המילה "סטרדלה" בשם של הרודסטר מעידה על כך שפרארי SF90 – מכונית עבור כבישים ציבוריים (מהמילה האיטלקית «strada» – רחוב, כביש, כביש מהיר). ברלינטה הדו-מקומית נחשבת לאחת מפסגות האמנות ההנדסית והתחכום הטכנולוגי של פרארי. זמינה גם גרסת קופה. אך בסקירה שלנו נדבר דווקא על הרודסטר SF90 סטרדלה בדגם שנת 2019 – הדור הראשו
פרארי סטרדלה SF90 ‏2020. מרכב, צורה. רודסטר, 1 דור
AUTOBOOM

רודסטר פרארי SF90 Stradale. דור ראשון (2019)

פרארי סטרדלה SF90 ‏2020. מרכב, צורה. רודסטר, 1 דור

המילה "סטרדלה" בשם של הרודסטר מעידה על כך שפרארי SF90 – מכונית עבור כבישים ציבוריים (מהמילה האיטלקית «strada» – רחוב, כביש, כביש מהיר). ברלינטה הדו-מקומית נחשבת לאחת מפסגות האמנות ההנדסית והתחכום הטכנולוגי של פרארי. זמינה גם גרסת קופה. אך בסקירה שלנו נדבר דווקא על הרודסטר SF90 סטרדלה בדגם שנת 2019 – הדור הראשון למכונית היפת תואר.

עולם פנימי ועולם חיצוני

פרארי SF90 סטרדלה החדשה הושקה בשנת 2019. לרודסטר מראה של דגם פרארי קלאסי –אווירודינמי, מונמך, אולם מעט פחות אגרסיבי משאר יצירותיהם של המומחים, ולכך יש הסבר: פרארי יישמה ידע מסוים בתחום האווירודינמיקה, וכתוצאה מכך מכונית הספורט איבדה קצת מהתוקפנות בפניה, אולם רכשה את האפשרות לייצר עד 390 ק"ג של כוח הצמדה. אם להוריד את הספוילר המכונית ההיברידית מיד הופכת לאגרסיבית יותר ומזכירה במעט את שברולט קמארו האחרון.

האיטלקים ביצעו עבודה מדוקדקת בתא הנוסעים. לטענתם של בני המזל שכבר זכו לנהוג ברודסטר, אפילו הגזימו עם מאמצם, או ייתכן לא התאימו חלק מהאלמנטים מחלל הפנים של הקופה לפורמט הפתוח של הרודסטר – החלק העליון של לוח המחוונים יוצר השתקפות בוהקת על החלק הפנימי של השמשה. אבל זה היתפסות לפרטים.

כל דגמי SF90 מצוידים בצג LCD על הפאנל הקדמי ובמערכת שמע בת שישה רמקולים. ישנן פונקציות טכניות סטנדרטיות כגון טלפון בלוטוס והזרמת שמע, מערכת ניווט מובנית עם פונקציית הפעלה קולית. Apple CarPlay נתמך, Android Auto לא. SF90 אינו מציע נפח אחסון רב, שלושה פוט מעוקב בלבד, כלומר, בערך 0,08 קוב.

מנוע, תמסורת וביצועים

בפרארי SF90 סטרדלה שנת 2019/2020 העוצמה מופקת על ידי חטיבת כוח שבהרכב שלה כלולים מנוע 8 צילינדרים מאסיבי ושלושה מנועים חשמליים. מנוע 4 ליטר V8 בי-טורבו מייצר 769 כ"ס מרשימים, ושלושת המנועים החשמליים מספקים 217 סוסים נוספים. באופן זה ההספק הכולל מגיע ל- 986 כ"ס ו- 800Nm של מומנט.

המומנט מועבר אל כל ארבעת הגלגלים, מה שהופך את הדגם לפרארי הראשונה בעלת הנעה כפולה ומנוע מרכזי. יחידת הכוח מלוות בתיבת 8 הילוכים אוטומטית. סטרדלה מזנקת ל- 100 קמ"ש תוך 2,5 שניות. מצבי נהיגה שונים מאפשרים להתאים את השליטה ברכב לסגנון נהיגה האישי של כל נהג. מכונית העל מסוגלת לפעול על חשמל בלבד, ללא מנוע בעירה פנימית, על זוג המנועים החשמליים הקדמיים. סוללה בקיבולת 8 קוט"ש יכולה לספק טווח נסיעה עד 25 קמ"ש ומהירות עד 135 קמ"ש.

פונקציות בטיחות ועזר לנהג

דגמי פרארי SF90 הם נדירים למדי, לכן אינם בעלי דירוג מבחני ריסוק מאת מנהל הבטיחות בכבישים המהירים הפדרלי (NHTSA) או המכון לבטיחות בדרכים של חברות ביטוח (IIHS). אולם כמיטב המסורת מצוידים במפרט עשיר של פונקציות עזר, בין היתר במערכת ניטור שטחים מתים, מצלמה אחורית סטנדרטית, חיישני חנייה אחוריים ועוד.

איזו סטרדלה מגניבה יותר – רודסטר או קופה?
4 קולות