מרצדס AMG GT במרכב קופה. השיבה הטריאומפלית: 4 מקומות, הנעה כפולה ו-585 כ"ס
במסגרת Monterey Car Week-2023 התקיימה הופעת הבכורה של מרצדס AMG GT. מכונית שבה אלינו במרכב קופה לאחר שתיקה של כמעט שנתיים (ייצור הדגם הקודם הופסק בסוף 2021). AMG GT דור שני שמרה על העיצוב המסורתי, אך שינתה את התצורה, 4 מקומות, הנעה כפולה ו-585 "סוסים".
מרצדס AMG GT החדש ייצא לשוק לקראת סוף שנת 2023. המחירים טרם פורסמו. לצורך ההמחשה: הקבריולט AMG SL 55 נמכר בגרמניה במחיר החל מ-167 אלף יורו.
הרכב השתפר מבחינת הפרקטיות והתווספו לו אופציות טכניות חדשות. כעת הוא יותר מותאם לשימוש יומיומי. בסיס הגלגלים גדל ויושמה תצורה בעלת 4 מקומות (2+2). AMG GT החדשה זוהי למעשה גרסה סגורה של מרצדס AMG SL.
העיצוב החיצוני
הגג הקשיח הוא לא ההבדל היחיד של הקופה AMG GT לעומת הקבריולט. מכונית הקופה קיבלה יחידות תאורה ולוחות מרכב משלה, כולל מכסה מנוע והכנפיים הקדמיות. המרכב מיוצר מפלדה, אלומיניום, סגסוגות מגנזיום וחומרים מרוכבים. לבחירה מוצעים גלגלים בקוטר R20 או R21. מימדי המרכב גדלו באופן ניכר: אורך 4,728 מ"מ, רוחב 1,984 מ"מ, גובה 1,354 מ"מ.
בדומה לקבריולט, ה-GT מצוידת במערכת אווירודינמיקה אקטיבית. מתחת לפגוש הקדמי מותקנת שפת קרבון הנשלפת כלפי מטה ב-40 מ"מ במהירות 80 קמ"ש ויוצרת מערבולת אוויר מתחת לגחון, המפחיתה את כוח העילוי בסרן הקדמי ומצמידה את המכונית לקרקע. לספוילר האחורי הנשלף יש חמישה מצבים, במקומו ניתן להזמין כנף קבועה.
מול הרדיאטורים מותקנת מערכת תריסים מורכבת Airpanel: בחלק התחתון יש מחיצות אנכיות, בחלק העליון (מאחורי השבכה הראשית) ישנם מקטעים אופקיים. כברירת מחדל כל התריסים סגורים. החלק התחתון נפתח על-ידי האלקטרוניקה במקרה הצורך והחלק העליון נפתח במהירות מעל 180 קמ"ש.
תא הנוסעים
תא הנוסעים הבסיסי של מרצדס AMG GT מיועד לשני נוסעים, בתוספת תשלום ניתן לספק מקום לשני נוסעים נוספים, אולם השורה האחורית הצנועה תתאים רק לילדים בגובה עד 1,5 מ'. נפח תא המטען הוא 321 ליטר בגרסת 4 מקומות או 675 ליטר עם מושבים אחוריים מקופלים. בתור אופציה מוצעים מושבי AMG Performance בעלי משענות ראש מובנות ופתחי אוורור בגב המושב. הגה רב-תכליתי AMG Performance נכלל כסטנדרט.
העיצוב של תא הנוסעים זהה לדגם הקבריולט. לוח המחוונים הדיגיטלי בגודל "12,3 ומסך המולטימדיה MBUX בגודל "11,9 הם בדיוק כמו ב-AMG SL, אבל מסך המולטימדיה במקרה הזה הוא קבוע. בקופה אין צורך לסובב אותו כדי למנוע סנוור עם גג פתוח. במפרט של מכונית הספורט כלולות מערכות מיוחדות AMG Performance ו-AMG Track Pace.
מערכת ההנעה והדינמיקה
מערכת ההנעה זהה בשני הדגמים. מרצדס AMG GT שנת 2023/2024 החדשה עברה לפריסה אחרת עם מיקום מסורתי של התמסורת והמנוע, מה שאפשר להתקין מערכת הנעה כפולה, לעומת הדור הקודם שהגיע עם הנעה אחורית בלבד. בנוסף לכך, המקום שהתפנה מעל הסרן האחורי וכן בסיס הגלגלים שהתארך ל-2,700 מ"מ הפכו את המכונית לפרקטית יותר. המשקל העצמי של דגם הקופה בגרסה הבסיסית הוא 1,895 ק"ג – 20 ק"ג יותר מזה של הקבריולט.
הגרסאות השונות מעתה לא מסומנות באותיות, אלא בספרות. עד כה הציגו שתי גרסאות המצוידות במנועי בנזין V8 בנפח 4 ליטר בעלי שני מגדשי טורבו, הנבדלים רק בצ'יפ ובלחץ הגידוש המרבי.
- מרצדס AMG GT 55 הבסיסית: 476 כ"ס ו-700Nm, האצה ל-100 קמ"ש לוקחת 3,9 שניות, מהירות מרבית – 295 קמ"ש.
- מרצדס AMG GT 63 הבכירה: 585 כ"ס ו-800Nm, האצה ל-100 קמ"ש תוך 3,2 שניות, מהירות מרבית – 315 קמ"ש.
למנוע משודכת תיבת 9 הילוכים אוטומטית AMG Speedshift MCT 9G – גיר פלנטרי בעל מצמד רטוב במקום ממיר מומנט. ההנעה הכפולה היא סטנדרטית עם מצמד רב-דיסקי לשילוב הסרן הקדמי ודיפרנציאל אחורי בניהול אלקטרוני. במצבי נהיגה מסוימים המצמד הקדמי מתנתק לחלוטין ומשאיר רק הנעה אחורית.
מערכת היגוי כפול נכללת כברירת מחדל – הגלגלים האחוריים פונים בזווית עד 2,5°, במהירות עד 100 קמ"ש הם פונים לכיוון הנגדי מהקדמיים לשיפור כושר התמרון, אחרי 100 קמ"ש כל הגלגלים פונים לכיוון אחד לשיפור היציבות.
מערכת המתלים – קפיצים עם בולמים אדפטיביים ומייצבים רגילים. מרצדס-AMG GT 63 שנת 2023/2024 הבכירה קיבלה את מערכת ה-AMG Active Ride Control: במקום מייצבים הותקנה מערכת הידראולית המגשרת בין התמוכות משני הצדדים. האלקטרוניקה יכולה לווסת את הלחץ בכל המערכת ההידראולית, לשנות את נוקשות המתלים ולהרים את הסרן הקדמי בנפרד ב-30 מ"מ.