פרארי Monza SP2 – ספידסטר דו-מקומי בעל מרכב מקורי עשוי סיבי פחמן בסגנון מכוניות מרוץ של שנות ה-50. הדלתות הקטנות נפתחות הצידה וכלפי מעלה, גג ושמשה הינם כלל חסרים. ישנן שתי גרסאות למכונית העל: SP1 כוללת מושב נהג בלבד, SP2 – מושב נהג ומושב נוסע. פרארי חשפה את מונזה SP2 בפסטיבל המהירות בגודווד והרשימה לקוחות פוטנציאליי
פרארי מונזה 2SP ‏2019. מרכב, צורה. ספידסטר, 1 דור
AUTOBOOM

ספידסטר פרארי מונזה SP2. דור ראשון (2019)

פרארי מונזה 2SP ‏2019. מרכב, צורה. ספידסטר, 1 דור

פרארי Monza SP2 – ספידסטר דו-מקומי בעל מרכב מקורי עשוי סיבי פחמן בסגנון מכוניות מרוץ של שנות ה-50. הדלתות הקטנות נפתחות הצידה וכלפי מעלה, גג ושמשה הינם כלל חסרים. ישנן שתי גרסאות למכונית העל: SP1 כוללת מושב נהג בלבד, SP2 – מושב נהג ומושב נוסע. פרארי חשפה את מונזה SP2 בפסטיבל המהירות בגודווד והרשימה לקוחות פוטנציאליים עם הופעתה של המכונית החדשה, בפרט, בהיעדר השמשה. יהיו רק 500 בעלים מאושרים של מונזה SP2, מכוניות אלו מיוצרות לפי הזמנה מראש במסגרת הסדרה "Icona" וסביר להניח שעם הזמן כולן יהפכו לפריטי אספנות.

פרארי מונזה SP2 מעוצבת בהשראת דגמי פרארי ברקטה המקוריים האגדיים, במיוחד 166 MM שנת 1948 ו- 750 Monza של שנות ה- 50, מכאן הצורה הייחודית ופשטותה המושלמת, אשר מבטאת את העובדה שהמכונית מיועדת אך ורק לתנועה במהירות גבוה. למכונית העל אין מתחרים ישירים, מכיוון שזה סוג רכב מאוד סגולי עבור לקוחות מיוחדים.

בעת הצגתה של מונזה פרארי הודיעה שהפשטות המכוונת של הצורה הינה תגובה לביקורות המאשימות את החברה בראוותנות יתר של עיצוב הרכבים. האיטלקים הבטיחו שהניסיון המינימליסטי שנרכש במהלך העבודות על הברקטה המוגבלת יועבר לדגמי GT העתידיים.

חזות

המאפיין של פרארי מונזה SP2 – העדר שמשה קדמית. לברקטות הקודמות, בפועל, היו שמשות, אם כי מאוד נמוכות, אולם כעת המעצבים של פרארי השיגו רמת מומחיות שאפשרה לעצב את החלק העליון של מכסה המנוע כך שככל שהמהירות עולה זרם האוויר פחות מורגש על ידי הנהג והנוסע – הרוח חולפת במהירות מפחידה מעל ראשיהם ומשאירה את מקנני מכונית העל המתפלאים בבטיחות מוחלטת. פתרון זה נרשם כפטנט ונקרא «Virtual Wind Shield». בשאר חזותה של מונזה SP2 היא טיפוסית – מכונית מרוץ אווירודינמית בעלת תנוחת ישיבה נמוכה המיועדת להשגת ושמירת מהירות מרבית שנראית כמו קליע מחוץ מלמעלה על גלגלים גדולים. הדלתות נפתחות באופן מקורי – קדימה וכלפי מעלה בו-זמנית.

מבפנים

תא הנוסעים של מכונית העל לקוני, שכן קשה לפרוס אלמנטים רבים במקום בעל גודל של תא קיאק. אך ישנם מושבי ספורט, חגורות בטיחות 4 נקודות, עוזרים אלקטרוניים שונים על הדשבורד, מקום לאחסון שלוש קסדות ותיק עם מפתחות ברגים ופטיש, יציאות USB לטעינה מצד הנהג ומצד הנוסע. על הטונל המרכזי נמצא מקום עבור בקבוק ומחזיק מפה – כמחוות זכרון לברקטת 166 האגדית שזכתה לתהילה בלתי נדלית במרוצי לה-מאן לפני שנים רבות.

פרארי מונזה 2SP ‏2019. מושבים קדמיים. ספידסטר, 1 דור

עוצמה

במונזה SP2 מותקן המנוע העוצמתי ביותר לעת עתה עבור רכבי פרארי בייצור סדרתי – 6,5 ליטר V12 המפיק 809 כ"ס בעת 8500 סל"ד ו- 719Nm של מומנט בעת 7000 סל"ד. החברה טוענת שזמן התאוצה מעמידה ל- 100 קמ"ש הוא 2,9 שניות בלבד. המהירות המרבית מוגבלת בנקודת 300 קמ"ש.

על מנת להבטיח שמרכב המכונית יעמוד בעומס של מרוץ, הוא כוסה בדפנות מרוכבות עשויות סיבי פחמן. אך ורק הודות לחומרים מרוכבים פרארי הצליחה לצייד את דגמי SP במכסה מנוע מתקפל עצום.

האם לדעתך עיצוב רכבי פרארי ראוותני מדי?
6 קולות