פרארי פורטופינו – היורשת של הקבריולט בעל גג קשיח California, דגם פרארי הנמכר ביותר בהיסטוריה. עם זאת, הינה שיפור ברור על "קליפורניה" שהוחלפה בשנת 2017. מדובר במכונית הכי פחות יקרה בהיצע של פרארי. בתור הדגם ה"זול" ביותר בין דגמי פרארי, דווקא פורטופינו ממלא את התפקיד הראשי בהישג היקף מכירות של מעל 10,000 יחידות בשנה
פרארי פורטופינו ‏2020. מרכב, צורה. קבריולט, 1 דור, שדרוג
AUTOBOOM

קבריולט פרארי פורטופינו. דור 1, מתיחת פנים (2020)

פרארי פורטופינו ‏2020. מרכב, צורה. קבריולט, 1 דור, שדרוג

פרארי פורטופינו – היורשת של הקבריולט בעל גג קשיח California, דגם פרארי הנמכר ביותר בהיסטוריה. עם זאת, הינה שיפור ברור על "קליפורניה" שהוחלפה בשנת 2017. מדובר במכונית הכי פחות יקרה בהיצע של פרארי. בתור הדגם ה"זול" ביותר בין דגמי פרארי, דווקא פורטופינו ממלא את התפקיד הראשי בהישג היקף מכירות של מעל 10,000 יחידות בשנה. בשנת 2020 הקבריולט עבר עדכון, על מה נספר בסקירה שלנו.

פרארי פורטופינו החדשה, בשונה מדגמים אחרים של פרארי, אינה מעין אדפטציה של מכונית פורמולה-1 לכביש ציבורי, אלא בעצם הניסיון של החברה לבטא את העוצמה המפוארת של המאה ה- 21. תוכלו לנסוע במהירות במכונית העל הזו, אולם זה לא הכרחי, אפשר פשוט להתהדר בה. המכונית אשר נועדה לנהיגה יומיומית מעניקה לנהג תחושת מיוחדות. בשוק היא מתחרה עם Aston Martin Vantage, Porsche 911 Turbo S Cabriolet, McLaren 570S Spider והקבריולט Bentley Continental GT.

מנוע ותמסורת

המנוע של פורטופינו נחשב לאיכותי במיוחד אפילו בהשוואה למנועים אחרים מאת פרארי הידועים בשל חוסר הדופי שלהם. מדובר ב- V8 בי-טורבו בנפח 3,9 ליטר המפיק 591 כ"ס ו- 760Nm של מומנט. העוצמה מועברת אל הגלגלים האחוריים באמצעות תיבת 7 הילוכים אוטומטית דו-מצמדית. אמנם, על אף איכות המנוע, זמן התאוצה אינו גבוה יחסית (בשביל מכונית ספורט כזו!) – קרוב ל- 3 שניות, אך בשביל רכב סדרתי זה נתון מעולה!

תא הנוסעים

חלל הפנים של הקבריולט המעודכן מתאפיין בעיצוב יוצא מן הכלל, בארגונומיה ובגימור איכותי. למושבים הקדמיים כוונון חשמלי ב- 18 כיוונים, נוכח מגן רוח המסייע לשמור על השקט בתא בזמן שהגג פתוח. עם זוג מושבים לא גדולים, באופן תיאורטי, הקבריולט מסוגל להסיע עד ארבעה נוסעים. כמו כן, ישנו תא מטען קומפקטי בנפח 0,2 קוב בלבד, אך גם זה יותר מהנפח של הדגמים המתחרים של פורשה, מקלארן או בנטלי. בהרכב של מערכת האינפוטיינמנט – מסך מגע 10,2 אינץ' במרכז הפאנל הקדמי שעליו מוצגים נתונים אודות ביצועים, ניווט ומידע ממערכת המולטימדיה.

בטיחות

פרארי פורטופינו שנת 2020/2021 – רכב סדרתי, אולם לא המוני, לא נעמד למבחני הריסוק של מנהל הבטיחות בכבישים המהירים הפדרלי (NHTSA) או המכון לבטיחות בדרכים של חברות ביטוח (IIHS). עם זאת, הוא מצויד בסט מלא של אמצעי בטיחות ועזר לנהג: בלימת חירום וזיהוי הולכי רגל, התרעה על סטייה מנתיב, זמינה בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

ומה את/ה היית בוחר/ת?
13 קולות