 והטנדר הראשון של מקסוס, T60, הופיע ב-2016, לאחר מכן אליו הצטרף T70 המשוכלל. הדגם החדש לא נועד בשביל אנשי עבודה, אלא ללקוחות אמידים שלא מתכווני
מקסוס T90. "השור" הסיני
AUTOBOOM

מקסוס T90. "השור" הסיני

מקסוס T90. "השור" הסיני

נכון להיום מקסוס T90 הוא הטנדר היקר והיוקרתי ביותר של המותג הסיני מקסוס שנמצא בבעלות התאגיד הסיני SAIC ומייצר לא רק מסחריות ומיניוואנים, אלא גם טנדרים: T90 יצא בשנת 2021 והטנדר הראשון של מקסוס, T60, הופיע ב-2016, לאחר מכן אליו הצטרף T70 המשוכלל. הדגם החדש לא נועד בשביל אנשי עבודה, אלא ללקוחות אמידים שלא מתכוונים להוביל סחורה כבדה ומלוכלכת, לכן הרכב מוצע בגרסה אחת בלבד עם שתי שורות מושבים וארבע דלתות. מעניין שבארץ המוצא שלו, בסין, הטנדר הגדול החדש עם העיצוב האגרסיבי כונה בשם Niu (ניו), שאפשר לפרש כמו "בקר" או "שור". ה"שור" הסיני יהפוך לספינת הדגל של קו הדגמים. הדגם כבר זמין לרכישה, טווח המחירים עומד על 129,800 - 299,800 יואן (בערך מ-18,000 עד 42,000 דולר). מאוחר יותר יתחיל הייצוא לשווקים אחרים, בין היתר תחת מותגים אחרים. לדוגמה, באוסטרליה רכבי מקסוס נמכרים תחת המותג LDV, בהודו ובמדינות אסיה מסוימות בתור MG.

Maxus eDeliver3 2021. Van, 1 generation.

המותג מקסוס מיוצג בישראל על-ידי כמה דגמים: מסחרית חשמלית מקסוס e Deliver 3 עם קיבולת וכושר העמסה מכובדים, מיניוואן מרווח ומודרני מקסוס EUNIQ 5, גם חשמלי ופרקטי והקרוסאובר החשמלי במימדים בינוניים מקסוס EUNIQ 6.

חשוב

עיצוב חיצוני

T90 שנת 2021/2022 הוא למעשה הגרסה המשופרת של "אחיו" הצנוע יותר T70 שזהה לו מבחינת המימדים: אורך 5,365-5,680 מ"מ, רוחב 1,900-1,960 מ"מ, גובה 1,809-1,845 מ"מ, בסיס גלגלים 3,155-3,470 מ"מ. ל-T90 אין ולא יהיו גרסאות עבודה פשוטות, אך ורק גרסאות עם תצורת דו-קבינה בעלת 4 דלתות. אורך המרכב מושפע מבסיס הגלגלים ומגודל ארגז המטען: 1,5 או 1,8 מטר. כושר ההעמסה לא ידוע (בערך 500 ק"ג). שלדת הסולם כוללת מתלי עצמות עצה כפולות בסרן הקדמי וסרן חי אחורי עם קפיצי עלים. מרווח הגחון הוא 22 ס"מ. השאסי, מסגרת המרכב וכלל המכלולים של T90 הם כמו בדגמים T60 ו-T70, אך העיצוב של טנדר הדגל החדש בוצע בסגנון הדגמים הקלים של המותג, עם אותו חרטום, פנסי לד צרים וגריל ענק. הוא קיבל יותר מרכיבים מכרום ופלסטיק, שונה העיצוב של החלק האחורי. הדופן האחורית עם הפאנל השחור המתכווץ באמצע ושם המותג מתקשר עם טנדרים אמריקאיים מסוימים.

חלל פנימי

תא הנוסעים תואם את המעמד של טנדר הדגל: מול הנהג בלוק יחיד עם שני מסכים המורכב מלוח מחוונים דיגיטלי (10,25 אינץ') ומסך המגע הראשי (12 אינץ'). הקונסולה גם מופנית לנהג, לכן תא הנוסעים המרופד בעור דו-הגוני יצא אסימטרי. כמות הכפתורים הצטמצמה, יש ידית לא ננעלת לשליטה בתיבת ההילוכים האוטומטית וכפתור של בלם היד האלקטרו-מכני. ישנם ארבעה מצבי תמסורת (2H, 4H, Auto, 4L) ומצבי הנהיגה Eco, Normal, Power. הדגם לא יקבל רמות גימור "דלות" והגרסה הבכירה תכלול ריפוד עור, מושבים קדמיים חשמליים, סאנרוף ומצלמות 360°.

יחידות כוח

מקסוס T90 החדש מוצע בשלוש גרסאות, אך לא בכולן ניתן לבחור בין הנעה אחורית לכפולה:

  • הגרסה החשמלית: היקרה ביותר בהספק 130 קילוואט (177 כ"ס, 310Nm) עם סוללה בקיבולת 88,55 קוט"ש המספקת טווח נסיעה של 535 ק"מ (לפי מחזור NEDC המיושן).
  • גרסת הבסיס – מצוידת במנוע טורבו דיזל 2,0 ליטר (163 כ"ס, 400Nm), תיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית.
  • הגרסה הבכירה – מצוידת במנוע בי-טורבו דיזל 2,0 ליטר (218 כ"ס, 500Nm) בשילוב עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית מאת ZF. מערכת ההנעה הכפולה כוללת מצמד שילוב סרן קדמי, לכן בנוסף למצבי 2H ו-4H יש מצב Auto. נשמר גם הילוך הכוח.
כבר נתקלתם ברכבים ממותג מקסוס ברחובות שלנו?
21 קולות