באוגוסט של 2023 נחשף רשמית מיצובישי Xforce. הקרוסאובר הקומפקטי החדש המבוסס על הקונספט XFC נועד להחליף את ASX הוותיק. הופעת הבכורה התקיימה באינדונזיה, דווקא שם יופיע ראשית הקרוסאובר הסדרתי. אבל מאוחר יותר, Xforce יגיע לאמריקה הלטינית, אפריקה והמזרח התיכון.
מיצובישי Xforce. קרוסאובר קומפקטי חדש המחליף את ASX
AUTOBOOM

מיצובישי Xforce. קרוסאובר קומפקטי חדש שיחליף את ASX

מיצובישי Xforce. קרוסאובר קומפקטי חדש המחליף את ASX

באוגוסט של 2023 נחשף רשמית מיצובישי Xforce. הקרוסאובר הקומפקטי החדש המבוסס על הקונספט XFC נועד להחליף את ASX הוותיק. הופעת הבכורה התקיימה באינדונזיה, דווקא שם יופיע ראשית הקרוסאובר הסדרתי. אבל מאוחר יותר, Xforce יגיע לאמריקה הלטינית, אפריקה והמזרח התיכון.

מיצובישי ASX שנת 2022. ג'יפ 5 דלתות, דור 2.

עם זאת, מיצובישי לא מתכננת לנטוש לחלוטין את ASX. באירופה, ה"Active Sport X-over" ("קרוסאובר ספורט אקטיבי") עבר לדור חדש, על-ידי הדבקת סמלי מיצובישי על רנו קפצ'ור.

מבחינת המימדים, מיצובישי Xforce לא התרחק מ-ASX: אורך 4,390 מ"מ, רוחב 1,810 מ"מ, גובה 1,660 מ"מ, כלומר, הוא יצא מעט גבוה וארוך יותר. בסיס גלגלים – 2,650 מ"מ, בסרן האחורי מותקנת קורת פיתול פרימיטיבית.

הבהרה

עיצוב חיצוני

אחרי קודמו, XFC הקונספטואלי, שהרשים את הציבור באלמנטים עתידניים, מצלמות במקום מראות ודלתות מסוגננות ללא מסגרת וידיות, מיצובישי Xforce החדש נראה די "אכיל", אם כי בקושי אפשר לקרוא לסגנון החדש של החברה "Silky & Solid" התפתחות הקונספציה הקודמת.

מיצובישי. תא מטען.

הדגם החדש קיבל חרטום בעל יחידות תאורה בעיצוב "מהחלל החיצון" המחולקות לשלושה קטעים, גריל גדול מלא בקווים מנוקדים ובנוסף לכך הפרופורציות של הקונספט הועברו בדיוק לדגם הסופי. הותקנו מראות צד שגרתיות במקום מצלמות והגלגלים "התכווצו" מ-20 ל-18 אינץ'.

תא נוסעים ואבזור

מיצובישי. לוח מחוונים.

בחלל הפנימי של מיצובישי Xforce שנת 2023/2024 הדגש נעשה על הנוחות: להרגשה הביתית והנעימה תורמים החומרים הרכים. אפילו הפאנל הקדמי מכוסה בד, והשורה השנייה הוכרזה בתור "המרווחת ביותר בקטגוריה" ומיועדת לשלושה נוסעים. משענת הגב של המושב האחורי מחולקת ל-3 חלקים בפרופורצית 40/20/40, כל קטע מתכוונן בנפרד, בסך הכל ישנם 8 מצבים.

הקרוסאובר זכה למפטר אבזור מכובד: בקרת אקלים מפוצלת, מטען אלחוטי לסמארטפון, מערכת שמע Yamaha, מצלמה אחורית. על הבטיחות אחראים 6 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על התנגשות חזיתית ועל סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ואור גבוה אוטומטי.

מיצובישי. מושבים אחוריים.

מיצובישי Xforce שנת 2023/2024 בינתיים יוצע בשתי רמות גימור: Exceed עולה בערך 25,000 דולר, גרסת Ultimate – כ-27,000 דולר.

מחיר

מערכת הנעה ושאסי

מיצובישי. מנוע.

מיצובישי התקינה מנוע שכבר הוכיח את עצמו: 4A91 האטמוספרי בנפח 1,5 ליטר המפיק 105 כ"ס ו-141Nm. תיבה – גיר רציף, הנעה – קדמית בלבד, אבל ישנם 4 מצבי נהיגה: Normal, Wet, Gravel, Mud. בנוסף לכך, לרכב העניקו מרווח גחון מכובד: 222 מ"מ (יותר מ-ASX).

איזה קרוסאובר קומפקטי הייתם מעדיפים?
42 קולות