מרצדס AMG GT: עדכון הגרסה העוצמתית ביותר
בקיץ של 2023 התקיימה הפרמיירה לדור השני של מרצדס AMG GT. ראשית, הוצגו "גרסאות הכניסה", ועכשיו הגיע תורה של העוצמתית ביותר – AMG GT 63 S E Performance ההיברידית הבכירה. העדכון נגע בחלק הקדמי של המרכב ובנוסף לכך, רשימת האבזור הסטנדרטי התרחבה, אך מערכת ההנעה נותרה זהה.
מרצדס AMG GT 63 S E Performance שנת 2024 המעודכן כבר זמין להזמנה בגרמניה במחיר החל מ-207,709 יורו.
הדור השני של מרצדס AMG GT, שחזר לאחר הפסקה של כמעט שנתיים (ייצור הדור הקודם הופסק בסוף 2021), אמנם שמר על עיצובו האופייני, אך מבנהו שונה מהותית. הרכב הפך להיות פרקטי יותר, רכש יכולות טכניות חדשות וכעת מתאים יותר לשימוש יומיומי. מעתה, כל הגרסאות יגיעו עם הנעה כפולה (ל-AMG GT הקודם הייתה הנעה אחורית בלבד). הודות לבסיס הגלגלים המוגדל, ניתן היה ליישם תא נוסעים בן 4 מושבים בעל פריסת "2+2".
הגרסה העוצמתית ביותר של מרצדס AMG GT שנת 2024 זכתה לחזית חדשה עם פגוש אחר וכונסי אוויר שונים באמצע ובצדדים. הגריל Panamericana שמר על העיצוב הפנימי האופייני בצורת פסים אנכיים, אבל קיבל תוספת שחורה המגדילה ויזואלית את השבכה. למפרט האבזור הסטנדרטי הוסיפו סאנרוף פנורמי.
היצרנית מציעה 5 חבילות סטיילינג חיצוני שונות עבור AMG GT, כך שאפשר להתבלבל בהן בקלות. להיצע צבעי המרכב הוסיפו גוון Opalite White Metallic שעולה "רק" 1,428 יורו, בעוד על אפשרויות צבע אחרות תצטרכו לשלם יותר פי כמה! הצבע היקר ביותר הוא גוון ירוק בהיר Greenhell Magno במחיר של 8,687 יורו.
בתא הנוסעים של מרצדס AMG GT 63 S E Performance שונתה גרפיקת המסכים: למערכת המולטימדיה MBUX הוסיפו פונקציות ספציפיות ל-AMG עם אפשרויות להתאמה אישית. טעינה אלחוטית לסמארטפונים בשורה האחורית היא כעת סטנדרטית. בתוספת תשלום מוצעות 10 חבילות אופציות שונות, שמחירן נע בין 1,130 ל-7,021 יורו.
מערכת ההנעה של מרצדס AMG GT 63 S E Performance שנת 2024 נותרה ללא שינוי. ההיבריד מצויד במנוע V8 בי-טורבו בנפח 4 ליטר, במנוע חשמלי בסרן האחורי ובתיבת 9 הילוכים אוטומטית. ההספק הכולל של המערכת הוא 843 כ"ס, המומנט – 1,470Nm. מערכת הנעה כפולה +AMG Performance 4Matic עם מצב הנעה אחורית לדריפט נשמרה.
זמן ההאצה ל-100 קמ"ש לפי הדרכון הוא 2,9 שניות, ול-200 קמ"ש ההיברידית מגיעה תוך פחות מ-10 שניות. מערכת המתלים הבסיסית – מתלי אוויר +AMG Ride Control עם בולמי זעזועים אדפטיביים. גרסאות 8 צילינדרים ללא סיוע היברידי יותר לא משווקות באירופה.